Stránka 3 z 4

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2011 3:14 pm
od Tomáš
Tak protože jsem dneska nemusel vyjímečně do práce a Bobiny jsem od posledně přesunul na viditelné místo,skusil jsem objektivně porovnat pojezdy BTTB a Zeuke.

BOBINA BTTB
Po demontování karoserie na mě hned vypadly ty olověné závaží.Všechno bylo za ty roky řádně špinavé,obalené prachem spolu s olejem.(Toto mazivo jsem kdysi v mladické nerozvážnosti používal. :oops: )Mosazné části byly potaženy nažádoucí patinou.No fuj...Jinak vše neopotřebované.Zajímavé bylo,že jeden kardan měl barvu bílou druhej černou jinak naprosto identické.Po nasazení na koleje cvičného oválku,se pojezd začal velmi drkotavě sunout ku předu.No dfalo se to čekat.První problém se objevil hned v začátku.Plastové kolečko do nějž de kardan se začalo protáčet na osce,místo toho aby se otáčelo i s oskou.Velmi divně na mě působilo uchycení obou podvozků k rámu..fakt divný a čekám,že to bude další bolavé místo.Dalším krokem bylo vyčištění.Motor ven podvozky rozdělat a šup se zbytkem do chronoru.Tuto chemikálii ředím 1:8 ve prospěch vody.Po 15min se už pojezd třpytil jako psí ko.. :D Pěkně opláchnout a vysušit stlačeným vzduchem.Protože to odmastí a vyčistí opravdu dokonale vč.zašlých kov částí.Je vše nutno znovu namazat.Tentokrát už jen z citem a bílou vazelínou :P Následovala zborka.Po nasazení na koleje a ručním el.testem se pojezd o moc nezlepšil.Motor se divně pohyboval na strany.převod se protáčel na osce.Tedy opravdu nic moc.Pak přišlo dilemma..nahradím to vše podobným stylem jako u V100..zbyl mi jeden motor z V100.O tom,ale zas někdy jindy,zatím to není hotovo.
Závěr :Tovární pojezd Bobina BTTB na mě tedy udělal velmi špatný dojem.Sice působí na tehdejší dobu velmi moderně,ale to je asi tak vše.Všude velké vůle všude něco nedrží.Takže nebrat.Podotýkám,že na mašině jsem toho od do 80.let moc nenajel,takže rozhodně nelze mluvit o opotřebení.

BOBINA ZEUKE
Jak už jsem se zmínil minule pojezd na mě působil velmi mile.Vše udělaný tak nějak líp.Dalo by se říci kovářská práce.Pojezd toho má na sobě víc z kovu jak z plastu.Zajímavé je za na hluku pojezdu se to moc neprojeví.Pojezd byl v podobném stavu jako ten BTTB.Protože jsem nepřišl na to jak z něj demontovat motor,šel do chronoru v celku.To není ani na škodu aspoň se vyčistí i motor,akorád to chce pak důkladně osušit.Uchycení podvozků k rámu je 100% lepší,vůle jsou v normě a celý to jistí závlačka.Jinak je vše jako u BTTB.Po vyčištěbní a namazání na mě pojezd udělal velmi dobrý dojem.Plynule se rozpohyboval a začal udržovat rychlost.Pak už se tento jev neopakoval a reagoval přesně.(Skouším s FZ1) Na FZ1 jel krásně už na drém dílku.Což u BTTB nehrozilo až na 3-4 dílek.Dalším velmi milým překvapením se stalo toto.Pojezd mi při mazání vyklouzl z ruky a žuchl tak z 20cm na stůl.Normálně bych klel,ale tentokrát jsem měl radost,protože se sama odělila ta přední část,co bych stejně kvůli odlitku musel odřezat (pluh spřáhlo nárazníky) obě strany.Takže problém se vyřešil překvapivě sám.viz.obr.Pojezd nechám v původním provedení,bez úprav bez remotorizace.Myslím,že toto je zbytečné.
Závěr:Pokud bych se měl rozhodnout po které bobině sáhnout určitě bych zvolil Zeuke.

Je to divné,ale opravdu líp vychází starší pojezd Zeuke.I když je BTTB novější a měl by být asi lepší není tomu tak.Možná má někdo další skušenosti jené,ale na mě fakt líp zapůsobil Zeuke.U obou mašin znám původ,takže opotřebením to opravdu není.Pokud bych tedy do budoucna pořizoval Bobinu na přestavbu určitě sáhnu po typu Zeuke.

http://tauvec.rajce.idnes.cz/bobina_TT

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2011 6:18 pm
od TTmili
Tak to já musím říct že s bobinou BTTB nemám problém. Je pravda že nemám možnost porovnat s tou Zeuke, a E11 od Zeuke byla taky na plastu. Musím říct že jezdí plynule a bez problémů, to že jsou volné podvozky to můžu potvrdit ale obecně to nevadí, hlavně se nesmí hýbat ten motor, ten plech ho musí držet pevně. A co se týče toho plastového kolečka na které jde kardan tak to se má točit na osce, ta oska je napevno v podvozku a kolečko je volně aby mohlo otáčet dál převodem.

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2011 6:35 pm
od Tomáš
TTmili píše:Tak to já musím říct že s bobinou BTTB nemám problém. Je pravda že nemám možnost porovnat s tou Zeuke, a E11 od Zeuke byla taky na plastu. Musím říct že jezdí plynule a bez problémů, to že jsou volné podvozky to můžu potvrdit ale obecně to nevadí, hlavně se nesmí hýbat ten motor, ten plech ho musí držet pevně. A co se týče toho plastového kolečka na které jde kardan tak to se má točit na osce, ta oska je napevno v podvozku a kolečko je volně aby mohlo otáčet dál převodem.


Hm tak to možná bude ono...když skoušíš jen pojezd tak ten plech nemá co držet.Jinak ho upíná kastla.A s tím kolečkem je to divný.. :lol:

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: stř 26 říj, 2011 3:27 pm
od Čouda
Já bych ty pojezdy hodil do popelnice a koupil nějaký pořádný :D

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: stř 26 říj, 2011 4:11 pm
od Tomáš
Čouda píše:Já bych ty pojezdy hodil do popelnice a koupil nějaký pořádný :D

To já bych klidně udělal taky,ale co jinýho použít? pojezdy el. lokomotiv ćkd nedělá myslím nikdo...loukoťová kola další broblém..Jo pokud by na trhu bylo něco jako V100 start pro elektriky..tak ty bobiny klidně zruším...a koupit lokotku za 3500kč a kuchnout pojezd mi připadne dost barbarské

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: stř 26 říj, 2011 6:36 pm
od TTmili
Tak el. lokomotivy dělala Škodovka v celkem 3 rozvorech. První byl cca 3350mm a byl na Škodovkách první generace (121-3, 140-1), druhý byl taky první generace ale střídavé s rozvorem 2800mm (230, 240-2) a poslední byla druhá generace s 3200mm (x50, x63, 371). Poté ještě 3. generace a ta má tuším taky 2800mm.
Pro rozvor 2800mm jde tuším použít DB BR218 (musí se sehnat loukoťová kola), pro rozvor 3200mm lze použít po dodání loukoťových kol prozměnu DR BR118, ale poslední rozvor je bohužel oříšek, snad jen přivřít oči a použít 3200mm.
Bohužel to jsou jen přepočtený rozměry, a nemám to vyzkoušený, čili je to jen teorie. Zároveň jsou to všechno plná kola, takže neodpadá schánění loukotí. Poté jsou ještě extra řady s extra rozvory který jsem nepočítal (jako třeba žehličky).

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2011 6:23 pm
od Patrik Novák
můžeš vyfotit provedení tvé bobiny zeuke ?

u bobiny je důležitý uložení/nastavení velkého ozubeného kola v podvozku , šnekové kolo na hřídeli dvojkolí (některá praskají degradací plastu z důvodu špatného maziva) , a pozor na kuličky v ložiskových domcích na koncích hřídelů se šneky , taky dotažení šroubků podvozků při velkém dotažení a prohnutí podvozku může šroubek tlačit na lož domek a svírat hřídel ,
zkouším to tak že vezmu zkompletovaný podvozek a protáčím převody prodlouženou hřídelí , když někde zadrhává tak hledat kde , většinou je to vždy v jednom místě ozub kola ,

jednu bobinu jsem remotorizoval za použití motoru XXXXX ( neznámého výrobce , igrassi ??? bývaly běžne na burze ) a výměnou šneků za jednochodé

nejhezčí masky na bobině jsou z E11 atd

http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/ ... 290033.jpg

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2011 8:15 pm
od Tomáš
Patrik Novák píše:můžeš vyfotit provedení tvé bobiny zeuke ?



http://tauvec.rajce.idnes.cz/bobina_TT#PA240078.jpg

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2011 8:38 pm
od Patrik Novák
mě jen zarazilo "...jistí závlačka.."
motor se vyndá tak že vyšroubuješ šroub dole ve "skříních " na podvozku a pak poloviny rámu odpáčíš (opatrně)

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: ned 30 říj, 2011 7:46 pm
od Tomáš
kdyby někdo potřeboval na přestavbu 30.let starou bobinu Zeuke..tak tu jedna za "dva litry" je :lol: :lol: :lol: + 3 vagony bonus :lol: :lol: :lol: :D :D :D :D :mrgreen:
http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/396737/

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: sob 19 lis, 2011 7:21 pm
od Tkadlec Jaroslav
nově natříkané kastle odřeniny je děláno solnou metodou.

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: čtv 24 lis, 2011 12:47 pm
od Tomáš
Tkadlec Jaroslav píše: odřeniny je děláno solnou metodou.


To je prosimtě co?
dá se to líp popsat?

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: čtv 24 lis, 2011 7:12 pm
od Jarda H.
Tomáš píše: .....dá se to líp popsat?


Tomáši, jukni na K-report, sekce TT, archív do 22.11.2011, tam to najdeš :D

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 8:03 am
od jares
Chtěl jsem se zeptat, ty bobiny mají oproti modernějším modelům širší kola a na výhybkách to občas dělá problém, dochází ke zkratu. Analog se s tím nějak vyrovnal, ale digitál to vyrazí. Nemáte tip, kde sehnat nějaká lepší odpovídající dvojkolí? Děkuji

Re: Bobina v TT

PříspěvekNapsal: ned 24 úno, 2013 5:54 pm
od vorech
jares píše:Chtěl jsem se zeptat, ty bobiny mají oproti modernějším modelům širší kola a na výhybkách to občas dělá problém, dochází ke zkratu. Analog se s tím nějak vyrovnal, ale digitál to vyrazí. Nemáte tip, kde sehnat nějaká lepší odpovídající dvojkolí? Děkuji


Mě to problém nedělá, ale zkus se podívat na náhr. díly TILLIG nebo KUEHN, ty mají loukoťový kola.

Tomas píše:To já bych klidně udělal taky,ale co jinýho použít? pojezdy el. lokomotiv ćkd nedělá myslím nikdo...loukoťová kola další broblém..Jo pokud by na trhu bylo něco jako V100 start pro elektriky..tak ty bobiny klidně zruším...a koupit lokotku za 3500kč a kuchnout pojezd mi připadne dost barbarské


Tome, já si ten původní rám překreslil, dal do autocadu, nechal vypálit na leaseru, použil nové motorky, podvozky použiji ze starych gutzold. Jen jsem to jeste nedal dohromady :cry: