Stránka 4 z 4

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2019 9:32 am
od Martin70
Tak jak píše Sandy, doprava je dražší než výrobek. Jak jsem psal a díval se v rychlosti tak některé entoobchody mají jen litrovou lahev octanu. To by bylo na 105 životů a odbarvení roční produkce výrobce modelů- Já bych tazateli octanu i ukápnul, musel by být z okolí, snad ještě mám v lednici. Je to potvora těkavá látka. Škodlivá zase tolik není, no hmyz smrtí spolehlivě. Soudím podle jiných látek na entomologii. Olej do baněk zakázala unie (rakovinotvorné), původní Invet tablety taky!
Samozřejně ty věci z drogerie mají obchodní názvy, ale stejně je to chemická sloučenina něčeho. Unie vše zakazuje, ale potraviny jsou tady plné svinstva(to je v pořádku?). Každá chemikálie má určité použití a musí se dodržovat postupy a ochrana zdraví při manipulaci s ní. :)

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2019 9:35 am
od Martin70
Jasně vše chce vyzkoušet na něčem, kde případný neúspěch nepoškodí povedený model. Sám jsem tedy nic neodbarvoval a octan takto nezkoušel.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2019 11:35 am
od Petr_J
Na sundání barev používám Tamiya Lacquer Thinner. Mají např. zde: https://www.avmodely.cz/katalog/barvy-redidla-cistice-tmely-apod-16/tamiya-95/lacquer-thinner-16751/?utm_source=seznam&utm_medium=cpc&utm_campaign=PI_5299190136&utm_content=barvy,+redidla,+cistice,+tmely+apod.+%7c+skladem&utm_term=tamiya+lacquer+thinner

Plast to nepoškodí a zatím žádná barva neodolala. Jednoduše ponořím, nechám několik minut působit a očistím kartáčkem na zuby. Pak je dobré to pořádně omýt vodou a mýdlem (to dělám taky kartáčkem). Jediná nevýhoda je strašný smrad, takže ochranné pomůcky a pořádné odvětrání jsou nezbytné.
Ještě je dobré zmínit, že průhledný plast při kontaktu s tímto ředidlem zbělá, takže na okna nepoužívat.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2019 5:17 pm
od Střelec
Záleží na formě - stejně smrdící svinstvo se prodávalo ve formě tlustého bílého fixu s plastovým hrotem a sloužilo naopak k čištění průhledných dílů kabin. Výrobce onoho udělátoru byla firma Gunze.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 21 led, 2019 12:16 pm
od Kajinek11
Nevíte jestli se dá někde sehnat el. schema desek co jsou použity v lokomotivě Tillig. Chci si udělat powerpack a potřeboval bych přímo na desce najít common + Na stránkých Tilligu jsem se nikam nepoklikal.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 21 led, 2019 1:40 pm
od MiG
A reverse inženýrink s pomocí manuálu k dekodéru použít nejde?

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 21 led, 2019 2:00 pm
od BohousP
Martin70 píše:Tak jak píše Sandy, doprava je dražší než výrobek. Jak jsem psal a díval se v rychlosti tak některé entoobchody mají jen litrovou lahev octanu. ... Každá chemikálie má určité použití a musí se dodržovat postupy a ochrana zdraví při manipulaci s ní. :)

Tady je to podstatně levnější (1 litr), ale musíte mít někoho, kdo má IČO:
https://www.verkon.cz/laboratorni-chemikalie-penta/pismeno/e/

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 3:54 pm
od Kajinek11
Postoupil jsem s přestavbou a karoserie už má lak co má mít. Ale nyní řeším obtisky (nápisy na lokomotivě) a odstíny šedé na střeše a podvozcích..

Chci postavit tuto T435 z kývačkovými podvozky:

ScreenHunter_445 Feb. 04 16.42.jpg


Ale mám tady dvě rozdílné fotografie jak odstínů šedé, tak nápisů.

1. tato je nějaká současná fotografie, takže muzejní. Nevíte čemu odpovídá ta tmavá šedá na podvozku a střeše a čemu ty nápisy na kabině? Mohlo to takto být v epoše IV?

ScreenHunter_446 Feb. 04 16.51.jpg


2. Tato fotografie je sice černobílá, navíc z Pensilvánskými podvozky, ale zase odpovídá epoše.

ScreenHunter_447 Feb. 04 16.51.jpg


Poradíte mi tedy jak mám udělat model abych se co nejvíce přiblížil realitě v daném období..Tu barvu vem čert, můžou ty odstíny zkreslovat, ale hlavně ty bílé nápisy na boku kabiny. Vůbec nerozumím tomu číslo pod kabinou... Nemáte někdo ještě nějaké jiné fotografie boků ze IV. epochy, unifikovaných nátěrů s kývačkovými podvozky co měli napsáno bíle pod kabinou?

Děkuji

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 4:00 pm
od Kajinek11
A takto vypadá moje karoserie Tillig nyní:

Pokud myslíte že je ta šedá moc tmavá šla by ještě zesvětlit...

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 4:51 pm
od hank
Kajinek11 píše:A takto vypadá moje karoserie Tillig nyní:

Pokud myslíte že je ta šedá moc tmavá šla by ještě zesvětlit...

Tak jestli myslíš, že z té fotky někdo něco pozná... :?

Kajinek11 píše:Mohlo to takto být v epoše IV?


Dokonce jedině ve IV. epoše, a to před zavedením úzkých žlutých pruhů, tj. v letech cca 1977 - 82, po r. 1982 byly doplněny úzké výstražné pruhy a po r. 1987 široký pruh, ale ten už asi moc hektorů nedostalo.

Jinak správné odstíny pro epochu IV od r. 1977 jsou tyto:
Kabina a kapota: červeň višňová 8300 podle ČSN 67 3067 = RAL 3004 = Agama C54 = Humbrol 20 gloss.
Střecha a spodek: šeď střední 1100 podle ČSN 67 3067 = RAL 7005 = Agama C52 = Humbrol 79 matt.
Zábradlí správně nebylo bílé, ale šeď pastelová 1010 podle ČSN 67 3067 = RAL 7001 = Agama C58 = Humbrol 128 satin.
Nápisy jsou samozřejmě bílé: 1000 podle ČSN 67 3067 = RAL 9010 = Agama C70 = Humbrol 130 satin.
A kdybys přece jen chtěl ten výstražný pruh, tak žluť chromová střední 6200 podle ČSN 67 3067 = RAL 1003 = Agama C51 = Humbrol 69 matt.

Ale to už se tady na fóru v různých vláknech protřepávalo tolikrát, že sis to klidně mohl najít sám... Včetně toho, že někteří hnidopiši ty převodníky zpochybňují. Jenže tenkrát se ještě barvy pro průmyslové nátěry nedefinovaly souřadnicemi a nic lepšího než tuto tabulku (zatím?) nemáme. Nemusíme být až tak cimprlich, protože nakonec se stejně natíralo tak, jak to v ŽOSce trefili a tím, co zrovna měli skladem...

Jinak určitě víš, že z výroby přišla ta IV. série na kývačkách (T 435.0139 - 145) ve stejné "agrárnické" zeleni jako měla zkušební T 435.087. Ale řekl bych, že ty nátěry se v 70. letech sjednocovaly a zelené se obnovovaly až po převratě, a to ještě jen u některých strojů.

Dobově správné nápisy hledej na fotkách např. tady: http://www.prototypy.cz/?rada=720. Na tom muzejním stroji je předepsané označení UIC/TSI platné od r. 2010.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 6:36 pm
od Kajinek11
Díky, to jsem potřeboval vědět! Akorát je smůla, že nikde není dobová fotografie z boku s kývačkovými podvozky, kde by ty popisky byly vidět. Ale budu předpokládat, že to bylo úplně stejné jako u podvozků s pens.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 7:25 pm
od hank
Kajinek11 píše:Ale budu předpokládat, že to bylo úplně stejné jako u podvozků s pens.


Bylo.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 7:34 pm
od hank
Zkus ještě tohle:
https://www.k-report.net/discus/prohliz ... i=sestupne
Musíš ale mít trpělivost, protože je tam k datu 2680 obrázků malých i velkých hektorů z různých dob a v různém stavu provozu(ne)schopnosti, případně šrotovitosti... 8)

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: pon 04 úno, 2019 9:12 pm
od Kajinek11
Děkuji!

Zajímavý odkaz.. Tak jsem to celé prošel a pro mé účely bude asi nejlepší tento:

ScreenHunter_449 Feb. 04 19.27.jpg


Sice to pořád není co jsem hledal, ale poslouží to jako předloha.. Věřím Hankovi, že se to nelišilo a jdu do toho..Pak vás obeznámím, jak to celé dopadlo.

Re: T435.001 TT - přestavba

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2019 8:50 pm
od Radek Strnad
hank:Jinak určitě víš, že z výroby přišla ta IV. série na kývačkách (T 435.0139 - 145) ve stejné "agrárnické" zeleni jako měla zkušební T 435.087. Ale řekl bych, že ty nátěry se v 70. letech sjednocovaly a zelené se obnovovaly až po převratě, a to ještě jen u některých strojů......…………………………………………………...A to právě u té 087 a dalších tak nejspíš není. Ta zelená z výroby, byla původně zeleň olivová(ČSN 5220), stejně jako 139-143,zatímco ty dva poslední kusy ze IV.série, které byly původně určeny pro vlečky, byly opatřeny zelení střední(ČSN 5260) a neměly světlý klín(144 a 145). Zpočátku patřil 087 do dílen v Nymburce, od r.1971 měl dílny v Č.Třebové a pravděpodobně tehdy dostal modrou barvu. V té jezdil až do roku 77, kdy dostal červený unifik.