Stránka 1 z 2

431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: čtv 01 říj, 2020 11:22 am
od Stanopp
Po dlhých rokoch som sa vrátil k projektu ventiloviek. Model je takmer vo finále a tak sa s vami podelím o poznatky z prestavby. Sedmička je zástupcom našich strojov prvej série 431 001-10 z Floridsdorfu. Pre túto sériu je typický spoločný oválny kryt parného domu a piesočníka. Základom prestavby bol model Roco Br 93 1353. Prvou fázou prestavby bolo odfrézovanie/obrúsenie/odrezanie piesočníka, výmyviek, dymničných dverí, brzdových zdrží, vylisovaných elektrických rozvodov, nadbytočnej časti vaní, zdvíhacích háčikov vaní a ich nitovania. Kryt parného domu a piesočníka bol zväčšený na potrebný rozmer a doplnený o madielka a dvierka pre zbrojenie pieskom. Pod vrchnou časťou pôvodného krytu parného domu bola skrutka spájajúca kotol s rámom. Dutinu v kotli, ktorou skrutka prechádzala som prevŕtal, vyvložkoval s mosadznou trubkou a následne do nej narezal závit. Rámom som dieru prevŕtal skrz. Spoj je teda teraz zabezpečnený v rovnakom mieste, no opačnom prevedení. Piesočníkové rúry s ventilmi sú upravený diel Roco 125001. Po pravej strane kotla je vedený prívod vzduchu k ventilom dvojicou mosadzných rúrok. Pred krytom piesočníka je vedená odbočka k ventilom na ľavej strane. Výmyvky v poradí od búdky na pravej strane Muras 1086 MMC 670008, na ľavej Muras 1089, 1086 MMC 670007 a 670008. Píšťala bola presunutá zo strechy na kotol a doplnená o tyčovie v držiaku Weinert 8465. Upravené napácie hlavy boli doplnené o kolieska Weinert 8260. Na konzole je osadené dynamo FIS TD Muras 1326 s prívodom pary a vystupujúcimi elektrickými rozvodmi. Škatulky el. rozvodov sú Weinert 9021. Pred komínom je doplnený držiak tretej lampy. Na ľavej strane je na konzole osadený kompresor doplnený o prívodné potrubie pary a výtlačné potrubie vzduchu. Poza neho vedie potrubie vlakového kúrenia s oválnymi spojkami MMC 670013. Upravený blok pod dymnicou má na čele krabičku el. rozvodov Muras 1028 s elektrickým vedením k lampám BV Model 1322. V nich sú využité pôvodné LEDky z plošného spoja, teraz však už na vodičoch. Na pravej strane bloku je na konzole mazací lis DV8 Muras 1034. Búdka dostala nové strešné háčiky a na rušňovodičovej strane aj vetrolam Weinert 8803. Uhliak na mojej nemeckej verzii nebol a teda som objednával náhradný diel Roco 123897 a doplnil ho o drevenú nadstavbu. Vane dostali na čelá stupačky Weinert 8710 a na vrch zdvíhacie háčiky Weinert 8262. Po vrchu pravej vane bolo v prednej časti doplnené tyčovie tiahla k odkaľovacím ventilom valcov. Dvierka do búdky zdobí nová kľučka, pod uhliakom pribudli krycie plechy nad lampami. Pod vaňami som dorobil imitáciu osvetlenia pojazdu s el. vedením, ovládanie odkaľovacieho ventilu kolieskami Weinert 8260 a výpustné hrdlá upravené z dielov Weinert 8510. Aj napájače prešli drobnou úpravou. Blok valcov je zmenený zvýraznenou mazničkou a upravenými krytmi ventilového rozvodu. Vtokové rúry sú tvarované z 2mm mosadznej tyčky. Veľkou zmenou prešiel pojazd. Pôvodne som si zaobstaral rozmerovo vhodné dvojkolia Fleischmann. Keď však Brawa vypustila svoju 178čku, boli ideálne dvojkolia na svete. Obj. čísla sú 3x 0010023.00 raz 0010022.00 a 6x čap 0003505.00. Os dvojkolí však musí absolvovať odtučňovaciu kúru na 2mm! Oba nové behúne Roco 131805 dostali krycie plechy. Pod nárazníkmi sú madielka pre posunovača. Poslednou úpravou boli brzdy - brzdové zdrže sú preložené na správnu stranu, upravená bola aj pozícia brzdových valcov.

Pár fotiek na odkaze:
https://photos.app.goo.gl/bEdTdeeretrAJ3E27

Modelu ešte chýbajú popisy, zadné lampy na konzolách, zasklenie predných, sklíčko vetrolamu a vykurovacia spojka pod čelníkom, no už takto robí radosť a snáď niekoho inšpiruje k vlastnej prestavbe.

Re: 431 007

PříspěvekNapsal: čtv 01 říj, 2020 6:38 pm
od radeksindy
Moc pěkné, jako vždycky. Bohužel pro případné zájemce o stavbu lokomotiv s paprskovými koly mám špatnou zprávu. Aktuální verze 178/92 s paprskovými koly už neobsahují kola jako náhradní díl. Například poslední verze pod kat.č. 40780/40782 má položky 239/240 bez objednacího čísla a kompletně proškrtlé. Už nějaký čas je objednat nelze. Aktuální Ersatzteilblatt je ke stažení třeba tady:

https://www.brawa.de/fileadmin/Produkte ... 2_OEBB.pdf

Důvod je jasný. Je to právě objednávání kol modeláři na stavbu jiných lokomotiv. Takže teď už máme smůlu.

A ještě dotaz. Je běhoun ROCO s plastovou hvězdicí nebo je celokovový?

Re: 431 007

PříspěvekNapsal: čtv 01 říj, 2020 7:07 pm
od Stanopp
Ďakujem! Možno sa niekto pustí do 3D tlače, s využitím pôvodných obručí, by to nebola zlá alternatíva. Čas a hlavne dopyt ukáže... Behúne od Roca majú plastovú hviezdicu. Poza lúče vedie z obruče k delenej osičke medený pliešok. Zber prúdu v tejto mašinke doriešili ozaj výborne.

Re: 431 007

PříspěvekNapsal: ned 04 říj, 2020 9:43 pm
od Petr Berka
Nádherná práce.
Běhouny jsou z jaké lokomotivy? Bavorské Pt 2/3 (70.1)?
Ventilovka na loukotích by byl dobrý základ na 433.0...

Re: 431 007

PříspěvekNapsal: pon 05 říj, 2020 8:55 am
od Stanopp
Vďaka! Behúne sú z rakúskej verzie ventilovky od Roca. Na fotkách u mňa už so stiahnutým okolesníkom.

https://www.roco.cc/en/product/80710-62 ... ducts.html

Re: 431 007

PříspěvekNapsal: pon 05 říj, 2020 9:40 am
od Petr Berka
Stanopp píše:Vďaka! Behúne sú z rakúskej verzie ventilovky od Roca. Na fotkách u mňa už so stiahnutým okolesníkom.

https://www.roco.cc/en/product/80710-62 ... ducts.html


Díky, super. Já okolky stahoval taky na RP25 i na spřažených a uložil první nápravu jen na 1 bod, jezdí skvěle.
Obrázek
PS: Ta kolejnice je při testu rozpojená schválně, jen jedna, musí přejet za každou cenu!

Re: 431 007

PříspěvekNapsal: stř 07 říj, 2020 9:58 am
od Mára
Krásná práce! Já se na ventilovku taky chystám, vybral jsem si 431.029. Asi ale založím nové vlákno a nebudu plevelit 431.007 :-) A taky můj výtvor nebude tak top, to říkám rovnou.

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: čtv 08 říj, 2020 11:16 am
od Stanopp
Kľudne aj tu. Bude len dobre, ak budú možnosti prestavby z Roco ventiovky pohromade.

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: čtv 08 říj, 2020 9:11 pm
od TiTi
Aj ked parné mašinky nie su u mna vo veľkom záujme. Predsa len nejaké mám. Medzi nimi aj jednu upravenu ventilovku od Roca.

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: pát 09 říj, 2020 12:11 pm
od sPy-Ro
Teda ale tyhle kola jí snad sluší ještě víc :wink:

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2020 7:17 am
od VD.CSD
Stanopp píše:Os dvojkolí však musí absolvovať odtučňovaciu kúru na 2mm!

Ako prebiehala?

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2020 11:32 am
od Stanopp
Pre každý z modelov som skúsil iný spôsob. Jednu sadu dvojkolí od Brawy som po rozlisovaní stiahol na sústruhu, na druhej sade som prevŕtal plastovú vložku v "disku" vrtákom a použil 2mm osi, čo sa mi doma váľali z iných Roco dvojkolí. Nejde použiť pôvodné osi z ventilovky, tie sú krátke.

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2020 2:48 pm
od VD.CSD
OK Dik. Inac kryt otvoru piesocnika bol na 1.serii kruhovy. Povodne boli poistovaky na vsetkych 431.0 Slovenskych Zeleznic za sebou na kotli pred budou a az za CSD sa presuvali na dom. Neboli zapustene do domu tak ako rakuske ale vytrcali z krycieho kruhoveho plechu. Vid 431.014. Otazne je, ci aj kryty otvorov vodnych vani neboli celozvarane (bez nitov) mensie a hranate?

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: sob 10 říj, 2020 6:56 pm
od Stanopp
Bola by fotka, podľa ktorej, by som si vedel ten kryt upraviť? Nech jeden mylný tvar nenahradím druhým... Vďaka aj za tip na tie kryty na vaniach! Na 14tke si to určite upravím na hranaté bez nitov, tam to mám sfotené.

Re: 431.0 Roco prestavby

PříspěvekNapsal: pon 12 říj, 2020 5:53 pm
od VD.CSD
431.0-floridsdorf.jpg