Stránka 1 z 2

Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: čtv 12 dub, 2018 12:28 pm
od richardisko
Ahoj,

nejsem moc znalý, kde všude lze sehnat díly na parní lokomotivy obecně, tak bych se rád dotázal zde. Do rukou mi přišel pojezd od Kleinu, který odpovídá všudybylce 354.1217. viz foto: http://www.zelpage.cz/story/cestovani/z ... uceni8.jpg Kromě pojezdu však nemám nic. Doporučili byste mi (ideálně s odkazy), kde lze nakoupit vhodnou kastli (našel jsem jen Mášu, ale tam to neodpovídá dómem a dalšími detaily) a další potřebné díly na stavbu této mašinky?

Děkuji mnohokrát.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: čtv 12 dub, 2018 8:34 pm
od Polabský
Je to asi týden, co se prodávala na Modelbordelu :D
Hezký večer.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: pát 13 dub, 2018 7:33 am
od Vladimír_B
richardisko píše:ale tam to neodpovídá dómem a dalšími detaily

Ahoj a to nemůžeš udělat 354 z jiné série? Vyráběly se skoro třicet let (+/-) a bylo mnoho sérií a mnoho rozdílů...
Obecně řečeno, sháníš-li něco zajdi na pražskou burzu...

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: pát 13 dub, 2018 8:40 am
od Petr_J
Průměry kol, rozvory náprav samozřejmě sedí, ale rozvody jsou jinak. 354.1217 má jednopravítkový křižák, kdežto pojezd od KMB má křižák dvojpravítkový. Proto se hodí spíš pro nižší čísla. Nebo překopat :wink:
Jo a na původní pojezdy pozor. Před časem jsem jeden zakoupil a uložil. Když jsem se k němu po roce dostal, našel jsem popraskané něco co silně připomínalo luk, kdysi bylo rámem a co se následně úplně rozsypalo. Pak zbývá pouze zakoupení nového mosazného rámu.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: pát 13 dub, 2018 9:22 am
od Vladimír_B
A také by si měl říci, jak moc do hloubky chceš model dělat. Zda-li se spokojíš s odlitkem, neb si kotel a spol. uděláš (ukovotepeš) z plechu a dómy s komínem ti může udělat kamarád soustružník (máš-li), nebo oholit odlitek a dosadit odlévané díly...

Např. resin komínu http://bvmodel.cz/index.php?main_page=p ... ucts_id=41

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 8:37 am
od richardisko
Stavba pojezdu odpovídá tomuto konkrétnímu stroji: https://www.vlaky.net/upload/galeria/004426/115785.jpg

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 9:55 am
od mlha
Pojezd neřeš, stroje se lišily dýmničními dveřmi, komíny, stavbou a umístěním parojemů

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: úte 17 dub, 2018 12:08 pm
od Petr Berka
Vladimír_B píše:A také by si měl říci, jak moc do hloubky chceš model dělat. Zda-li se spokojíš s odlitkem, neb si kotel a spol. uděláš (ukovotepeš) z plechu a dómy s komínem ti může udělat kamarád soustružník (máš-li), nebo oholit odlitek a dosadit odlévané díly...

Např. resin komínu http://bvmodel.cz/index.php?main_page=p ... ucts_id=41


Vladimíre, komín 1200mm je příliš dlouhý, 354.1 má nižší.

richardisko píše:Stavba pojezdu odpovídá tomuto konkrétnímu stroji: https://www.vlaky.net/upload/galeria/004426/115785.jpg


Odpovídá, ale až pozdějšímu / muzejnímu provedení. Netuším, kdy dostala 2 pravítka. Ale v roce 1926 měla jednopravítkový křižák. Viz Česká stavba par. lokomotiv, 1. díl, str. 206

S dvoupravítkovým křižákem 354.101 - 354.170.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: stř 18 dub, 2018 3:19 pm
od richardisko
Vzhledem k tomu, že dělám 90. léta, tak muzejní stroje jsou pro mě ta cílová skupina.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 10:35 pm
od Jindřich Bek
Petr Berka píše:
Vladimír_B píše:A také by si měl říci, jak moc do hloubky chceš model dělat. Zda-li se spokojíš s odlitkem, neb si kotel a spol. uděláš (ukovotepeš) z plechu a dómy s komínem ti může udělat kamarád soustružník (máš-li), nebo oholit odlitek a dosadit odlévané díly...

Např. resin komínu http://bvmodel.cz/index.php?main_page=p ... ucts_id=41


Vladimíre, komín 1200mm je příliš dlouhý, 354.1 má nižší.

richardisko píše:Stavba pojezdu odpovídá tomuto konkrétnímu stroji: https://www.vlaky.net/upload/galeria/004426/115785.jpg


Odpovídá, ale až pozdějšímu / muzejnímu provedení. Netuším, kdy dostala 2 pravítka. Ale v roce 1926 měla jednopravítkový křižák. Viz Česká stavba par. lokomotiv, 1. díl, str. 206

S dvoupravítkovým křižákem 354.101 - 354.170.


BV model má v nabídce oba komíny s korunou jak pro 354.1 tak 434.1 a 2. Kromě rozvodu je odlišný i tvar bloku válců a jiné detaily. Záleží jak věrný model jste schopen realizovat. Kdy k dosazení dvou pravítek na 354.195 došlo musí mít v dokladech, pokud má ovšem dokumentaci po své anabázi z provozu přes pomník do Lužné původní. S citací knihy máte pravdu ale provoz si vyžádal rekonstrukci která se týkala všech lokomotiv 354.1 s tímto křižákem a ta asi v knize není zmíněna.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 5:54 am
od GuliverSpk
A on BV model ještě funguje...?....mám u nich objednané věci už víc než rok a nic.....

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2019 7:33 pm
od Jindřich Bek
GuliverSpk píše:A on BV model ještě funguje...?....mám u nich objednané věci už víc než rok a nic.....

Lokomotivy 354.171-1136 měly křižáky s jedním pravítkem, které ale mělo jen jednu lištu. Obdobně jako řada 310 K.K.St.B (375.0). Tato konstrukce se neosvědčila a na 354.1 se dosazovaly křižáky se dvěma pravítky viz 354.195. Jak dokládá 375.007 na Letné tak zde byla dosazena pravítka se dvěma lištami.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 1:54 pm
od richardisko
A kromě Máši, který dělá podle dostupných informací jen 354 s ušima, dělá ještě někdo odlitek? Lept by byl asi ještě lepší, ale v takovou snad ani nedoufám.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 6:35 am
od GuliverSpk
Pan Máša dělá odlitky 354.1 bez uší i s ušima na pojezd z BR 66 od Pika.

Re: Všudybylka 354.1217 H0

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 8:42 am
od richardisko
GuliverSpk píše:Pan Máša dělá odlitky 354.1 bez uší i s ušima na pojezd z BR 66 od Pika.


Tak to je skvělá zpráva, děkuji za informaci.