Stránka 1 z 1

BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: čtv 30 led, 2020 7:05 pm
od Milanhb3
Jen tak čistě hypoteticky se zeptám,nikde jsem to tu nenašel
a asi se k tomu nikdy nedostanu,ale mám tu jednu nejetou
HO PIKO BR 95 a na K reportu někdo dělá z odlitku od pana Máši ČSD 524,1,
Nechalo by se to na ní trochu rozumně použít?
Nebo je to úplná blbost?
Milan

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: čtv 30 led, 2020 8:43 pm
od hank
524.1:
rozvor spřažených náprav 1380x4=5520 mm
celkový rozvor 10 160 mm
délka bez nárazníků 12 040 mm
průměr spřažených kol 1310 mm

BR 95:
rozvor spřažených náprav 1650x4=6600 mm
celkový rozvor 11 900 mm
délka bez nárazníků 13 800 mm
průměr spřažených kol 1400 mm

Zvaž sám...

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: čtv 30 led, 2020 9:30 pm
od Petr S.
Je to blbost .
Rozměrove nejblíž je saská 94.19-21 , Piko , vhodná pro 524.101 - 06 . Má dvoupravítkový křižák .
Další v pořadí použitelnosti je 94.2-4 a 94.5-17 od Fleischmanna pro ostatní čísla .
Žádná z německých lok. se nevejde do odlitku se zachováním proporcionality . Při vší nepřesnosti je na tom nejlépe odlitek 524.13.. . Ten je přeci jen delší .
V pohledu je důležité , aby 5. spřažená náprava byla PŘED schůdkama a aby přední hrana vany byla zároveň s přední ( dlouhá vana ) či zadní ( krátká vana ) hranou bloku válců .
Při použití pojezdu Piko to znamená natáhnout lok. o 5mm , při použití pojezdu Fleischmann je to 8mm .
Natažení lok. nepozná 99 % lidí , vyjma těch , kdo tu lokomotivu znají . Ta 5. spřažená náprava za schůdkama je vidět .
Zdarec , Petr S.

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: čtv 30 led, 2020 10:41 pm
od Vážňas
Souhlasím s tím, co říkají pánové výše. Ačkoli třeba pan Číž u své 524.13 uvádí, že je prodloužena na BR95, já ji tam během stavby nedokázal „narvat", a to i po výměně motoru. Odlitek prodloužen je, nicméně málo a proto jsem přešel i po vzoru pana Marwina na pojezd BR94, který je rozměry tendrovým pětikolákům výrazně blíž a finálně to vypadá pěkně.

Teď nedávno udělal jeden modelář na Facebooku „Kolejiště Vejrov - Hrochův Týnec" 524.13 na pojezdu BR95. Kupodivu se mu ji tam povedlo narozdíl ode mne dostat, ale ten stroj vypadá divně, asi jako kdyby jste dal pětikoláka na pojezd „štokra"...

Je to na Vás. Evidentně to po rozsáhlých úpravách jde, ale esteticky to alespoň mě příšerně bije do očí...

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 7:11 am
od hank
Tak ještě srovnání s BR 94.
524.1:
rozvor spřažených náprav 1380x4=5520 mm
délka bez nárazníků 12 040 mm
průměr spřažených kol 1310 mm
BR 94 (pruská i saská):
rozvor spřažených náprav 1400x4=5600 mm
délka bez nárazníků 11 360 mm
průměr spřažených kol 1350 mm

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 10:19 am
od Milanhb3
Děkuji vám všem za fundované a vyčerpávající vysvětlení,
nejsem vůbec tak technicky zdatný a vybavený,abych se do tohoto projektu mohl pustit.
Byl to takový okamžitý nápad,když jsem to na tom K reportu viděl.
Nato,že je to PIKO jede pěkně,tak jsem si myslel?!
Díky Milan

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 7:58 pm
od Pjotr
Posílám foto jak to vypadá na starém Piku BR 95, stavba cca před 10- 15 lety

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 8:59 pm
od kokr
Máte nějaký tip či zkušenost se získáním běhounů pro 524.13 k BR94? Našel jsem že by se měl dát koupit přes stránky Fleischmana ale nikdy jsem tam nic neobjednával. Mělo by být použitelné dvojkolí z BR 70 Fleischmann. Objednávací číslo je 53422100. Pokud by jste někdo měl nebo objednaval tak bych si 4ks koupil. Děkuji za zkušenosti.

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: pát 31 led, 2020 9:47 pm
od juroH0
A tu pre porovnanie ako dopadne odliatok 524.1 os Mášu, posadený na BR94 Fleischmann.
https://img33.rajce.idnes.cz/d3302/16/1 ... .jpg?ver=0

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: ned 02 úno, 2020 1:32 pm
od Tax
juroH0 píše:A tu pre porovnanie ako dopadne odliatok 524.1 os Mášu, posadený na BR94 Fleischmann.

Ak človek nie je doslova počítačom nitov a puntičkár ktorý všetko 3x premeriava so šublerou tak je to parádny model. Určite by potešil nejedno oko.

Re: BR 95-ČSD 524,1

PříspěvekNapsal: pon 03 úno, 2020 1:24 pm
od Petr Barchánek
Pojezd BR 95 je základem pro pojezd BR 52 a z té zase vychází řada 556.0 a už pouhým okem je vidět, že Štokr neodpovídá ani Kremáku, ani Pětikoláku. Nicméně Štokr z BR 95 by měl rozměry víceméně přesně (až na Kühnovu kulisu a o pár desetin mm větší rozvor běhounu od prvního spřaženého dvojkolí).