Stránka 1 z 1

1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: ned 06 zář, 2020 6:52 pm
od vojtas
Ahoj, rozhodl jsem se, že se do stavby pustím (viz. vlákna v podkladech ke stavbě). Nečekejte žádné závratné tempo, chtěl bych stvořit hlavně pojezd, pokud se povede, asi bych nechal kastli vytisknout v průběhu semestru u nás na fakultě. Zatím jen porovnávám výkresy. Na obrázku jsou nápravy s koly z V15 od piko, menší asi V TT neexistují. (8,3mm, tedy 996mm 1:1), skutečný stroj má průměr 950mm, tedy přibližně 8mm v TT. čáry tužkou přes výkres ukazují rozvor BR81, ten mě ještě čeká porovnat se skutečností rámu BTTB, bojím se, že je model od BTTB prodloužený, což by asi znamenalo konec stavby. Tohle je zatím v rámci hospodské tolerance. (0,8mm rozdíl celkového rozvoru, 0,3mm rozdíl průměru dvojkolí) Hnací dvojkolí bych chtěl nechat jen poslední, zbytek hnát spojnicemi, jako měl původní model Zeuke s kovovým rámem, mělo by to zklidnit chod pojezdu s konstrukcí "dlouhý šnek". taky se nabízí možnost rozkrájet nějakou BR81/92 zeuke s kovovým rámem, ale tyhle modely považuji za rarity, a nechci je vykuchat pro přestavbu u které si nejsem 100% jistý výsledkem.
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... J4akpLbGpn
Obrázek
EDIT:
Je tomu tak, 81 od BTTB má rozvor o dva milimetry delší, než by měla mít. Čas rozřezat model od Zeukeho, ten rozměrově odpovídá.

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: pon 07 zář, 2020 5:54 pm
od Ferys
Nebylo by jednodušší využít pojezd z BR 80 Roco?

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: pon 07 zář, 2020 6:05 pm
od vojtas
BR80 roco má rozvor 3200mm. tedy 26,7mm v TT. Zkrácená BR81 Zeuke má rozvor 24mm, ideální stav by byl 22,5mm(2700mm 1:1) Na pojezdu BR80 by mašinka měla nápravy pomalu pod uhlákem, je to rozdíl 4,2 mm.

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: úte 08 zář, 2020 2:39 pm
od Jarda H.
Ferys píše:Nebylo by jednodušší využít pojezd z BR 80 Roco?


Právě parnička BR80 od ROCO podle zkušeností těch, co ji měli - viz diskuze v sekce TT - nemá zrovna dobrou pověst :wink: !

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: úte 08 zář, 2020 2:46 pm
od vojtas
Já jí dokonce mám. Nikdy jsem s ní tak hrozné problémy neměl, ani na kolejišti z plechových kolejí, ale není to zrovna stroj na posun, zastaví jí i kus purexu na kolejnici.

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: úte 08 zář, 2020 3:00 pm
od hank
vojtas píše:Já jí dokonce mám. Nikdy jsem s ní tak hrozné problémy neměl...


Já mám na jejím pojezdu postavenou CP 600 a taky si nestěžuju. Moje zkušenost ale nemusí být směrodatná, protože s ní popojíždím sem-tam na vzdálenosti max. několika desítek cm.

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: čtv 01 říj, 2020 5:41 pm
od vojtas
Nemá někdo nějakou opravdu malou protikliku? Potřeboval bych tu plastovou z nové BR81 od tilliga, nebo z jiné mašiny, která ji používá, neumím německy, takže absolutně nechápu jak a kudy od tilliga získat náhradní díly.
Obrázek

Re: 1435 CS 400 v TT

PříspěvekNapsal: ned 04 říj, 2020 10:12 pm
od vojtas
Obrázek
V hromadě šrotu BTTB jsem našel vhodný rozvod s plastovou protiklikou.