T466.1001

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: T466.1001

Příspěvekod Ivan » čtv 03 úno, 2022 12:20 pm

Také děkuji, mám rovněž v plánu "modrého" Pielsticka z leptu.
Využiji toto skvělé vlákno a zeptám se znalejších, jaký byl odstín té modré? Ta fotka je barevně mimo, fotky modrých z dalších let jsou světlejší. Třeba jako Esa?
Koupil jsem knížku Pielstici, ale tam jsou tak dvě fotky modrých. Díky.

A TiTi-mu přeji zdarnou stavbu, obdivuji tvoje výsledky :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1687
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: T466.1001

Příspěvekod kubikczech » pát 04 úno, 2022 3:31 pm

Není zač, je však potřeba kontrolovat s továrními snímky, neboť je možné že jsem něco přehlédl. Mám popřípadě další výkresy dalších lokomotiv. Časem se snad povede výkres na kteroukoliv motorovou lokomotivu.
Jinak k otázce zbarvení. Z toho co koukám na tovární fotky co mám nebo jsou k dispozici na netu, tak odhaduji odstín na ČSN 4550 nebo ČSN 4627. Přijde mi to však možná ještě tmavší až do fialova.
kubikczech
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 31 led, 2022 6:53 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 16 úno, 2022 7:22 pm

Odliatok som rozdelil na rám a kapotu. Je to praktickejšie pri striekaní, madlovaní a neskoršej údržbe.
Přílohy
Resizer_16450389594010.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 16 úno, 2022 7:26 pm

S cuprextitu som vyrobil vnútorný rám pre uchytenie podvozkov a motora. Pojazd je klasika, z lokomotívy NS 2400 od Roca. Doma mám ešte zopár kúskov.
Přílohy
Resizer_16450389594011.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 16 úno, 2022 7:27 pm

Spojenie oboch rámov
Přílohy
Resizer_16450389594013.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod bedýnka » pát 18 úno, 2022 6:55 pm

Můj příspěvek nebude přímo k T 466.1001, ale k jejím předchůdcům.
T 466.0, jak šel čas
Je to již nějaký pátek, cca 30 let zpátky, co jsem stavěl model T 466.0 v HO. Můj model byl po jistých vylepšeních použit jako mustr pro odlitky Pavla Číže z Ostravy.
Nyní firma MTB uvedla na trh tento model ve velikosti HO. Dříve byl vyroben i v TT, ale ten jsem neměl možnost prozkoumat. Nebudu hodnotit provedení modelu, o tom třeba příště.
Chtěl bych se s Vámi spíše podělit o vzhledových změnách skutečných lokomotiv T 466.0 ex 735, jak šel čas. K mým zjištěním mi byly nápomocny různé fotogalerie, např. http://www.prototypy.cz a také má strojvůdcovská praxe s tímto typem lokomotivy.
Barevné provedení:
- 1 - 11, modrý nátěr se žlutými doplňky, modrá i střecha budky strojvedoucího kapoty světle šedé, rám a pojezd šedý, kryty komínů výfuku motoru i parního generátoru stříbrné
- 12 – 121, červený nátěr se žlutými doplňky jako u modré verze, červená i na střeše budky strojvedoucího, rám a pojezd černý
- 122 – 299, unifikovaný červený nátěr, kapoty, střecha budky strojvedoucího, rám a pojezd šedý
- pluhy na všech loko byly červenobíle šrafované
- cca od 1985 se začínají natírat na čela 30 cm široké žluté výstražné pruhy
- cca od 1989 se natírá 60 cm široký žlutý pruh kolem celé lokomotivy
Další vzhledové odlišnosti:
- 1 – má jen jedny posiční světla, ta velká, nemá okapové rýny na krátkém představku, další stroje již mají menší červené posičky i okapovou rýnu na krátkém představku
- 1 – 26 byly vybaveny elektrodynamickou brzdou, takže na krátkém představku z obou stran jsou nasávací žaluzie pro ventilátor chlazení EDB, výdech na střeše kapoty - Ø 1000 mm, po odstranění EDB u některých loko došlo k nahrazení nasávacích žaluzií rovným plechem, to samé bylo i se zakrytím výdechu ventilátoru EDB, některé loko tam měly olemovaný kulatý krycí plech, některé do ztracena zavařený, tato změna se prováděla v dílnách / ŽOS.
- okapová rýna na levém boku motorové kapoty, do 63 - 64 těsně nade dveřmi k motoru, od 64 - 65 výše na horním zaoblení kapoty, jako na pravé straně
– madla na čele přední kapoty kousek pod reflektorem, od 29 nejsou
- tabulky označení lokomotivy, 1 – 11 smaltované tabulky, jen na bocích budky strojvedoucího, 12 – 299 odlévané tabulky, od 85 tabulky i na čelech loko, na zábradlí
- nápis ČSD na budce strojvedoucího, do 121 napsán barvou různých velikostí, potom malý odlitek ČSD
- tovární znak Turčianské strojárně Martin, odlévaný - velký, na všech strojích
- od 77 jiné provedení sání a výfuku chlazení generátoru, je to první pár dveří od stanoviště směrem k motoru, na obou stranách, dveře nejsou plné, ale zasíťované
- do ??? jen jeden tachoalternátor, na 2 ose vpravo, potom dva, na 1. a 4. ose v vpravo
- náhon rychloměru, všechny stroje na 3. ose vpravo
V průběhu provozu docházelo, tak jako u jiných lokomotiv, k různým vzhledovým úpravám dle tzv. lidové tvořivosti, po roce 1989 dostaly některé loko, např. 13, 36, 81, 103, 125 nátěr v původním, modrém barevném schématu. Za svůj lokomotivní život každý pielstick nesl několik typů nátěru, takže modelář by při vzhledových úpravách svého modelu měl vycházet z období / epochy, v které svůj model provozuje.
Ještě k barvám modrého provedení. Již si nepamatuji jakým odstínem jsem barvil svůj model T 466.0011, ale vycházel jsem z odstínu modrých ČSN 4400 a 4550 a jestli jsem je tmavil, nebo zesvětloval si bohužel nepamatuji. Na rám a pojezd jsem použil šedou ČSN 1100.
Při prohlížení fotogalerie pilštiků na http://www.prototypy.cz, se mi nejvíce zamlouvají barevné fotografie původních T 466.0007 – 9, možná o fous světlejší. To jak vypadá muzejní T 466.0007 ani náhodou. Tam trefily snad jen žlutou a světle šedou na kapotách. Modrá je nynější najbrtí světlá modrá RAL 3000.
K modelu pilštika od MTB snad někdy příště.
A Titi - mu tiše závidím jeho modelářskou potenci.
bedýnka
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 26 črc, 2015 5:36 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 23 úno, 2022 10:54 am

Úžasné a prehľadne zhrnutie rozdielov jednotivych lokomotív. Modely pielstikov ma vždy bavili. Urobil som ich niekoľko, medzi nimi aj z odliatkov Pavla Číža.
Přílohy
Resizer_16456132380573.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 23 úno, 2022 10:57 am

Keď boli k dispozícii nádherné lepty, tak som ich zopár vytvoril aj z nich. Len škoda, že som ich všetky nenafotil.
Přílohy
Resizer_16456132380571.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 23 úno, 2022 11:00 am

Ale vrátim sa k stavbe prototypu. Z plastových dosiek a odpadu z domáceho vrakoviska som vyrobil nádrž na vodu pre PG s priestorom pre batérie.
Přílohy
Resizer_16456132380570.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » stř 27 dub, 2022 6:05 pm

Z mosadzneho "odpadu"vyrábam pluhy. Prototypovy pielstik ich ma trochu odlišné od sériových lokomotív.
Přílohy
Resizer_16510824064541.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » pon 02 kvě, 2022 7:07 am

Vymenil som na ráme bočne plechy z ewergreenu hrúbky 0,13mm. Z výroby ich mala lokomotíva hladké . Doplnil som mosadzne pluhy a zdvíhacie čapy. Z náhradných dielov Roco som pridal vzduchojemy
Přílohy
Resizer_16514748206890.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » sob 07 kvě, 2022 8:32 pm

Na ďalšiu montáž do modelu som si pripravil podvozky. Tie používam stále rovnaké z lokomotívy Roco NS2400. Na rozdiel od sériových lokomotív sú na podvozkoch niektoré rozdiely.
Přílohy
Resizer_16519552500040.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » úte 07 čer, 2022 4:10 pm

Z oceľového drôtu hrúbky 0,3mm som vytvoril na ráme všetky madla. Oproti sériovým pielstikom sú tam menšie rozdiely
Přílohy
Resizer_16545962505620.jpg
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

Re: T466.1001

Příspěvekod Marthin » stř 17 srp, 2022 1:24 pm

Zdravím,
stavím vršovickou T466.0029 v TT a dočetl jsem se, že původně byla skříň červená se žlutým pruhem a na čelách trojuhelníkem.
Jde mi o to, jaká červeň se použila - jestli 3003 nebo 3004? Barevné fotografie nebo diapozity tomu trošku zkreslují přesnou podobu červené.
Spodek je jasný, bude černý. Ale žlutá by měla být žluť střední?

díky moc
M.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: T466.1001

Příspěvekod TiTi » čtv 08 zář, 2022 5:04 pm

Presne odtiene farieb je zbytočné riešit. Z vyroby sa tie odtiene ešte dajú odhadnút ale po čase sa odtiene farieb menili.
TiTi
 
Příspěvky: 355
Registrován: úte 12 kvě, 2015 9:46 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků