Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod Rtep » stř 02 kvě, 2018 10:53 am

Dobré odpoledne

Ono totiž bylo lokomotiv s označení BR 89 vícero.
Pod toto označení spadá známá pruská T3 ( cukrovar na Slovensku ), BR 89 DR pruská T7, potom T3 BR 89.343 K.W.St.E výroba HO BRAWA, ještě lokomotiva BR 89.281 ( VT 1678, K.Sächs.Sts.E.B. ).
A ještě bavorská R 3/3 BR 89.656 výroba HO RIVAROSSI . Tato se asi mohla objevit zcela teoreticky někde na lokálkách na Šumavě , ale ne jako ČSD.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod hank » stř 02 kvě, 2018 11:57 am

Rtep píše:Dobré odpoledne

Ono totiž bylo lokomotiv s označení BR 89 vícero.
Pod toto označení spadá známá pruská T3 ( cukrovar na Slovensku ), BR 89 DR pruská T7, potom T3 BR 89.343 K.W.St.E výroba HO BRAWA, ještě lokomotiva BR 89.281 ( VT 1678, K.Sächs.Sts.E.B. ).
A ještě bavorská R 3/3 BR 89.656 výroba HO RIVAROSSI . Tato se asi mohla objevit zcela teoreticky někde na lokálkách na Šumavě , ale ne jako ČSD.


Co kdyby sis to tady přečetl od začátku? :roll:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod Střelec » ned 06 kvě, 2018 5:54 pm

Hanku, to je klasický problém.
Chebsko je speciální fenomén - původně se tu střetávaly v provozu bavorské a saské společnosti, vzápětí dorazila i Buštěhradka a Dráha Františka Josefa. každá společnost měla svůj kus nádraží, ale na základě dohod tomu "cirkusu" velely německé dráhy - jak za Rakouska, tak za první republiky. Proto se dá předpokládat, že tam běžně pobíhal lokomotivní a vozový park přilehlých německých zemí. Řešili jsme to v jiném vlákně u té 89 od Rivarosi, která je v Chebu vyfocená...

Ale Tempotaxi zmiňuje jeden kus 89.2 po válce u nás. Na přeznačení evidentně nedošlo. Lišily se stroje jmenovaného výrobce nějak výrazně od předchozích z konkurenční produkce?
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod hank » ned 06 kvě, 2018 6:58 pm

Střelec píše:Hanku, to je klasický problém.
Chebsko je speciální fenomén - původně se tu střetávaly v provozu bavorské a saské společnosti, vzápětí dorazila i Buštěhradka a Dráha Františka Josefa. každá společnost měla svůj kus nádraží, ale na základě dohod tomu "cirkusu" velely německé dráhy - jak za Rakouska, tak za první republiky. Proto se dá předpokládat, že tam běžně pobíhal lokomotivní a vozový park přilehlých německých zemí. Řešili jsme to v jiném vlákně u té 89 od Rivarosi, která je v Chebu vyfocená...

Ale Tempotaxi zmiňuje jeden kus 89.2 po válce u nás. Na přeznačení evidentně nedošlo. Lišily se stroje jmenovaného výrobce nějak výrazně od předchozích z konkurenční produkce?


Já teď mám jiné úkoly, ale až budu mít trochu času, tak se na to podívám do německých zdrojů. Ono je to s řadou 89 trochu složité.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod Střelec » pon 07 kvě, 2018 1:19 pm

Já vim. Ale i tak díky!

Docela mě zaujalo, že na fotkách hromad lokomotiv po náletu na chebský nádraží se někde vyskytujou na strojích výrazný označení ČSD, jinde jsou tytéž fotky bez oněch výrazných nápisů. Mám černé podezření, že jde o dílo poválečné propagandy... Pochybuju, že by pár dní po válce někdo lezl po hromadách vraků a podle šablony na boudy maloval vlastnický značky.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod hank » pon 07 kvě, 2018 1:54 pm

Střelec píše:Docela mě zaujalo, že na fotkách hromad lokomotiv po náletu na chebský nádraží se někde vyskytujou na strojích výrazný označení ČSD, jinde jsou tytéž fotky bez oněch výrazných nápisů. Mám černé podezření, že jde o dílo poválečné propagandy... Pochybuju, že by pár dní po válce někdo lezl po hromadách vraků a podle šablony na boudy maloval vlastnický značky.


Budeš se možná divit, ale asi to tak mohlo být. Hned po přechodu fronty se začaly vyskytovat tahanice mezi sovětskými armádními důstojníky odpovědnými za železniční dopravu a našimi drážními úředníky. Obě strany si často navzájem na sebe stěžovaly, že především lokomotivy jsou označovány vlastnickou značkou ČSD nebo trofejními znaky CCCP neoprávněně. Označovaly se i nepojízdné vraky. Stav na západě republiky ve vztahu k US Army neznám, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se tam iniciativní úředníci ČSD chovali jinak.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod Tempotaxi » pon 07 kvě, 2018 2:34 pm

U lokomotiv 89.2 jsou rozdíly od středových os komínu a parního domu. Na náčrtku jsou i čísla lokomotiv, kterých se to týká.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod Riki » úte 07 dub, 2020 9:13 pm

Obecně se dá říci, že až na všeobecně známé výjimky toho německé parní lokomotivy u ČSD po r. 1945 moc nenajezdily. Ty výjimky jsou 555.0/3, 555.1, 365.4, 455.2, 377.0, 365.5, 335.1, a to je zhruba vše. K tomu je ještě nutno přidat lokomotivy, které se sem dostaly po r. 1918, tj. 534.1, 425.0, 413.0, 415.0, 335.0. Toť vše. Fakt je, že některých (kromě všeobecně známých 555.0/3 - celkem 300 ks, nebo 413.0 - 101 ks) bývalo dost (např. 365.4 ex BR 64 bylo 53 ks a vydržely až do začátku 60. let, dost dlouho i v traťovém provozu). Nicméně němečtí tovární výrobci mají jednu nectnost, které se úporně drží, totiž vybírat si jako předlohy pro modely ČSD lokomotivy, které tu buď nejezdily vůbec nebo jen zcela okrajově. (Čest výjimkám, jako je třeba zrovna ta zmíněná 365.4 od Schirmera nebo 413.0 avizovaná v TT firmou PIKO už na letošní rok - zatím jako BR 55, ale třeba se dočkáme i mutace ČSD...)[/quote]


Jen odbočím, věděl by někdo o fotografii BR 38 už v našich řadách jako 377.0? Sháněl jswm po Ostravě, prý jich tu bylo ale nic... děkuji..
Mam ji od Flm a jde mi zevrubně o popisky a dotp peo děti.zdarec
Riki
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 24 črc, 2019 4:54 pm

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod hank » stř 08 dub, 2020 5:49 am

V různých atlasech a starších časopisech byly fotky lok. ČSD 377.0519, která měla protitlakovou brzdu Riggenbach a sloužila v 50. letech na ŽZO jako brzdicí vozidlo při zkouškách nových lokomotiv. Ale omlouvám se, teď kvůli jedné termínované zakázce na práci za peníze nemám čas to hledat.

Jinak o žádných provozních fotkách této řady u ČSD nevím. (Což samozřejmě neznamená, že neexistují.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pomoc s lokomotivou BR89 pod správou ČSD

Příspěvekod Riki » stř 08 dub, 2020 9:45 am

Dobrý
Jooo moc děkuji, já už se pokusim se k tomu dohrabat a v Ostravě par vysloužilců zaukoluji.
M jeji verzi Flm a uvažuji jak dalece ji pripodobnit reálu. :D
Riki
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 24 črc, 2019 4:54 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků