Stránka 1 z 2

365.0

PříspěvekNapsal: pon 09 bře, 2020 10:08 pm
od kokr
Rád bych představil svůj nový projekt stavby 365.0 a poprosil o rady a zkušenosti či doporučení. Nemám s takovou stavbou zkušenosti, ale chci to zkusit. Představa je upravit tovární pojezd ROCO z BR23. Bohužel není dostupný lept kotle v HO od Cekul(jen TT) a tak jsem si objednal odlitek od Číže. Tendr jsem vybral taky z odlitku 818, když už je ten kotel. Detaily vyměním za mosazné či odlitky. Ochoz taky časem nahradím věrnějším zpracováním.
Pohod bych nejraději upravil z nějakého továrního tendru, ale zatím jsem na nic nepřišel. Rezervní řešení se nabízí objednat od Pletichy, ale na to mam ještě čas. Odlitek jsme úplně nahrubo vybrousil a zkusil přiložit na pojezd. Proporce vypadají celkem dobře, ale čeká mě hodně práce. Určitě chci vyměnit oba běhouny a upravit prsa a čelník atd. Jako běhoun jsem si předvybral z ROCO 375.0 ale jsou pekelně drahé (12 EU). Nemáte nějaký tip na jiný zdroj? Mam dotazů hodně, ale začnu jen tímto.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: stř 11 bře, 2020 9:49 pm
od Mára
Ahoj, odvážný projekt. Koukám do atlasu na tendry a 815.0 a 516.0 mají jiné rozteče dvojkolí. Takže s tendrem asi neporadím. Láká mě na takovou stavbu použít unimot od PG. Pleticha ujde, ale neosazuje loukoťová dvojkolí.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2020 4:54 am
od GuliverSpk
A co použít pro tendr ř. 818 pojezd z tendru loko. BR 57 nebo BR 58 od f. ROCO. Musel by se ale upravit jelikož nevychází rozvor mezi 1. a 2. nápravou což by bylo poněkud náročné , ale ne neproveditelné Ale taky jsem to viděl bez úprav použitý u Kremáka a z dálky to na první pohled není moc poznat. Další variantou by byl pojezd od PG do T 334.0 , ale i zde by se musel upravit rozvor mezi 1. a 2. nápravou což by ve finále znamenalo jen vystřihnout kousek plechu z rámu a znovu to sletovat.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2020 7:37 am
od Ferys
Asi bych začal stavbou kvalitního a dobře fungujícího pojezdu, pak bych řešil opracování odlitků a modelování detailů. V opačném pořadí může přijít zklamání ze spousty třeba dobře, ale marně odvedené práce.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2020 5:45 pm
od Střelec
Třeba se ti to šikne - typák z Příručky pro strojvedoucí a topiče.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2020 10:11 pm
od Petr Berka
Možná vám usnadní práci na pohonu, že dvojkolí na tendrech 818.0 jsou plná, a ne loukoťová. Nenechte se zmást tendry řady 815.0 z továrních fotek s přihnovadlem, ty ještě loukoťové měly.

Běhouny z hrbouna by mašině slušely, sám je mám na 354.1 :wink:

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: pát 20 bře, 2020 7:25 pm
od kokr
Tak jsme se díval a na běhouny od Hrbouna nic nemá. Musím je někde koupit. Snažím se po krůčkách postupovat se stavbou a stanovovat si dílčí cíle. Rozhodl jsme se, že tendr s pohonem nebudu teď řešit. Odkládám též opracování odlitku, protože se soustředím na úpravu továrního pojezdu. Ten jsme totálně rozebral a začínám frézovat co mi přijde přebytečné atd. Například blatníky atd. Vyrobil jsem si takové prototypy běhounů, abych vyzkoušel proporce. Jsou vyrobeny jednoduše z výstražných tabulek a pak je snad vyměním za nějaké detailní.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 8:16 pm
od kokr
Pak jsem sestavil prototyp zadního běhounu ( ve skutečnosti základní rám) a připevnil přes čep k podvozku ROCO (zatím volně nasunut). Přední běhoun je zde zatím jen volně přiložen, ale je vidět, že proporce celkem odpovídají. Jako základní podklad pro ověřování rozměrů, jsem si pořídil knihu Osobní lokomotivy II od Miloše Kratochvíla, která je asi jediná publikace o této řadě. Ofotil jsem si pár stránek a používám tyto kopie jako podložky, abych držel rozměry. Chystám se na frézování rámu ( čelník), úpravu uchycení rozvodů atd. Dále chci nakoupit mosazné či PUR detaily abych osadil pro zvýšení kvality.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: stř 25 bře, 2020 10:01 pm
od kokr
Hlásím malý pokrok v realizaci. Povedlo se mi upravit na hrubo tvar čelníku pomocí frézy. Šlo to celkem dobře, protože základní rám je z nějakého měkkého kovu. Zatím jsme čelo neodříznul s nárazníky, protože ho možná budu používat k upevnění či kontrole výšky pojezdu. Dále jsme rozřezal plastovou část rozvodů a snažím se to přizpůsobit vzhledu originálu. Bude to velký kompromis, ale chci zachovat dobré jízdní vlastnosti. Prosím ale o radu, protože mi žádné lepidlo nechce držet a spojit původní plast s profily evergreen. Zkoušel jsme lepidlo od Tamia a taky obyč. vteřinové. Máte nějaký tip?

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: stř 25 bře, 2020 10:54 pm
od RadekH0
Jestli myslíš Tamyia extra thin, tak ten na tyhle věci většinou nefunguje. Doporučil bych lepidlo od Loctite. Já si osobně od nich oblíbil lepidlo v podobě gelu, který uschne po cca 1-2. minutách, takže si díly můžeš pěkně srovnat do potřebné polohy a lepidlo i slušně drží, hlavní je mít obě plochy dobře odmaštěný.

Radek

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 8:20 pm
od kokr
RadekHO: mohu poprosit trošku přesnější určení. Díval jsme se na web a mají jich mraky. Ten červený rocový plast se tváří, že nechce na něm nic držet. Určitě vyzkouším doporučení.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 7:06 am
od jirkan
používám lepidlo od Fallera a docela to drží.

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 6:16 pm
od RadekH0
Mám přesně tohle. Za 120,- se dá koupit třeba v Kauflandu.
Obrázek
Radek

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 11:01 pm
od petr.klems
Omlouvám se že se ptám zrovna v tomto vláknu, ale zajímalo by mně, jestli u tohoto lepidla taky vzniká při schnutí tzv. bílý závojíček od výparů, nebo nevziká.
Děkuju.




RadekH0 píše:Mám přesně tohle. Za 120,- se dá koupit třeba v Kauflandu.
Obrázek
Radek

Re: 365.0

PříspěvekNapsal: sob 28 bře, 2020 7:58 am
od RadekH0
petr.klems píše:Omlouvám se že se ptám zrovna v tomto vláknu, ale zajímalo by mně, jestli u tohoto lepidla taky vzniká při schnutí tzv. bílý závojíček od výparů, nebo nevziká.
Děkuju.




RadekH0 píše:Mám přesně tohle. Za 120,- se dá koupit třeba v Kauflandu.

Radek


Ano vzniká.

Radek