Motorizace modelů - maket od ČSTrain (753,163,363...)

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod vvitty » pát 12 zář, 2008 3:05 pm

Zdenek Valter píše:
No já bych řekl, že trochu více, ale i tak si myslím, že je jednodušší udělat rám nový.


to zalezi samozrejme od slozitosti konstrukce toho ramu... pro ten, ktery pouzivam ja se to da za hodinu zvladnout, pokud jej clovek nedela poprve a ma vsechny potrebne nastroje. taky je to nejjednodussi mozna konstrukce...

a pokud se zda prilis lehka, je velice jednoduche ji dovazit.
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod cíba » pát 12 zář, 2008 3:50 pm

No jasný, ono je určo víc možností... Já ho chtěl na toho kocoura zachovat, je to celkem vhodný. Určo sem fotky dej, vvity, to mě a myslím ne jenom mě zajímá. Dík.
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Popis prestavby z Atlasky

Příspěvekod vvitty » čtv 16 říj, 2008 6:36 am

Obrazky s popisem jsou k dispozici tady:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/
zhruba od pulky. Zbytek je par prebytecnych kousku co mam doma :)


A ted par detailu k obrazkum, co se nevesly primo do nich:
Asi neni treba se rozepisovat prilis k rozebrani lokomotivy, snad jen pozor pri nakupu z ebay na nabidky s oznacenim "powered, untested". Jak jsem zjistil, muze to znamenat to ze lokomotiva ani trafo neshori pri zapnuti napajeni :-( Takhle zkorodovanej motor uz jsem dlouho nevidel, ale nakonec se zadarilo vycistit a promazat. Zvenku na lokomotive to videt nebylo...

Ram lokomotivy
Zde jsou v podstate tri moznosti, jak vyresit ram
- pouzit stavajici, jen jej rozriznout, prodlouzit, ofrezovat aby se vesel dovnitr kastle. Osobne povazuji tuto moznost za nejmene vhodnou - pokud nemate pristup k freze, znamena to hodiny pilovani (ale zase staci pouze sverak a pilnik :) ), pokud mate tak lze ram ofrezovat, ale to uz zase je jednodussi vyfrezovat cely novy.

- pouzit jako zaklad mosaznou pasovinu, do ktere se frezuji potrebne otvory. Zde je nutne alespon minimalni vybaveni - frezky (cca 4 typy, da se poridit tak za 250,-), dobra stojanova vrtacka nebo lepe freza, sverak. Neskodi vlastnit i krizovy stul, ale jde to i bez nej.
Doporucuji pouzit pasovinu 25x4, k dostani napriklad na http://www.ferona.cz, bohuzel pokud nemate stesti na odrezky, tak maji 3m dlouhe kusy :lol:

Zacneme uriznutim 108mm dlouheho kusu (viz fotky v odkazu). Pasovina muze byt lehce zprohybana, ale na teto delce se to prakticky neprojevi. Nasleduje vyvrtani otvoru o3mm ve vzdalenosti 103mm od sebe. Ze spodni strany je nyni treba vyfrezovat vybrani na kola, ktera by jinak mohla zkratovat napajeni na zlomech stoupani. doporucuji do sveraku upnout tvrde drevo (stara parketa?) s predvrtanym otvorem o3mm, do ktereho dame ocelovy kolicek stejneho prumeru a na nej nasadime mosazny ram. pouzijeme frezovaci stopku (ja pouzil valcovou o5mm), odsadime ram tak, aby kolicek byl 14mm od stredu frezky. tak muzeme ramem pohybovat pod frezkou podobne, jako se budou pote pohybovat kola pod ramem, a udelat spravne vybrani. je potreba jit cca 1mm do hloubky. potom doporucuji kulatou frezkou srazit hrany. totez opakujeme na druhe strane.
Potom je treba vyvrtat otvor o3mm pro upevneni motoru (presnou kotu dodam), a samozrejme otvory pro zapusteni vzduchovych valcu a nadrzi (o0.7mm/o1mm) a pripevneni karoserie (zde budeme rezat zavit na 3 srouby). Je vhodne po boku motoru udelat otvor na kolicky, ktere zabrani jeho pohybu do stran, preci jen drzi jen na jednoum sroubu.
Nakonec valcovou stopkou vyfrezujeme otvory pro pojezdy a sroub motoru tak, aby tloustka zbyleho materialu u pojezdu byla 1mm. Pro sroub motoru staci skryt jeho hlavu.
Posledni operaci je cerneni ramu. Lze jej napriklad nastrikat, nebo pouzit pripravek Elchemco (doporucuji respektovat!! navod a pracovat pouze s odsavanim nebo venku!! a v rukavicich).
Pokud se nekomu zda lokomotiva lehka, lze provest dovazeni olovem v nadrzi, nebo pasovinou na bocich motoroveho prostoru. Ram samotny ma 110g, lokomotiva bez dovazovani neco pres 300g.

Na fotkach je videt vybrani pro ulozeni motoru. Duvodem je nakup silnejsi (25x5mm) mosazi, takze motor byl prilis vysoko a kardany zbyecne vyhnute. Povazuji za vhodnejsi kdyz jsou standardne rovne.

- posledni moznosti je nechat si ram vyriznout laserem. to bude zrejme dalsi krok, az dodelam tohoto brejlovce :)


Snad je to z tohoto textu pochopitelne, jestli ne, piste a ptejte se.
Zbyva se zminit o osvetleni a doresit masky podvozku, ale o tom az nekdy priste...
:roll:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Popis prestavby z Atlasky

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 17 říj, 2008 11:21 am

vvitty píše:Obrazky s popisem jsou k dispozici tady:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/
zhruba od pulky. Zbytek je par prebytecnych kousku co mam doma.


Jen poznámku ten pojezd na páté fotce není ATLAS ale Athearn. Tedy jiné uchycení podvozku, jiný podvozek, jiné uchycení masek.
Tyhle pojezdy mají kluci v Brně (proto jsem to poznal ;-).
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Popis prestavby z Atlasky

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 17 říj, 2008 11:23 am

vvitty píše:Obrazky s popisem jsou k dispozici tady:
http://www.akcz.orlicko.cz/vvitty/HO/
zhruba od pulky. Zbytek je par prebytecnych kousku co mam doma :)
Zbyva se zminit o osvetleni a doresit masky podvozku, ale o tom az nekdy priste...
:roll:


Ty masky již pár lidí dělá. Snad se tu i ozvou. ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod nexus » pát 17 říj, 2008 1:47 pm

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 167
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Příspěvekod vvitty » pát 17 říj, 2008 4:51 pm

2nexus: hezky, nebyl by odkaz na vyrobce?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pája » pát 17 říj, 2008 5:19 pm

TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Martin HO » úte 25 lis, 2008 6:22 am

Bohužel na webu PMT jsem tento pojezd nenašel, možná hledám špatně. Je někde k dostání a jaká je jeho cena ?
Martin HO
 

Příspěvekod bamby » úte 25 lis, 2008 11:02 am

Martin HO píše:Bohužel na webu PMT jsem tento pojezd nenašel, možná hledám špatně. Je někde k dostání a jaká je jeho cena ?

tady ty pojezdy v TT...


http://www.pmt-modelle.de/produkte/fahr ... hrw-tt.htm
Uživatelský avatar
bamby
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte 18 lis, 2008 4:54 pm

Příspěvekod Martin HO » úte 25 lis, 2008 11:07 am

Prospekt pmt na fóru od Nexuse inzeruje pojezd na Brejlovce H0 (CSTrain)
Martin HO
 

Příspěvekod Ala » úte 25 lis, 2008 12:31 pm

Na Model hobby byl pojezd vystaven a označen jako pouze jako prototyp.
Ala
 
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 25 led, 2007 8:01 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 25 lis, 2008 1:14 pm

Což ale vzhledem k ceně za ten pojezd plus čs train kastli plus práce s osvětlením bude určitě hooodně nad cenou ROCO :D A výsledek nebude proti ROCO nic moc...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Martin HO » úte 25 lis, 2008 3:43 pm

Petr Zatrepalek píše:Což ale vzhledem k ceně za ten pojezd plus čs train kastli plus práce s osvětlením bude určitě hooodně nad cenou ROCO :D A výsledek nebude proti ROCO nic moc...


No když už mám 2 Brejlovce a 1 Bardotku :
Originál CSTrain jezdí suvereně nejhůře,
druhý na pojezdu od p. Pletichy OK,
Bardotka na pojezdu ROCO super.

Takže mě to pořád nutká s vylepšit toho "originál" Brejlovce alespoň na úroveň těch druhých dvou, samozřejmě že za rozumný peníz.
Martin HO
 

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 25 lis, 2008 8:52 pm

Martin HO píše:
Petr Zatrepalek píše:Což ale vzhledem k ceně za ten pojezd plus čs train kastli plus práce s osvětlením bude určitě hooodně nad cenou ROCO :D A výsledek nebude proti ROCO nic moc...


No když už mám 2 Brejlovce a 1 Bardotku :
Originál CSTrain jezdí suvereně nejhůře,
druhý na pojezdu od p. Pletichy OK,
Bardotka na pojezdu ROCO super.

Takže mě to pořád nutká s vylepšit toho "originál" Brejlovce alespoň na úroveň těch druhých dvou, samozřejmě že za rozumný peníz.


Martine o ATLASce jsi neuvažoval ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků