Obrazky s popisem jsou k dispozici tady:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/
zhruba od pulky. Zbytek je par prebytecnych kousku co mam doma
A ted par detailu k obrazkum, co se nevesly primo do nich:
Asi neni treba se rozepisovat prilis k rozebrani lokomotivy, snad jen pozor pri nakupu z ebay na nabidky s oznacenim "powered, untested". Jak jsem zjistil, muze to znamenat to ze lokomotiva ani trafo neshori pri zapnuti napajeni
Takhle zkorodovanej motor uz jsem dlouho nevidel, ale nakonec se zadarilo vycistit a promazat. Zvenku na lokomotive to videt nebylo...
Ram lokomotivy
Zde jsou v podstate tri moznosti, jak vyresit ram
- pouzit stavajici, jen jej rozriznout, prodlouzit, ofrezovat aby se vesel dovnitr kastle. Osobne povazuji tuto moznost za nejmene vhodnou - pokud nemate pristup k freze, znamena to hodiny pilovani (ale zase staci pouze sverak a pilnik
), pokud mate tak lze ram ofrezovat, ale to uz zase je jednodussi vyfrezovat cely novy.
- pouzit jako zaklad mosaznou pasovinu, do ktere se frezuji potrebne otvory. Zde je nutne alespon minimalni vybaveni - frezky (cca 4 typy, da se poridit tak za 250,-), dobra stojanova vrtacka nebo lepe freza, sverak. Neskodi vlastnit i krizovy stul, ale jde to i bez nej.
Doporucuji pouzit pasovinu 25x4, k dostani napriklad na
http://www.ferona.cz, bohuzel pokud nemate stesti na odrezky, tak maji 3m dlouhe kusy
Zacneme uriznutim 108mm dlouheho kusu (viz fotky v odkazu). Pasovina muze byt lehce zprohybana, ale na teto delce se to prakticky neprojevi. Nasleduje vyvrtani otvoru o3mm ve vzdalenosti 103mm od sebe. Ze spodni strany je nyni treba vyfrezovat vybrani na kola, ktera by jinak mohla zkratovat napajeni na zlomech stoupani. doporucuji do sveraku upnout tvrde drevo (stara parketa?) s predvrtanym otvorem o3mm, do ktereho dame ocelovy kolicek stejneho prumeru a na nej nasadime mosazny ram. pouzijeme frezovaci stopku (ja pouzil valcovou o5mm), odsadime ram tak, aby kolicek byl 14mm od stredu frezky. tak muzeme ramem pohybovat pod frezkou podobne, jako se budou pote pohybovat kola pod ramem, a udelat spravne vybrani. je potreba jit cca 1mm do hloubky. potom doporucuji kulatou frezkou srazit hrany. totez opakujeme na druhe strane.
Potom je treba vyvrtat otvor o3mm pro upevneni motoru (presnou kotu dodam), a samozrejme otvory pro zapusteni vzduchovych valcu a nadrzi (o0.7mm/o1mm) a pripevneni karoserie (zde budeme rezat zavit na 3 srouby). Je vhodne po boku motoru udelat otvor na kolicky, ktere zabrani jeho pohybu do stran, preci jen drzi jen na jednoum sroubu.
Nakonec valcovou stopkou vyfrezujeme otvory pro pojezdy a sroub motoru tak, aby tloustka zbyleho materialu u pojezdu byla 1mm. Pro sroub motoru staci skryt jeho hlavu.
Posledni operaci je cerneni ramu. Lze jej napriklad nastrikat, nebo pouzit pripravek Elchemco (doporucuji respektovat!! navod a pracovat pouze s odsavanim nebo venku!! a v rukavicich).
Pokud se nekomu zda lokomotiva lehka, lze provest dovazeni olovem v nadrzi, nebo pasovinou na bocich motoroveho prostoru. Ram samotny ma 110g, lokomotiva bez dovazovani neco pres 300g.
Na fotkach je videt vybrani pro ulozeni motoru. Duvodem je nakup silnejsi (25x5mm) mosazi, takze motor byl prilis vysoko a kardany zbyecne vyhnute. Povazuji za vhodnejsi kdyz jsou standardne rovne.
- posledni moznosti je nechat si ram vyriznout laserem. to bude zrejme dalsi krok, az dodelam tohoto brejlovce
Snad je to z tohoto textu pochopitelne, jestli ne, piste a ptejte se.
Zbyva se zminit o osvetleni a doresit masky podvozku, ale o tom az nekdy priste...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]