Stránka 1 z 1

M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 11:11 am
od Tempotaxi
Také jsem si koupil model motorového vozu M 275.1 a prolistoval jsem dostupnou literaturu a pustil jsem se do předělání motorového vozu.
Vždy bude jezdit motorový vůz jen jedním směrem. Takže jedna kinematika není potřeba. Část kinematiky jsem odstranil a vzniklý otvor se zaplnil plastem. Přelakování barvou a matným lakem.
Pak se provedla montáž doplňků, které jsou součástí každého modelu.
Obrázek

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 11:19 am
od Tempotaxi
Dále jsem upravil kryty hnacího podvozku.
Předvrtané otvory v podvozku jsem trochu zvětšil, aby se kryt dal lehce usadit a popřípadě seřídit tak, aby se dala zmenšit mezera mezi krytem a bokem vozu. Na jedné straně se pak bylo potřeba dolepit větší mezeru plastem.
Obrázek
Obrázek

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 11:23 am
od Tempotaxi
A zatím to vypadá asi takto.
Obrázek
Dále se předělá druhá strana a nakonec se přidají doplňky na střechu.

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 8:14 pm
od Tempotaxi
A zde je upravené druhé čelo motorového vozu. Protože většinou se používají očková spřáhla, tak nemusím řešit funkčnost kinematiky. Ale přesto jsem tam nechal prostor na boční posun kinematiky.
Postup prací je stejný, jako u předešlého čela vozu.
Obrázek
Obrázek

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 07 kvě, 2019 8:22 pm
od Tempotaxi
Po těchto úpravách se prováděla zkouška motorové vozu v provozních podmínkách.
Zde je oblouk R 571,5 mm.
Obrázek
A zde je oblouk R 438 mm.
Obrázek
Při provozu jsem neshledal nějaké problémy. Motorový vůz bude jezdit jen na hlavní trati, kde je nejmenší oblouk R 571,5 mm. Na menších obloucích nevypadá souprava dost dobře.

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 14 kvě, 2019 11:37 am
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na úpravách střechy.
Obrázek
Obrázek
Dál se bude pokračovat, až budou objednané leptané doplňky.

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 14 kvě, 2019 5:45 pm
od Polabský
V době nasazení tohoto vozidla do provozu neexistovaly viaflexy :roll: ani nic podobného ale klasické "basy" na petrolej, či olej :wink: .
Hezký večer :mrgreen: .

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: úte 14 kvě, 2019 6:16 pm
od Tempotaxi
Polabský píše:V době nasazení tohoto vozidla do provozu neexistovaly viaflexy :roll: ani nic podobného ale klasické "basy" na petrolej, či olej :wink: .
Hezký večer :mrgreen: .

Zde jsem to lépe vyfotil.
Obrázek
Obrázek

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2019 2:19 pm
od Tempotaxi
Na čelní okna jsem přidal nabarvené ochranné mříže. Mříž je výrobek pana Banka.
Ale před jejich montáží jsem musel odebrat přilepené plastové stírače.
Obrázek
Obrázek
Správná montáž ochranných mříží má vypadat takto.
Montážní pásek má být přidělaný na okraji předních oken a mříže jsou od okna dál, tak aby se pod mříže ještě daly dát stírače. Chtěl jsem pod mříže zasunout leptané stírače, ale protože jsou dosti jemné, tak se pří vsunu pod mříže, deformují. Tak jsem je tam nedával. Pokud modelář nechce mít mříže na oknech, tak stírače tam bude muset nechat.
Obrázek
Foto: Motorový vůz M 275.116 po dodání u Bratislavské dráhy. Sbírka Martin Žába.

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2019 2:24 pm
od Tempotaxi
Dále jsem si u pana Banka nechal vyleptat číslo M 275.115 a doplnil jsem ho na bočnice vozu. Pak se ještě přilepila leptaná dvojka.
Obrázek

Re: M 275.1 úprava

PříspěvekNapsal: ned 23 čer, 2019 2:27 pm
od Tempotaxi
Model po všech úpravách vypadá takto.
Obrázek
Ještě přidal k modelu odpovídající osobní vozy a bude docela pěkná souprava.