524.1 v TT?

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

524.1 v TT?

Příspěvekod hank » pon 31 srp, 2020 3:19 pm

Prošmejdil jsem zdejší fórum a nenašel nic o tom, že by někdo stavěl nebo zamýšlel stavbu 524.1 v TT. Máte to někdo v plánu nebo už jste to zkusili?

Této otázce předcházel těžký vnitřní boj, po jehož svedení jsem zdecimoval účet v bance a zakoupil zánovního Mamuta aka 95.6676 DR od Beckmanna. Načež jsem až dodatečně zjistil, že rozvory náprav, délka stroje i výška osy kotle nad TK skoro na chlup sedí s buštěhradským i nejpočetnějším předválečným ČSD-provedením (524.101-1129) a že sice průměry kol jsou o fous menší, ale vizuálně by se to asi dalo v rámci hospodské tolerance skousnout, zvlášť u toho buštěhradského provedení 101-106, které mělo průměr spřažených kol i běhounů o 50 mm menší a které bylo celkem skoro o ¾ metru kratší. Pojezd by byl použitelný i pro válečná provedení 1130-1147 a 524.13xx s výše položenými kotli. Takže teď mám další dilema: Obětovat bez záruky výsledku pěkný a nepříliš laciný tovární model se slušnými jízdními vlastnostmi ve prospěch přestavby nebo se spokojit s jistotou stroje podle předlohy od soudruhů z NDR a vymýšlet příběh, jak ho začlenit do modelového provozu?

Těším se na vaše názory a doporučení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod dudlifuk » pon 31 srp, 2020 4:43 pm

v sucasnosti sa pilne pracuje na niekolkych miestach na rydzo ceskoslovenskych parnych lokomotivach v TT. Technologie sa stali dostupne a aj spravna velkost dvojkoli sa zda byt vyriesena. Vsetko je to otazka velmi blizkej buducnosti.
FBB090DE-E264-4F77-92D2-4BA6047166F2.jpeg

7F7E943D-4F74-4E45-90FE-CE0BF06E4C9B.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod hank » pon 31 srp, 2020 5:17 pm

Děkuji za info. Budu doufat, že se toho ve zdraví dožiju...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 31 srp, 2020 7:51 pm

Z čeho jsou ty okolky?
Na fotce to vypadá jako mosaz.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod dudlifuk » pon 31 srp, 2020 10:04 pm

Zdenek Valter píše:Z čeho jsou ty okolky?
Na fotce to vypadá jako mosaz.

je to mosadz, su to testovacie vzorky bez povrchovej upravy. vo finale su niklovane.
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod Ferys » úte 01 zář, 2020 8:37 am

Ahoj Hanku. Já uvažoval o stavbě 524.1 na pojezdu 537.0 od Kuhna. Ta má zas naopak malinko větší průměr hnacích dvojkolí, ale je to myslím pro pozdější série přijatelné. Odradila mě koncepce pojezdu a problémy popsané ve vláknu k tomuto modelu.
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod vojtas » úte 01 zář, 2020 2:27 pm

Když na model od Beckmanna koukám, okolky v TT jsou stejně tak velké, že by se větší kola do rozvoru nevešly, takže opticky lokomotiva bude působit správně, z dálky to budou jako "obruče". Zase bych se bál značně jinak vypadajícího rozvodu a válců, to by se přestavovalo dosti špatně. Vidina továrního modelu ještě neznamená, že musí být konec domácímu modelaření.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod A2C » pon 07 zář, 2020 12:03 am

dudlifuk píše:
Zdenek Valter píše:Z čeho jsou ty okolky?
Na fotce to vypadá jako mosaz.

je to mosadz, su to testovacie vzorky bez povrchovej upravy. vo finale su niklovane.


Kde to prosím dávate nikovať? Mám kolesá na M290.0 od pána Pletichu, krásne, mosadzné a rád by som ich dal poniklovať.
Ďakujem.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod dudlifuk » pon 07 zář, 2020 6:42 am

A2C píše:
Kde to prosím dávate nikovať? Mám kolesá na M290.0 od pána Pletichu, krásne, mosadzné a rád by som ich dal poniklovať.
Ďakujem.

male mnozstvo vam asi nikto neponikluje ale dobre posluzi toto
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod A2C » pon 07 zář, 2020 6:04 pm

dudlifuk píše:
A2C píše:
Kde to prosím dávate nikovať? Mám kolesá na M290.0 od pána Pletichu, krásne, mosadzné a rád by som ich dal poniklovať.
Ďakujem.

male mnozstvo vam asi nikto neponikluje ale dobre posluzi toto

A Vy dávate kam niklovať? Prípadne budete niklovať pre seba?
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

lúčové kolesa v TT

Příspěvekod dudlifuk » úte 08 zář, 2020 5:10 am

A2C píše:A Vy dávate kam niklovať? Prípadne budete niklovať pre seba?

uz je poniklovane. niklovanie zabezpecoval vyrobca obruci, takze s touto informaciou zial neporadim
EB5C759F-9E8E-42D2-87E9-825043DD3745.jpeg
dudlifuk
 
Příspěvky: 485
Registrován: ned 15 led, 2017 9:40 pm
Bydliště: TT

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod prcek » úte 08 zář, 2020 6:59 pm

Pekne, pekne, moc pekne.
Jen otazka, nebylo by lepsi ty obruce vyrobit z alpaky a neniklovat? (ne z lamy, ale z niklove mosazi) Nebo je tam nejaky zadrhel - nevhodne mechanicke vlastnosti, nedostupne polotovary, vyssi cena, nez mosaz+niklovani, obtizna obrobitelnost atp?
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: 524.1 v TT?

Příspěvekod vojtas » úte 08 zář, 2020 8:42 pm

@dudlifuk
Kdy budou takové stavebnice dostupné, a dozvíme se o tom?
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: colt274 a 12 návštevníků