Tak protože jsem dneska nemusel vyjímečně do práce a Bobiny jsem od posledně přesunul na viditelné místo,skusil jsem objektivně porovnat pojezdy BTTB a Zeuke.
BOBINA BTTBPo demontování karoserie na mě hned vypadly ty olověné závaží.Všechno bylo za ty roky řádně špinavé,obalené prachem spolu s olejem.(Toto mazivo jsem kdysi v mladické nerozvážnosti používal.
)Mosazné části byly potaženy nažádoucí patinou.No fuj...Jinak vše neopotřebované.Zajímavé bylo,že jeden kardan měl barvu bílou druhej černou jinak naprosto identické.Po nasazení na koleje cvičného oválku,se pojezd začal velmi drkotavě sunout ku předu.No dfalo se to čekat.První problém se objevil hned v začátku.Plastové kolečko do nějž de kardan se začalo protáčet na osce,místo toho aby se otáčelo i s oskou.Velmi divně na mě působilo uchycení obou podvozků k rámu..fakt divný a čekám,že to bude další bolavé místo.Dalším krokem bylo vyčištění.Motor ven podvozky rozdělat a šup se zbytkem do chronoru.Tuto chemikálii ředím 1:8 ve prospěch vody.Po 15min se už pojezd třpytil jako psí ko..
Pěkně opláchnout a vysušit stlačeným vzduchem.Protože to odmastí a vyčistí opravdu dokonale vč.zašlých kov částí.Je vše nutno znovu namazat.Tentokrát už jen z citem a bílou vazelínou
Následovala zborka.Po nasazení na koleje a ručním el.testem se pojezd o moc nezlepšil.Motor se divně pohyboval na strany.převod se protáčel na osce.Tedy opravdu nic moc.Pak přišlo dilemma..nahradím to vše podobným stylem jako u V100..zbyl mi jeden motor z V100.O tom,ale zas někdy jindy,zatím to není hotovo.
Závěr :Tovární pojezd Bobina BTTB na mě tedy udělal velmi špatný dojem.Sice působí na tehdejší dobu velmi moderně,ale to je asi tak vše.Všude velké vůle všude něco nedrží.
Takže nebrat.Podotýkám,že na mašině jsem toho od do 80.let moc nenajel,takže rozhodně nelze mluvit o opotřebení.
BOBINA ZEUKEJak už jsem se zmínil minule pojezd na mě působil velmi mile.Vše udělaný tak nějak líp.Dalo by se říci kovářská práce.Pojezd toho má na sobě víc z kovu jak z plastu.Zajímavé je za na hluku pojezdu se to moc neprojeví.Pojezd byl v podobném stavu jako ten BTTB.Protože jsem nepřišl na to jak z něj demontovat motor,šel do chronoru v celku.To není ani na škodu aspoň se vyčistí i motor,akorád to chce pak důkladně osušit.Uchycení podvozků k rámu je 100% lepší,vůle jsou v normě a celý to jistí závlačka.Jinak je vše jako u BTTB.Po vyčištěbní a namazání na mě pojezd udělal velmi dobrý dojem.Plynule se rozpohyboval a začal udržovat rychlost.Pak už se tento jev neopakoval a reagoval přesně.(Skouším s FZ1) Na FZ1 jel krásně už na drém dílku.Což u BTTB nehrozilo až na 3-4 dílek.Dalším velmi milým překvapením se stalo toto.Pojezd mi při mazání vyklouzl z ruky a žuchl tak z 20cm na stůl.Normálně bych klel,ale tentokrát jsem měl radost,protože se sama odělila ta přední část,co bych stejně kvůli odlitku musel odřezat (pluh spřáhlo nárazníky) obě strany.Takže problém se vyřešil překvapivě sám.viz.obr.Pojezd nechám v původním provedení,bez úprav bez remotorizace.Myslím,že toto je zbytečné.
Závěr:Pokud bych se měl rozhodnout po které bobině sáhnout určitě bych zvolil Zeuke.
Je to divné,ale opravdu líp vychází starší pojezd Zeuke.I když je BTTB novější a měl by být asi lepší není tomu tak.Možná má někdo další skušenosti jené,ale na mě fakt líp zapůsobil Zeuke.U obou mašin znám původ,takže opotřebením to opravdu není.Pokud bych tedy do budoucna pořizoval Bobinu na přestavbu určitě sáhnu po typu Zeuke.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/bobina_TT