Stránka 1 z 1

Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

PříspěvekNapsal: ned 29 dub, 2018 6:02 am
od hank
Nerad bych, aby to zapadlo ve vlákně, kde to je víceméně OT, tak to téma raději přenáším sem.

Ve vlákně "Zajímavost na Aukru?" jsem se zmínil o tomto modelu lok. 525.0 v TT
https://aukro.cz/parni-lokomotiva-525-0 ... 6927491881
postaveném na pojezdu malé tendrovky (BR 81 nebo 92) BTTB nebo Tillig.
Modelář přidal 5. spřaženou nápravu bez vlastního pohonu posuvnou do stran. Pokud si dobře pamatuju, tak koncepce pohonu původního modelu je pohon všech 4 spřažených náprav šnekem. Zajímalo by mě, jaké asi jízdní vlastnosti se dají očekávat od takto upraveného pojezdu, především jaký asi nejmenší poloměr oblouku 5nápravový pojezd zvládne. Máte někdo zkušenost s podobnou koncepcí/úpravou pojezdu?

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

PříspěvekNapsal: ned 29 dub, 2018 7:22 am
od Jarda H.
To hank :
Hanku, asi bude lepší stáhnout obrázek z Aukra a vložit sem přímo obrázek ?! Za pár dní inzerát na Aukru "zmizí", obrázek bude nedostupný ...

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

PříspěvekNapsal: ned 29 dub, 2018 9:43 am
od radula63
Hanku, Jardo. Taky mne zajímá názor na jízdní vlastnosti takovéto mašiny. Tak jsem si dovolil stáhnout fotky z Aukra a vložit sem.
14658942-2728-418d-9d83-dd4188184915.jpg

5c18b249-389a-43e7-8256-138fa68bbded.jpg

7b5052c3-3d88-4b11-92a4-15e44514fa81.jpg

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

PříspěvekNapsal: ned 29 dub, 2018 6:03 pm
od Sedlečák
Jízdní vlastnosti jsou normální jenom se musí odstranit nálitek který je na kole z vniřní strany a na spojnici páté nápravy vypouzdřit tu velkou díru na čep. Stačí vletovat stočený drátek do oka ve spojnici. Já jsem tak řešil 534.03 která má rám z BR 81/92 a kola zBR56/86 a u třech prostředních náprav jsem zmenšil okolky.

Re: Vlastnosti pojezdů parních 5spřežek v TT

PříspěvekNapsal: ned 29 dub, 2018 6:08 pm
od hank
Sedlečák: Děkuji. Jaký nejmenší poloměr oblouků tvůj kremák zvládá?