Stránka 1 z 6

Motorizace modelů - maket od ČSTrain (753,163,363...)

PříspěvekNapsal: sob 01 bře, 2008 4:13 pm
od George V.
Ahoj.
Chtěl bych na své kolejiště nějakou lokomotivu ČD pro osobní dopravu. ČSTrain vyrábí (vyráběl) stavebnice a makety Brejlovce a Peršinga. Máte někdo zkušenosti s jejich motorizací. Vím že brejlovec byl stavěnej na pojezd BR110 Gutzold - jelikož jednu starou V100 doma vlastním, neváhám ji obětovat; tady by mne jenom zajímalo, jestli je snadné hotovou maketu rozebrat, případně jak to s co nejmenšími škodami provést.

Jiná věc je peršing. Jaký pojezd použít? Na modely.biz mají stavebnici. Máte někdo zkušenosti se stavbou z ní - jak kvalitní jsou výlisky a jestli to jako začátečník mohu zvládnout? Budou to moje první "stavěné" modely, takže se omlouvám za moje "laické" otázky. Dík.

PříspěvekNapsal: sob 01 bře, 2008 5:12 pm
od StandaR
Brejlovec... Rozebrat se dá bez zničení skoro vše drží na cvočcích

Peršing ... ulitej na pojezd BR180 / 372 čd .. odlitek hooodně kvalitní

PříspěvekNapsal: sob 01 bře, 2008 5:33 pm
od George V.
Ten pojezd se asi sehnat (levně) už nedá, že?

Zkoušel někdo nějakou alternativu? Co takhle stará BR 244 od PIKA?

PříspěvekNapsal: sob 01 bře, 2008 6:00 pm
od Martin Srb
Brejlovec: Já jsem se tedy při rozebírání pěkně zapotil. Jsou tam jakoby západky, ale zalepené :evil: Musí se to rozlepit silou, ale s citem. Při sestavování už samozřejmě západky nedrží, skříň se musí upevnit jinak.

Peršing: E244 by mohla jít upravit. Je potřeba zvětšit vzdálenost mezi podvozky (rozříznout a nastavit rám, nebo udělat nový). Rozvor podvozku je o 3 mm větší, než by měl být (ale model "krysy" ES499.0 to má zrovna tak špatně, a podle mě to tolik nevadí). Obávám se, že stavebnice neobsahuje masky podvozků.

PříspěvekNapsal: sob 01 bře, 2008 6:41 pm
od StandaR
Neobsahuje masky :( ...ajo na ty západky sem zapoměl jo to byly pekny mršky :( ten pojezd se musí koupit cca 4500 i s kastlí

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 11:35 am
od George V.
Krysu doma taky mám, tak zkusím změřit rozvory.

Nevíte o někom, kdo masky na peršingy dělá?

A taky pluhy a vzduchojemy... :)

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 11:39 am
od StandaR
Vzduchojem by možná šel od čs trainu , ale to fakt nevím, masky by mohli bejt možná na burzách

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 12:33 pm
od George V.
Tak burzy jsou pro mne trochu mimo, spíš jestli to někdo nenabízí na internetu. Vzduchojemy z brejlovce mne už taky napadly. Pluhy se dají udělat růčo...

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 12:51 pm
od bindo011

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 2:09 pm
od George V.
Vzduchojemy mají i na modely.biz...

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 2:19 pm
od bindo011
MMM

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 5:09 pm
od Zdenek Valter
Pánové - stále je nejlepší pro motorizaci ČKD lokomotiv Atlas S2 a S4.
Sedí zde podvozky rozvorem, jsou jinak tvarově velmi podobné s tou BR204 včetně motoru.

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 5:52 pm
od Michal Dalecký
Zdenku, mam dotaz ktery souvisi s Atlaskami S2 a S4. Jak se chovaji kola RP25 na hure polozenych kolejich ci starych plechacich? Neni zde riziko, ze bude pripadny zakaznik zklamany? Stejne jako BR204 nafotim v tydnu i tu Atlasku. Na muj dotaz u ROCO na tyto modely jsem dostal velmi neurcitou odpoved a hlavne je to pod smouvou, tak asi opravdu nezbude nic jineho, nez to brat primo ve statech.

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 6:45 pm
od Dusan
Michal Dalecký píše:Zdenku, mam dotaz ktery souvisi s Atlaskami S2 a S4. Jak se chovaji kola RP25 na hure polozenych kolejich ci starych plechacich? Neni zde riziko, ze bude pripadny zakaznik zklamany? Stejne jako BR204 nafotim v tydnu i tu Atlasku. Na muj dotaz u ROCO na tyto modely jsem dostal velmi neurcitou odpoved a hlavne je to pod smouvou, tak asi opravdu nezbude nic jineho, nez to brat primo ve statech.

Taky začínám pomali laborovat s přestavbou,co sleduji na netu, tak ATLASka asi nejlépe.Mám kamaráda přímo v Chickagu,tak ho asi poprosím,aby koupil a poslal.Cena vychází opravdu supr (dolar je v háji).

PříspěvekNapsal: ned 02 bře, 2008 7:35 pm
od Zdenek Valter
Michal Dalecký píše:Zdenku, mam dotaz ktery souvisi s Atlaskami S2 a S4. Jak se chovaji kola RP25 na hure polozenych kolejich ci starych plechacich? Neni zde riziko, ze bude pripadny zakaznik zklamany? Stejne jako BR204 nafotim v tydnu i tu Atlasku. Na muj dotaz u ROCO na tyto modely jsem dostal velmi neurcitou odpoved a hlavne je to pod smouvou, tak asi opravdu nezbude nic jineho, nez to brat primo ve statech.


Na plechových kolejích jsem RP25 opravdu nezkoušel.
Je zřejmé že RP 25 jsou na horší koleje choulostivější.
Posat konkrétní zkušenosti s horšími kolejemi moc nemohu, protože to v podstatě nemám kde vyzkoušet.
Co se však týče profilového kolejiva tak bych zásadní rozdíly neviděl.
Pokud v kolejích nejsou stranové zlomy či jejich odsok tak je rozdíl zanedbatelný. Co se týče posouzení podvozku tak je to i na jeho dalších vlastnostech a ne jen na profilu kola, napřiklad jejich stupni volnosti popřípadě odpružení náprav.
Tak paradoxně pojezd vybavený odpruženými nápravami bude mít mnohem lepší trakční vlastnosti než pojezd s klasickými koly NEM 311 vetknutými pevně v rámu.