Ako motorizovať drezínu Tatra Vm v HO?

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Pája » sob 24 led, 2009 12:10 pm

Klucka a nešli by použít převody co jsou v modelářských servech ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod vvitty » sob 24 led, 2009 12:13 pm

ty vibracni motorky jsou mnohdy nejen v mobilech, ale i v levnejsich a mensich servech..

prevody z nich by asi sly taky pouzit, pokud se koupi nektere male... pripadne mam i nahradni sady prevodu ze serv, sada 4ks je asi za 30.-, ale problem je ze mnohdy maji v jedne sade ruzne moduly, takze se neda rozumne menit prevodovy pomer. a taky nemaji sneky, takze je nutne ulozeni motorku soubezne s napravami...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod MirekTT » sob 24 led, 2009 12:23 pm

Díky zůčastněným kolegům za příspěvky. Zase mám směr dalšího pátrání a zkusím nakoupit a rozebrat nějaký serva. Nebude to hned, ale časem zveřejním výsledky. Vždyť pohybových ústrojí není nikdy dost. Už jen těch vrat na rotundě.
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod MirekTT » sob 24 led, 2009 8:42 pm

To Michal Komárek: No na ten uzimex jsem tuším našel odkaz shodou okolností zde už někdy před víc jak půl rokem. Obrať se raději písemně na ryznar@uzimex.cz. Ještě jednou upozorňuji, že je dobré kromě požadovaných parametů určit si předem též cenovou hladinu. Dát tam pět litrů za mikromotor není žádná míra. Vždyť ty jejich motory se prohánějí i po marsu. Opravdu je to high end kvalita. Ten můj typ má označení 256094 a druhé číslo 770756, které s čísel označuje typ, nevím. Počet pólů nelze určit, protože má hrncové vinutí a počet pólů se tedy nerozlišuje - přesný význam ani popis neznám, ale prý je to lepší.
Na mém odkazu jsou motory, které jsem doposud podrobil testům a pro pohon vozidel jednoznačně vyhrál maxon.
Autíčko od fallera mně už taky napadlo, ale nikdy jsem jej nedržel v ruce.

http://mirektt.rajce.idnes.cz/motory/
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod michalkomarek » ned 25 led, 2009 7:41 pm

Mirku díky moc za info.Hned zítra je kontaktuju..jinak v tomto vláknu kousek nazpět je odkaz v příspěvku od p.Mende.Tam jsou jak mikromotory tak miniaturní převodovky.Z toho by mělo něco vyhovovat k pohonu drezíny vel.TT.Kdysi jsem nad ní taky přemýšlel a došel jsem k názoru že jestli má slušně jezdit je potřeba na ni naložit náklad do kterého se sková mikromotor+převod.
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod MirekTT » ned 25 led, 2009 8:01 pm

Při mém motorizačním pokusu jako šneček docela vyhovoval obyčejný šroubek M3 a jako poháněné kolo malé ozubeníčko z převodovky toho menšího motoru s převodovkou z GM. Jenže to kolečko má z boků trny tvořící hřídleku, nikoliv středový otvor. Nemám zatím k dispozici odpovídající technologii k úpravě toho kolečka, ani soustruh k úpravě šroubku. Ale pokus naznačil, že by se touto cestou dalo projít s dobrým výsledkem. Převodovka mi z toho motorku zbyla, neboť motorek má hrníčkové jádro a já jsem ho spálil lenzovým compactem na adrese nula.
Jinak plánuju místo origo plošiny drezíny z leptu použít tenký oboustranně poměděný kuprextit na plošáky. Ze spodu bude vyleptána maska k uchycení motorků, sběračů a rozsoh. Z vrchu pak imitace dřevěné podlahy. Předlohy pro leptání i celý projekt samozřejmě zveřejním, nic méně jde zatím o dlouhodobou vizi a možná mně v tom i někdo předběhne. Teď chci stavět moduly a konečně si pořádně zajezdit.
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 25 led, 2009 8:09 pm

MirekTT píše:Jinak plánuju místo origo plošiny drezíny z leptu použít tenký oboustranně poměděný kuprextit na plošáky.


Tohle rozhodně nedoporučiji. Zkus si sehnat tenký plošný spoj tl. 0,3 mm. kde jedna strana bude pro rozsochy a motor. na duhé nezáleží na ní bude třeba olovo ;-) budeš totiž potřebovat každou desetinu gramu abys tu drezinu zatížil !!
Tlustým plošńákem se připravíš o možnost použití materiálů které mají mnohem větší hmotnost než kompozit plošného spoje.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod MirekTT » ned 25 led, 2009 8:24 pm

[/quote]Tohle rozhodně nedoporučiji. Zkus si sehnat tenký plošný spoj tl. 0,3 mm. kde jedna strana bude pro rozsochy a motor. na duhé nezáleží na ní bude třeba olovo ;-) budeš totiž potřebovat každou desetinu gramu abys tu drezinu zatížil !!
Tlustým plošńákem se připravíš o možnost použití materiálů které mají mnohem větší hmotnost než kompozit plošného spoje.[/quote]

Nad tím jsem taky přemýšlel, něco se nacpe do kabiny a dutinky mezi podvozkovými mechanizmy také nějaké na vyplnění určitě zbudou. V nejhorším nějaký ten náklad. Nebo plošák jednoduše přidám pod origo plošinu - upřimně, ten malý plechový čtvereček taky moc vážit nebude a přidávat kvicht se dá i na cuprum. To jsou už otázky, které budu řešit s vývojem.

S těmi quoty mi to nějak nejde
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 25 led, 2009 9:26 pm

MirekTT píše:
Zdenek Valter píše:Tohle rozhodně nedoporučiji. Zkus si sehnat tenký plošný spoj tl. 0,3 mm. kde jedna strana bude pro rozsochy a motor. na duhé nezáleží na ní bude třeba olovo ;-) budeš totiž potřebovat každou desetinu gramu abys tu drezinu zatížil !!
Tlustým plošńákem se připravíš o možnost použití materiálů které mají mnohem větší hmotnost než kompozit plošného spoje.


Nad tím jsem taky přemýšlel, něco se nacpe do kabiny a dutinky mezi podvozkovými mechanizmy také nějaké na vyplnění určitě zbudou. V nejhorším nějaký ten náklad. Nebo plošák jednoduše přidám pod origo plošinu - upřimně, ten malý plechový čtvereček taky moc vážit nebude a přidávat kvicht se dá i na cuprum. To jsou už otázky, které budu řešit s vývojem.

S těmi quoty mi to nějak nejde

No kabina je bohužel mimo těžiště, takže cpát hmotu do ní nelze :-(
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod michalkomarek » pon 26 led, 2009 9:02 am

Tak jsem volal do Uzimexu a objednal si mikromotor.Je na 12 V a má číslo 347727.Dobré je že má na čele/na přírubě/závit takže ho bez problému uchytím do pojezdu.
Ještě bych rád poprosil v elektrice zdatné kolegy jestli by mě vysvětlili o jaké póly se jedná u motorů vhodných pro digitalizaci.Např.Mashima 121V.pětipól???Díky..
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod vvitty » pon 26 led, 2009 9:05 am

na co ten motorek prijde? :)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod michalkomarek » pon 26 led, 2009 9:26 am

Cena motorku je 1600,-kč.A ještě jeden důležitý parametr.Bylo mi řečeno že má oboustrannou hřídel průměr 0.8 mm.Což mi snad dovolí na jednu stranu umístnit i malý setrvačník..
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod MirekTT » úte 27 led, 2009 9:44 am

Dal jsem na rajče datasheet s katalogu maxon toho mého motoru. Zajímavé, že jsem v něm hledal i ten tvůj podle čísla, které jsi uvedl Michale a nenašel jsem ho. Jinak na rajčeti je to dost nečitelné, kdo chcete, tak vám to rozešlu mailem, ale je to moc technické a anglické. Jinak závit na přírubě je M5,5 se stoupáním 0,5. Nevím, jestli na to lze sehnat závitníky. Nic méně je to supr možnost uchycení např do bloku závaží, který je součástí převodů loko. Upřímně, když vidím ty bastly, kde motor je k pojezdu "přisojediněný" drátem, nebo lukoprenem, tak musím říct, že zlatý tillig.
Zkus se Michale ještě jednou mrknout na to číslo, zkusil bych pohledat datasheet i k tvému motoru.

Jo ještě ten tomatový odkaz: http://mirektt.rajce.idnes.cz/motory/
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod michalkomarek » úte 27 led, 2009 10:57 am

Ahoj Mirku.Přeposlal jsem Ti tu nabídku na ten můj motor.je tam i výkres+ nějaké parametry.Ten závitník už sháním...doufám že se mi hi podaří sehnat...nebo popřípadě matičku...
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod MirekTT » úte 27 led, 2009 11:10 am

Michel, dej pak vědět, kde se dají ty závitníky splašit, taky dokoupím, protože v budoucnu asi budu jezdit s Maxony, když se u nás ne a ne objevit žádný Tillig made in CZ
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků