Stránka 2 z 2

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: stř 02 kvě, 2018 10:53 am
od Rtep
Dobré odpoledne

Ono totiž bylo lokomotiv s označení BR 89 vícero.
Pod toto označení spadá známá pruská T3 ( cukrovar na Slovensku ), BR 89 DR pruská T7, potom T3 BR 89.343 K.W.St.E výroba HO BRAWA, ještě lokomotiva BR 89.281 ( VT 1678, K.Sächs.Sts.E.B. ).
A ještě bavorská R 3/3 BR 89.656 výroba HO RIVAROSSI . Tato se asi mohla objevit zcela teoreticky někde na lokálkách na Šumavě , ale ne jako ČSD.

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: stř 02 kvě, 2018 11:57 am
od hank
Rtep píše:Dobré odpoledne

Ono totiž bylo lokomotiv s označení BR 89 vícero.
Pod toto označení spadá známá pruská T3 ( cukrovar na Slovensku ), BR 89 DR pruská T7, potom T3 BR 89.343 K.W.St.E výroba HO BRAWA, ještě lokomotiva BR 89.281 ( VT 1678, K.Sächs.Sts.E.B. ).
A ještě bavorská R 3/3 BR 89.656 výroba HO RIVAROSSI . Tato se asi mohla objevit zcela teoreticky někde na lokálkách na Šumavě , ale ne jako ČSD.


Co kdyby sis to tady přečetl od začátku? :roll:

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: ned 06 kvě, 2018 5:54 pm
od Střelec
Hanku, to je klasický problém.
Chebsko je speciální fenomén - původně se tu střetávaly v provozu bavorské a saské společnosti, vzápětí dorazila i Buštěhradka a Dráha Františka Josefa. každá společnost měla svůj kus nádraží, ale na základě dohod tomu "cirkusu" velely německé dráhy - jak za Rakouska, tak za první republiky. Proto se dá předpokládat, že tam běžně pobíhal lokomotivní a vozový park přilehlých německých zemí. Řešili jsme to v jiném vlákně u té 89 od Rivarosi, která je v Chebu vyfocená...

Ale Tempotaxi zmiňuje jeden kus 89.2 po válce u nás. Na přeznačení evidentně nedošlo. Lišily se stroje jmenovaného výrobce nějak výrazně od předchozích z konkurenční produkce?

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: ned 06 kvě, 2018 6:58 pm
od hank
Střelec píše:Hanku, to je klasický problém.
Chebsko je speciální fenomén - původně se tu střetávaly v provozu bavorské a saské společnosti, vzápětí dorazila i Buštěhradka a Dráha Františka Josefa. každá společnost měla svůj kus nádraží, ale na základě dohod tomu "cirkusu" velely německé dráhy - jak za Rakouska, tak za první republiky. Proto se dá předpokládat, že tam běžně pobíhal lokomotivní a vozový park přilehlých německých zemí. Řešili jsme to v jiném vlákně u té 89 od Rivarosi, která je v Chebu vyfocená...

Ale Tempotaxi zmiňuje jeden kus 89.2 po válce u nás. Na přeznačení evidentně nedošlo. Lišily se stroje jmenovaného výrobce nějak výrazně od předchozích z konkurenční produkce?


Já teď mám jiné úkoly, ale až budu mít trochu času, tak se na to podívám do německých zdrojů. Ono je to s řadou 89 trochu složité.

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2018 1:19 pm
od Střelec
Já vim. Ale i tak díky!

Docela mě zaujalo, že na fotkách hromad lokomotiv po náletu na chebský nádraží se někde vyskytujou na strojích výrazný označení ČSD, jinde jsou tytéž fotky bez oněch výrazných nápisů. Mám černé podezření, že jde o dílo poválečné propagandy... Pochybuju, že by pár dní po válce někdo lezl po hromadách vraků a podle šablony na boudy maloval vlastnický značky.

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2018 1:54 pm
od hank
Střelec píše:Docela mě zaujalo, že na fotkách hromad lokomotiv po náletu na chebský nádraží se někde vyskytujou na strojích výrazný označení ČSD, jinde jsou tytéž fotky bez oněch výrazných nápisů. Mám černé podezření, že jde o dílo poválečné propagandy... Pochybuju, že by pár dní po válce někdo lezl po hromadách vraků a podle šablony na boudy maloval vlastnický značky.


Budeš se možná divit, ale asi to tak mohlo být. Hned po přechodu fronty se začaly vyskytovat tahanice mezi sovětskými armádními důstojníky odpovědnými za železniční dopravu a našimi drážními úředníky. Obě strany si často navzájem na sebe stěžovaly, že především lokomotivy jsou označovány vlastnickou značkou ČSD nebo trofejními znaky CCCP neoprávněně. Označovaly se i nepojízdné vraky. Stav na západě republiky ve vztahu k US Army neznám, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se tam iniciativní úředníci ČSD chovali jinak.

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: pon 07 kvě, 2018 2:34 pm
od Tempotaxi
U lokomotiv 89.2 jsou rozdíly od středových os komínu a parního domu. Na náčrtku jsou i čísla lokomotiv, kterých se to týká.
Obrázek

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2020 9:13 pm
od Riki
Obecně se dá říci, že až na všeobecně známé výjimky toho německé parní lokomotivy u ČSD po r. 1945 moc nenajezdily. Ty výjimky jsou 555.0/3, 555.1, 365.4, 455.2, 377.0, 365.5, 335.1, a to je zhruba vše. K tomu je ještě nutno přidat lokomotivy, které se sem dostaly po r. 1918, tj. 534.1, 425.0, 413.0, 415.0, 335.0. Toť vše. Fakt je, že některých (kromě všeobecně známých 555.0/3 - celkem 300 ks, nebo 413.0 - 101 ks) bývalo dost (např. 365.4 ex BR 64 bylo 53 ks a vydržely až do začátku 60. let, dost dlouho i v traťovém provozu). Nicméně němečtí tovární výrobci mají jednu nectnost, které se úporně drží, totiž vybírat si jako předlohy pro modely ČSD lokomotivy, které tu buď nejezdily vůbec nebo jen zcela okrajově. (Čest výjimkám, jako je třeba zrovna ta zmíněná 365.4 od Schirmera nebo 413.0 avizovaná v TT firmou PIKO už na letošní rok - zatím jako BR 55, ale třeba se dočkáme i mutace ČSD...)[/quote]


Jen odbočím, věděl by někdo o fotografii BR 38 už v našich řadách jako 377.0? Sháněl jswm po Ostravě, prý jich tu bylo ale nic... děkuji..
Mam ji od Flm a jde mi zevrubně o popisky a dotp peo děti.zdarec

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2020 5:49 am
od hank
V různých atlasech a starších časopisech byly fotky lok. ČSD 377.0519, která měla protitlakovou brzdu Riggenbach a sloužila v 50. letech na ŽZO jako brzdicí vozidlo při zkouškách nových lokomotiv. Ale omlouvám se, teď kvůli jedné termínované zakázce na práci za peníze nemám čas to hledat.

Jinak o žádných provozních fotkách této řady u ČSD nevím. (Což samozřejmě neznamená, že neexistují.)

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2020 9:45 am
od Riki
Dobrý
Jooo moc děkuji, já už se pokusim se k tomu dohrabat a v Ostravě par vysloužilců zaukoluji.
M jeji verzi Flm a uvažuji jak dalece ji pripodobnit reálu. :D