Bobina v TT

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod slajfka » pát 02 led, 2009 9:17 pm

Já jsem se vrhnul cestou jako Delude. Zatím jsem v přípravě nových čelníků, které půjdou přilepit na kastli standardní bobiny od BTTB. Moje pokusy jsou popsané na http://mtdepo.blogspot.com/.

Je tam o odstraňování barev, odlévání masek a tvorbě čelníku. Jediný problém mám jak vyřešit šachtu pro spřáhlo. Odlitek asi udělám bez šachty a pak ji vytvořím separátně.

Zásadní problém je, jakou šachu udělat, pro jaká spřáhla. Je to jediná předělávka v TT, se kterým končím. Přesto bych to chtěl dotáhnout do konce.
Martin

____________________________________
HO zatím analog s výhledem na DCC, ČSD, epo. III
slajfka
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 29 úno, 2008 6:57 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Delude » pon 29 čer, 2009 6:12 pm

No to nevypadá špatně..:-)
Sem rád, že se alespoň něco z nápadů ujalo..
jinak - sice opožděně, ale přece - kastle jde posadit níž cca o 2mm tím, že se vyhodí střešní deska - na tý je přepínač, přívod elektriky od pantografů, cívky a přívod elektriky od rámu. Je to tam úplně na nic.. k motoru se akorát připájí kondenzátor atd..
TT-analog, III, IV, V
Delude
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 09 led, 2008 12:39 am

Příspěvekod Patrik Novák » sob 25 črc, 2009 8:24 pm

to jsem dělal ani nevím kdy , ta modrá je stará jedny z prvních měla jiný tvar pluhu než mají novější , kvůli poškozeným pluhům na zamračenkách jsem si na ně udělal formu podle odlitku , po případném zatmelení otvorů se dá použít i zde , Obrázek Obrázek Obrázek
Patrik Novák
 
Příspěvky: 691
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

ad pluh z bardotky

Příspěvekod Delude » čtv 30 črc, 2009 12:13 pm

Když už to chcete použít? Proč tmelit otvory v pluhu? Snad všechny bobiny je tam měly taky..
TT-analog, III, IV, V
Delude
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 09 led, 2008 12:39 am

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 30 črc, 2009 5:53 pm

jj , měli tyto šestiotvorové , nebyl jsem si jistý , tak jsem prohrabal časopisy
Patrik Novák
 
Příspěvky: 691
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod TTmili » ned 02 srp, 2009 9:18 am

Tak taky to jde ale já jsem šáhl radši po odlitku od Číže. Ten už má pluh vyřešený a nemusím se s tím pachtit. Navíc je tam i upravený větrací okno ve strojovně a vyhlazený ten nesmyslně umístěný plastický pruh. Jsem s ní spokojený ani nebylo třeba moc brousit.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1618
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Delude » pon 03 srp, 2009 10:49 pm

No já nevim.. odlitek od Číže.. já vždycky když vidim nějaký odlitky od Číže a Molaty, tak mam chuť je koupit a rozšlapat.. :D
Takže třeba moje úvaha byla - než upravovat (většinou strašnej) odlitek, tak radši upravit (sice starou, ale ne tak strašnou) kastli.. Nebyly by nějaký fotky, jak to vypadá z odlitku? Třeba ho taky příště zkusim :-)
TT-analog, III, IV, V
Delude
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 09 led, 2008 12:39 am

Příspěvekod TTmili » úte 04 srp, 2009 5:37 pm

Tak vzásadě ten odlitek je upravená origo kastle, místy to bylo i vidět, ale teď už je pod základovkou. Zejtra to nafotim a nějak to sem hodím (zatim s tím nemám zkušenosti takže to možná bude trvat dýl). Odlitek je hodně slušný však zítra uvidíš jak vypadá. Narozdíl třeba od parních lokomotiv je to slast, tenký rovný stěny atd.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1618
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Bobina v TT

Příspěvekod malejmartin » stř 18 kvě, 2011 11:35 am

Ahoj, nevíte jestli se dají sehnat ty sběrače proudu mezi kolem a šasi?
Vytáhl sem Bobinu po letech z krabice a zjistil že sou upálený.
Já jen jestli se dají sehnat nějaký náhradní, nebo nějakej univerzál.

Díkec
malejmartin
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 18 kvě, 2011 10:38 am

Re: Bobina v TT

Příspěvekod Rozsíval Jaroslav » čtv 19 kvě, 2011 6:13 am

Pokud ten sběrač máš ze struny, podívej se na http:/ /www.pojezdy.eu/eshop/43-komponenty (vymaž mezeru v odkazu mezi lomítkama) Pokud je máš z plíšku, bude Ti muset poradit někdo jiný.
HO - analog
Rozsíval Jaroslav
 
Příspěvky: 166
Registrován: stř 25 úno, 2009 8:12 am
Bydliště: Prostějov

Re: Bobina v TT

Příspěvekod malejmartin » pon 23 kvě, 2011 11:41 am

Je tam plíšek.
Drátek bych i měl, ale netušim jak ho tam přichytit. Když mě to časově vyjde, tak se pokusim zeptat v modeltrainu v Plzni, snad mají ještě servis.
malejmartin
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 18 kvě, 2011 10:38 am

Re: Bobina v TT

Příspěvekod Martin Kalina » úte 24 kvě, 2011 6:22 pm

Jestli mě paměť neklame, tak sběrač "drátek" měli Zeuke a "plíšek" BTTB.
Na obojím žádný drátek naletovaný nebyl. Jestli máte tedy "plíšek"/resp. 4kusy/, nandejte je z každé strany do podvozků. Na rámu je na obou delších stranách větší "plíšek". Slouží jako hlavní sběrač proudu z podvozků. Rozvedu li to, tak "plíšky" z náprav se dotýkají dvou větších "plíšku" na rámu.
Tím dojde k vodivému spojení a mašinka jede. Jede, ale pouze v případě je li postavená na kolejích.
velikost TT, DCC, Ep.V a historická vozidla
Martin Kalina
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 25 led, 2009 4:05 pm
Bydliště: Mělník

Re: Bobina v TT

Příspěvekod mben » stř 01 čer, 2011 1:16 pm

Nezkoušel jste někdo do Bobiny naládovat střeva z E11 Tillig/Kuehn?
mben
 
Příspěvky: 46
Registrován: ned 25 kvě, 2008 7:19 pm
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Bobina v TT

Příspěvekod malejmartin » pon 06 čer, 2011 10:11 am

Tak sem se ptal na ty sběrače proudu v Modeltrinu a koncem týdne by je měli mít.
malejmartin
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř 18 kvě, 2011 10:38 am

Re: Bobina v TT

Příspěvekod Tomáš » stř 19 říj, 2011 2:46 pm

Nějak dlouho to tu spí...žádné další nápady.
Já si to tu četl a musím všechny pochválit.Úprava tovární karoserie je velmi dobrý nápad,ale řekl bych,že dost pracný.Jinak se o to dá přečíst i zde:
http://www.mojett.cz/?p=7016
osobně nevím,proč je článek psán jako návod pro začátečníka,..
Co se týče odlitku,tak mohu potvrdit slova TTmili.Odlitek vypadá fakt dobře a je to vlastně už "doladěná" tovární kastle..viz zde:
http://maloseriovky.eu/components/com_v ... 4235ca.jpg

Já bych se teď zeptal ovšem trochu z jiného sudu.Co s originál pojezdem??
Pár lokomotiv z produkce NDR jsem si doma nechal..spíš z nostalgie.Jsou to především ty mašiny,který jsem si koupil za svůj první "žold" a tak k nim mám "velmi kladný citový vztah" Bobinky mám dvě.Jedna je ještě z produkce Zeuke,ta druhá už BTTB.Na první pohled jsou stroje totožné,ovšenm jakmile se jím koknu pod sukni,hned uvidím rozdíl:
pojezd Zeuke je celokovový,řekl bych nerozebiratelný (Neskoušel jsem) působí víc robusněji.Motor i převodý vypadají stejně jako u BTTB.Krom toho jsou ty dvě závaží na místo z olova z plastu.Pojezd BTTB je tady trochu líp "vychytaný".Bohužel jen kosmeticky.Vše z plastu,podvozky rozebiratelné.Podivné propojení motorku z rámem,ale to je asi u všech BTTB modelů.Převody na kola jsou stejné..tedy "prakardan" ozubené kolo ..a přez šnek na kola.
Takže suma sumárum na mě působí oba typy pojezdů velmi podobně.Žádná sláva.To,ale asi všichni víme.
No a co tedy s tím?..dělal někdo z vás remotorizaci,či úplnou modernizaci pojezdu.Remotorizace myslím vyřeší jen 50% problémů a tak co si pohrát s těmy převody.Vyměnit ozubená kolečka za jiné typy?....Motor (jakýkoliv) asi určitě se setrvačníky..ty v originále chybí úplně...kardanky tedy taky jiné.tohle problém nebude.řekl bych že by mohlo hodně vyřešit to "hnací ozubené kolo hned za kardankou.Vyměnit tedy uričitě,ale za jaké.Se zbytkem se toho už asi moc nevymyslí,šnek se tam asi jinej nevejde a měnit ozubená kolečka na oskách náprav,taky nevidím nijak reálné.
Co si pamatuji,tak jízdní vlastnosti bobiny nebyly zas až tak špatné..(beru v porovnání s ostatními modely Zeuke a BTTB)..snad by stačilo jen vyřešit lepší plynulost v pomalém režimu..např.posun.

PS..jestli jsem to dobře pochopil,tak pojezdy bobin jsou použitelné u všech lokomotiv stejnosměrné trakce I.generace?
Jak je to s mašinama střídavé trakce? Plecháč?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron