Motorizace modelů - maket od ČSTrain (753,163,363...)

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Ala » úte 25 lis, 2008 9:04 pm

Pokud tam je starý pojezd PIKO,stačí vyměnit motor za pětipólový se setrvačníky a případně i dvojkolí.
Ala
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25 led, 2007 8:01 pm

Příspěvekod George V. » stř 26 lis, 2008 5:55 am

Nějaký vhodný typ bys nám sem nehodil?

Ono to není zas tak jednoduché, protože originální pojezd Gutzold (ne PIKO!) má docela nízko uložený motor i kardanky. Ten motor je zapuštěný do nádrže. Co si tak matně vybavuju, tak ty kardanky jsou asi tak 5mm nad úrovní rámu, takže ten náhradní motor by musel být docela nízký, s malým průměrem setrvačníku... Takže řešením je docela razantní přestavba rámu pro použití vhodného motorku, např. ROCO a to už je pak o úvaze použit komplet nový pojezd.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Martin HO » stř 26 lis, 2008 8:05 am

to Zdenek Valter: "Martine o ATLASce jsi neuvažoval ?"

Zatím nemám zdroj ATLASky a ani nevím kolik kolik by to stálo. Navíc je to relativně pracné (oproti pojezdu pmt, který je do Brejlovce konstruovaný).

Je tu ještě varianta remotorizace a event. výměny samotných podvozků, možná po další analýze i v opačném pořadí.

Ale zatím mám pořád ještě co tvořit prioritně (kolejiště a hlavně dodělání vozidel, která mám zatím ve vysokém stadiu rozpracovanosti, a která potřebuji do grafikonu).

Nicméně občas od těch jednotvárných prací odskočím, abych si odpočinul. A to je právě tento případ.
Martin HO
 

Příspěvekod Ala » stř 26 lis, 2008 9:55 pm

George V

Ono to není zas tak jednoduché, protože originální pojezd Gutzold (ne PIKO!) má docela nízko uložený motor i kardanky. Ten motor je zapuštěný do nádrže. Co si tak matně vybavuju, tak ty kardanky jsou asi tak 5mm nad úrovní rámu, takže ten náhradní motor by musel být docela nízký, s malým průměrem setrvačníku... Takže řešením je docela razantní přestavba rámu pro použití vhodného motorku, např. ROCO a to už je pak o úvaze použit komplet nový pojezd

Jde to i bez razantního zásahu do rámu(kromě odstranění držáků).
Při použití motoru ROCO je osový rozdíl asi 4mm což kardanky zvládnou i když to není ideální.O trochu lepší je motor MASHIMA MH 1830,proto že je kratší a nejlepší byl motor MASHIMA MH 1632,tam je osový rozdíl cca 2mm.
Dobrá je i výměna šneků podle Houmra.
Ala
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25 led, 2007 8:01 pm

Příspěvekod George V. » čtv 27 lis, 2008 5:14 am

Dík za ty typy motorků. Ty Mashimy jsou pětipóly? Stejně si ale pořád myslím, že lepší je komplet nový pojezd, obzvlášť pokud ho někdo bude vyrábět seriově...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod vvitty » čtv 27 lis, 2008 8:32 am

Martin HO píše:to Zdenek Valter: "Martine o ATLASce jsi neuvažoval ?"

Zatím nemám zdroj ATLASky a ani nevím kolik kolik by to stálo. Navíc je to relativně pracné (oproti pojezdu pmt, který je do Brejlovce konstruovaný).

Je tu ještě varianta remotorizace a event. výměny samotných podvozků, možná po další analýze i v opačném pořadí.

Ale zatím mám pořád ještě co tvořit prioritně (kolejiště a hlavně dodělání vozidel, která mám zatím ve vysokém stadiu rozpracovanosti, a která potřebuji do grafikonu).

Nicméně občas od těch jednotvárných prací odskočím, abych si odpočinul. A to je právě tento případ.


Atalsky bych doma nejake mel... kdyztak napis SZ :-)
cenove to vychazi podle stavu a kurzu $$ mezi 1500-2000,- , aktualne kolem 1700,- za novou ci minimalne jezdenou, po domluve je mozne si je projet napr. na burzach v Praze (nezavazne :-), stejne tam chodim )
Delaji je ve verzi vyrabene v Rakousku (vesmes starsi vyrobky, to co mam nekde stalo ve sbirce atp, osvetleni zarovkou) a v Cine (viditelny rozdil je pouze v elektronice, protoze osvetleni uz je pomoci LED diody). Nemaji DCC konektor.
Z ebay se daji koupit cca o 0-3 stovky levneji, podle stesti na prodavajiciho a toho jestli zrovna celnik nebouchne razitko VYBRAT CLO.
LifeLike vychazi o zhruba 200,- levneji, ale nestoji za to se trapit s vnejsim ulozenim naprav. Taky se da usetrit nakupem hodne jetych nebo tech co jsou prodavane jako netestovane, ale pak muze byt clovek nemile prekvapen a kvuli postovnemu je to stejne uspora v radu par dolaru...

Pleticha vychazi podle sdeleni kolegu nekde k 1000,-
Naposledy upravil vvitty dne čtv 27 lis, 2008 4:58 pm, celkově upraveno 1
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 27 lis, 2008 3:58 pm

vvitty píše:
Atalsky bych doma nejake mel... kdyztak napis SZ :-)
vychazi to cenove podobne jako podvozky od p. Pletichy

Ale no tak :!: , pokud vím, p. Pleticha dělá pojezdy na T478.X za 1000,-Kč.
A Atlaska od Tebe byla o dost dražší... Nebo jsi zlevnil ? :wink:
POZOR ! Tímto si nestěžuju, jsem s nákupem spokojený, pojezd je podstatně lepší než Pletichův, ale to srovnání ceny mi fakt nesedí.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod vvitty » čtv 27 lis, 2008 4:40 pm

Michal Šuhajda píše:
vvitty píše:
Atalsky bych doma nejake mel... kdyztak napis SZ :-)
vychazi to cenove podobne jako podvozky od p. Pletichy

Ale no tak :!: , pokud vím, p. Pleticha dělá pojezdy na T478.X za 1000,-Kč.
A Atlaska od Tebe byla o dost dražší... Nebo jsi zlevnil ? :wink:
POZOR ! Tímto si nestěžuju, jsem s nákupem spokojený, pojezd je podstatně lepší než Pletichův, ale to srovnání ceny mi fakt nesedí.


no ja ty pojezdy videl na burze za 1.700,-, jestli jsou opravdu za litr tak to pak nesedi a omlouvam se.
zlevnil bych rad, ale bohuzel $ sel od leta z 15 na 20, coz taky snizovani ceny moc neprispiva :(
predchozi prispevek jsem upravil, abych tu ostatni nematl
Naposledy upravil vvitty dne čtv 27 lis, 2008 4:59 pm, celkově upraveno 1
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin HO » čtv 27 lis, 2008 4:50 pm

Ala píše:Na Model hobby byl pojezd vystaven a označen jako pouze jako prototyp.

Němečtí prodejci již mají tento pojezd v katalogu, zatím bez ceny :

mt 32478 H0: Motorisierungssatz für Diesellok T 478 "Taucherbrille" ( CS-Trains-Modell) mit neuen Drehgestellen, KKK, NEM-Schacht

(česky : motorizační sada pro dieslovou lokomotivu T 478 "Brejlovec" (ČS Train - model) s novými podvozky, KKK a NEM šachtou)

http://www.puerner.de/shop3/k-1/k-2652/k-2655
Martin HO
 

Příspěvekod Martin HO » stř 03 pro, 2008 6:48 am

Právě jsem obdržel e-mail od kolegy modeláře z KŽM Moldaváček z Lomu u Mostu.Protože v něm píše, že má nějaké čarovné připojení k webu a na naši diskuzi se mu nedaří přihlásit, požádal mně o zveřejnění jeho informace na našem fóru :
Zde následuje :
Na diskuzním fóru modely.biz mě zaujala diskuze o pojezdu PMT (pozn. : jedná se o pojezd na Brejlovce H0 od ČSTrainu). Žiji na Mostecku a do "říše" to mám 11 Km a takže mám dobré kontakty na
sasíky .Přes prodejce Glockner Pockau http://www.modellbau-gloeckner.de/ jsem si jeden pojezd objednal. Bohužel v Lipsku byl jen prototyp . Podle jeho osobního telefonátu prý PMT nyní sbírá předobjednávky. Podle počtu objednávek pak prý pojezd půjde do výroby. Cena dle Glocknera cca 60-70,-€!!!! Až mě pojezd dorazí tak se pokusím ozvat / jestli bude zájem /. Objednával jsem ho tam hned po Lipsku / 10.2008 /
Martin HO
 

Příspěvekod jobr » pát 13 úno, 2009 6:19 am

Zda se, ze ten pojezd od PMT uz ma po Norimberku v nabidce i modelshop:
http://www.modelshop.cz/sh/hled2.php?ja ... &firma=PMT
H0 DCC, navrat k masinkam kvuli detem :-)
Uživatelský avatar
jobr
 
Příspěvky: 124
Registrován: sob 01 bře, 2008 11:25 pm

Pojezd brejlovec PMT

Příspěvekod vonBahnhof » čtv 17 zář, 2009 3:37 pm

Přátelé, má už někdo doma ten pojezd od PMT na brejlovce od ČS Trainu? Avizovaný 2.-3. Q 2009 pomalu vypršel a furt nic.
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod vorisekml » čtv 17 zář, 2009 4:56 pm

Mluvil jsem se sasíky co mají kontakty na PMT. Dle jejich info se tento projekt odkládá / odkládá se i T 435/ BR 107 cca na I až II kvartál 2010. Důvodem je schramstnutí /akvizice?/ f. TECHNOMODELL kterou postihla smrt jejího majitele. TECHNOMODELL vyrábí H0e a po převzetí pod PMT došlo ke zlevnění sortimentu. Přijemné !! Od PMT je k dostání pojezd pod karlíky/prasátka,zapalovače..../ T 211 a odvozenin. Mám ho už doma a je špičkový. Cena 54,40 €. Ladná pomalá jízda bez nervozity. Pětipol, dva setrváky, horní šneky hned u motoru - né nad nápravou jako u českých samodomek... bohužel NENÍ připraven na digi /nemá konektor/, takže digitalisty čeká pájení minimálně 4 drátků.
Zítra mě čeká další setkání se soudruhy z NDR tak se jich optám kde je chyba.
Jinak doufám že všichni zájemci o pojezd pod Brejlovce do PMT ví že podvozky budou z hektora. Takže masky od ČS train nebudou sedět!! Ty jsou dělaný na V-100/BR-110! Hektorovo podvozky jsou "echt" 27,6mm/2400mm/ kdežto ČS Train je má cca 26mm/což je ve skutečnosti 2260mm/ . Pozor na to! Rojí se ještě spekulace ohledně rychlosti, podvozek od hektora má určitě pomalejší zpřevodování něž by měl mít brejlovec, ale to nebude na škodu.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod vonBahnhof » čtv 17 zář, 2009 8:09 pm

@vorisekml: Díky za informace, Kresta na maily nereaguje:-) Ty masky se snad dají pořešit, dekodér taky. Kdo si počká - ten se dočká. I - II Q 2010. Za další informace předem děkuju.
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod Petr Berka » pát 18 zář, 2009 11:38 am

vorisekml píše:...Od PMT je k dostání pojezd pod karlíky/prasátka,zapalovače..../ T 211 a odvozenin. Mám ho už doma a je špičkový. Cena 54,40 €. Ladná pomalá jízda bez nervozity. Pětipol, dva setrváky, horní šneky hned u motoru - né nad nápravou jako u českých samodomek... bohužel NENÍ připraven na digi /nemá konektor/, takže digitalisty čeká pájení minimálně 4 drátků.

Bylo by foto toho pojezdu? Zda se vejde i do seriové T211.1, ne jen do prototypu (původní PIKO BN150), který měl větší kabinu.
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků