Stránka 1 z 2

Využití Tillig V100 (a jiných) na přestavbu pojezdu v TT

PříspěvekNapsal: úte 25 bře, 2008 11:20 pm
od xxvojtikxx
Sice se to probírá všude dokola, ale nikde to není dopodrobna. Jak upravujete např. zmiňovaný pojezd z V100 na české brejlovce, zamračené atd?

Zajímá mě (a myslím, že ne jenom mě), jaké děláte úpravy (především rozměrové, můžete hodit i fotky pro inspiraci - jak je to s rozvorem podvozků i náprav oproti českým loko atd.), na co všechno se dá V100 použít (odlitky, lepty - T478 či i něco jiného). Případně jaké jiné tovární pojezdy používáte na odlitky a lepty (a na co přesně)? Klidně tu samou diskuzi uvítám i o jiných loko, ať už z produkce Tilligu nebo i BTTB (klidně i bobina, tipů není nikdy dost).

Prostě se pochlubte co se vám podařilo na co posadit!!! 8)

PříspěvekNapsal: stř 26 bře, 2008 12:45 pm
od dan
Já momentálně dělám leptanýho brejlovce který budu posazovat na V 100 takže až ho dodělám vše nafotím a vystavím na webu

PříspěvekNapsal: stř 26 bře, 2008 3:55 pm
od xxvojtikxx
Dane o tom vím, taky už se toho nemůžu dočkat :) Stejně tak mě potěšila poslední aktualizace s BR56, už mám jednu na přestavbu doma.

Spíš by mě zajímalo, zda se to vejde i do odlitku... Nemohl bys naměřit nějaký rozměry (třeba vzdálenosti podvozků, dvojkolí, přibližnou minimální "délku" a "šířku" pojezdu po odřezání všech zbytečných krajů)? Byl bych Ti vděčný!

PříspěvekNapsal: stř 26 bře, 2008 8:38 pm
od dan
Mrkni tady je tam vyčerpávající článek http://www.vlaciky.eu/newsdesk_info.php?newsdesk_id=38

PříspěvekNapsal: stř 26 bře, 2008 9:21 pm
od Jacek

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2008 1:24 am
od xxvojtikxx
paráda, to jsem přesně potřeboval, hlavně ten první odkaz je super (tabulka s rozměry). jacku, na tebe jsem při vytváření tohohle tématu úplně zapomněl že už máš dvě upravené, přitom jsem to četl docela nedávno... :oops: každopádně díky pánové, pokusím se asi V100 nacpat do odlitku zamračené, tak snad se vejde :)

tím ale určitě diskuze nekončí, pokud má někdo něco, čím se pochlubit, tak sem s tím :)

PříspěvekNapsal: pát 28 bře, 2008 10:28 pm
od Jacek
xxvojtikxx píše:paráda, to jsem přesně potřeboval, hlavně ten první odkaz je super (tabulka s rozměry). jaceku, na tebe jsem při vytváření tohohle tématu úplně zapomněl že už máš dvě upravené, přitom jsem to četl docela nedávno... :oops: každopádně díky pánové, pokusím se asi V100 nacpat do odlitku zamračené, tak snad se vejde :)

tím ale určitě diskuze nekončí, pokud má někdo něco, čím se pochlubit, tak sem s tím :)

Jacku, ne jaceku :D
pro skříňové lokomotivy je lepší pojezd složit s náhradních dílů dalších lokomotiv. U T 478.1 jsem použil motor a rám z BR 218 a podvozky z V 100. Pojezd je oproti V 100 podstatně těžší, což je znát na tažné síle. Pár fotek je tu - http://modely-tt.wz.cz/paginy/modely/fo ... 8.1070.htm zatím bez návodu.
Pro T 669.0 jsem zas použil rám a motor z V 100 a podvozky z nohabky.
U obou je však nutné rám rozříznout a prodloužit

PříspěvekNapsal: pon 31 bře, 2008 8:05 am
od xxvojtikxx
promiň už je to opravený, říkal jsem si že na "jacku" bys byl spíš jack, tak jsem se spetl :D

ta zamráča je parádní :!: ty podvozky z V100 Ti sedly na masky tak nějak přesně (myslím vzdálenost dvojkolí)?

PříspěvekNapsal: pon 07 dub, 2008 4:17 pm
od Jacek
xxvojtikxx píše:promiň už je to opravený, říkal jsem si že na "jacku" bys byl spíš jack, tak jsem se spetl :D

ta zamráča je parádní :!: ty podvozky z V100 Ti sedly na masky tak nějak přesně (myslím vzdálenost dvojkolí)?


to nic, dokonce mám kdesi na jihu Moravy svoje nádraží - Jackov :D

Rozvor podvozku V 100 je asi o půl mm kratší než ložiska na maskách, ale to se ztratí, pokud se na to někdo nedívá lupou :wink:
Tady jsou fotky toho čmeláka s pojezdem V 100 a nohabkovými podvozky. Rozvory tu sedí přesně
http://modely-tt.wz.cz/fotky/modely/770 ... .4.08c.jpg
http://modely-tt.wz.cz/fotky/modely/770 ... .4.08d.jpg

PříspěvekNapsal: čtv 10 dub, 2008 4:43 pm
od Soptík

PříspěvekNapsal: čtv 21 srp, 2008 3:20 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: pát 22 srp, 2008 8:14 am
od George V.
Co vím, tak Sebnitz chystá hektora v unifiku ´88, z čehož by se dala udělat mašina z V.epochy. Pak se pro V. epochu dají použit Herculesy LTE (jezdí na Slovensko) a ARRIVA (prý budou jezdit do Plzně s rychlíky) od Pika... A možná PIKO časem udělá i 189 (jezdí do Děčína).

PříspěvekNapsal: úte 13 led, 2009 1:34 pm
od nadkachna
Ne že bych byl lenoch, ale nemám teď možnost to změřit, takže: jaký je u V100 průměr hřídele mezi motorem a podvozkem? Potřebuji jej prodloužit, tak abych věděl, jaký vnitřní průměr trubičky mám uhánět :)

PříspěvekNapsal: pát 13 bře, 2009 10:04 pm
od Jan Svatoň
Ahoj, možná to sem nepatří - ale potřeboval bych poradit - dělám z leptu T435 od Hekttora (1. stavebnice) a pojezd V100. Jakým způsobem uchytit a napojit motorek k převodům? Mám stažený návod od Hekttora i přestavbu od M-Model, ale uchycení výškově a stranově jsem nenašel. Navíc jak tam radí zkrácení kardanů o 3 mm? - jak udělat propojení na podvozky? Díky Honza S.

Úprava kardanů z V100

PříspěvekNapsal: ned 15 bře, 2009 10:24 am
od vlackytt
Kardany z V100 Tillig mají průměr hřídele cca 1,1 - 1,2 mm, používáme bužírku z drátu průměru 1mm, díky pružnosti se bužírka trochu roztáhne a zároveň je dost pevná aby se na kardanu neprotáčela.
U delších kardanů např. do motorových vozů je lepší použít mosaznou trubičku, pokud možno bezešvou aby kardan neházel.


Obrázek [/img]