Hurvínek M131.1187 v H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 20 zář, 2018 6:07 am

Ve vláknu o novinkách H0 jsem se zmínil o Hurvínkovi. Protože to patří spíš sem, dovolím si nové vlákno.
Základem je pojezd od Pavla Gülicha, a mosazná stavebnice od J. Cekula.
Fotky se stručným popisem jsou na mém Rajceti
Při focení zejména posledních fotek jsem si ověřil, že fotka vytáhne spoustu věcí, které v reálu vidět nejsou, takže to berte s rezervou.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1678
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod Edys » čtv 20 zář, 2018 8:10 am

Krásný. Obdivuji tvou zručnost.
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 593
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod radeksindy » čtv 20 zář, 2018 11:24 am

Na fotkách je přesně vidět, proč se podobným stavebnicím obloukem vyhýbám. Hned na první fotce je vidět, jak prasácky je navržena střecha. Podélné zlomy jsou způsobené jinde zmíněným narýhováním. Odstranit to lze pouze hodně pracným broušením. Sice to trochu po nástřiku základovkou a barvou zmizí, protože zmizí lesklé mosazné plochy, ale pozorné oko si toho všimne i na hotovém modelu. Zřetelně je jedna z čar vidět na fotce ze zářezu. Podobně komplikovaná střecha z leptu je nesmysl, tady pomůže jen nový odlitek. Přidělávání pásků nýtů na podobně vytvarovanou střechu vede jenom ktomu, že se ten pásek s nýty nedá pořádně přidělat, odstává a nedrží.

Ale samozřejmě nejdůležitější je, jestli seš ty spokojen s kvalitou stavebnice a výsledkem. To už záleží na každém, na to není jedno měřítko.
radeksindy
 
Příspěvky: 1803
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 20 zář, 2018 1:31 pm

Ahoj,
ano, to je ten větrací kanál, jak jsem napsal v komentářích. Fotky některé chyby zvýrazňují, ten lom ne, ten je vidět i bez foťáku, ale např. odstávajících pásků jsem si všiml až na fotkách. Příště budu muset upravit = snížit rozlišení :). Dolepování pásků byla pakárna sama o sobě.
Ano v přístupu k detailu máme odlišný přístup. Prostě H0-Pur nejsem a nebudu. Jak píšeš, každý máme jiné měřítko (z mého pohledu jsi "extrémista" (myšleno v dobrém). Já vláčky pořád beru jako hračku pro děti (bez ohledu na věk), a stejně tak u nás doma fungují.
Takže spíš než chyby stavebnice mi vadí chyby, které nadělám sám. Zvlášť, když zjišťuji, že je (zatím) nad mé možnosti se polepšit. (např. zmiňovaný lak - to kupodivu na fotkách zas tak moc vidět není).
Jo, akorát jsem se nezmínil o problémech s plastovými kardany. Někdy se mi zdá, že mi plasty praskají pod rukama a lepit, aby drželo pouze to co chci, se snad nenaučím do smrti. Když po měsíci ježdění praskne uložení kardanu u osy na převodovce, to by mě vzal čert.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1678
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod radeksindy » pát 21 zář, 2018 6:46 am

Doufám, že to nebereš jako zdrcující kritiku. Má to mířit hlavně na tu stavebnici. Střecha předrýhovanaá v leptu podobným způsobem je prakticky jen velice těžko vybrousitelná. Stejně tak leptné pásky nejsou nejlepší způsob znázornění nýtů na podobném povrchu, který se navíc horko těžko tvaruje. Proto mi přijde novinka J. Bači zajímavá, protože poprat se s lepty Čekul nebo DK-model je i pro zkušeného stavitele někdy dost náročné.
radeksindy
 
Příspěvky: 1803
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod petrh » pát 21 zář, 2018 7:43 am

Tahle “nesikovnost” jak pise Michal je jeden z duvodu proc pak clovek sahne i po tovarnim modelu domaci produkce, kde mu tady dost lidi vytyka “paskvilnost”, protoze to sam neda, pokud by byl kvalitni hurvinek s vlecnakem uz komplet hlasime se mi o set.
@michale myslim ze ten hurvinek je povedeny i kdyz ty to vidis jinak;)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1410
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 21 zář, 2018 8:24 am

Ahoj Radku,
neberu, já to nedělám kvůli pochvale. Stejně tak doufám, že toho extrémistu nebereš ve zlém.
Jinak už jsem si zvykl, že sotva se pustím do nějakého modelu, v dohledné době se objeví zprávy o továrním modelu, nebo lepší stavebnici (T669.0, T466.2...)
Asi bych si měl začít stavět Všudybylku, Velkýho bejčka, nebo Kremáka, ať mají čeští modeláři radost :D . Jenže to musím napřed dodělat Ušatou a tam taky narážím na své hranice.
@Petrh - Já ho nevidím jako nepovedený, ale mohl by být lepší, resp. některé věci se dají udělat lépe, ale já to líp neumím. Takže bych řekl, že je povedený v rámci možností. A děkuju za pochvalu (i když platí 2.věta :wink: ).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1678
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Hurvínek M131.1187 v H0

Příspěvekod KE-pavuk » sob 01 pro, 2018 3:57 am

Kedze je klubova 1538, tak aj model musel byt. Lept od Kubera, pojazd PG
Přílohy
WP_20161224_015.jpg
WP_20161224_011.jpg
WP_20161224_010.jpg
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník