Stránka 6 z 8

Re: 310

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2020 5:33 pm
od Střelec
Tak jsem prubnul bruskovrtačku, nahrubo vytesal odlitek z blány a poněkud odtučnil jeho vnitřek. Pak jsem zkusil, jak asi půjde na pojezd. Pokud pojezd nebudu chtít krátit, bude přední čelník poněkud víc vpředu (nějaké dva milimetry), zaskočily mě ale kulisy rozvodu, jsou hodně vysoké. Přední část kastle ale trčí výrazně v luftě - částečně díky kulisám rozvodu. Pod kotlem a vanami měla sice předloha jakýsi průhled, ale ne zrovna takový. Asi tam půjde nakašírovat část rámu a odpružení, ale patrně jen stylem "něco jako". Další "legrace" budou spřáhla - kvůli udržení rozumné výšky asi půjdou skrz čelníky, původní FLM systém "na čudlík" nebudu měnit, jenom místo kleštiny vzadu a imitace šroubovky vpředu přijdou standardní oka.

Re: 310

PříspěvekNapsal: úte 26 kvě, 2020 5:36 pm
od Střelec
Ještě přidám pro ilustraci druhý konec. Fotky jsou mizerné, vodotěsný turistický kompakt je prostě v cimře dost náladový.

Re: 310

PříspěvekNapsal: čtv 28 kvě, 2020 8:46 pm
od Corwin
Těším se na pokračování. 310 bych si chtěl postavit také a toto je pro mne asi nejreálnější cesta. T3 mám doma. Jen sebrat odvahu. No a když mi někdo ukáže cestu - tak by to mohlo být snažší.

Re: 310

PříspěvekNapsal: sob 06 čer, 2020 2:05 pm
od Střelec
Pořídil jsem publikaci "Parní lokomotivy řady 97/310.0" a potvrdil si teorii, že co kus, to originál, podoba každého kusu navíc závislá na době vyfocení. Odlitek tak nějak rámcově odpovídá třetí sérii v pozdních úpravách. Takže pokud chci 310.085 někdy z konce 20. let, budu kromě běžných úprav (nová dvoudílná dýmniční dvířka místo té pseudomříže na odlitku, kompletní onýtovaný potah odlitku, nové lampy) dotvořit předek a zadek rámu a jeho návaznost na čelník a spřáhlo, výrazně rozšířit ohrádku na uhlí a časem vyměnit komín za 3D tištěný (někdo je nabízí v Opletalce). Teoreticky bych měl upravit i závaží v kolech, ale to by zahrnovalo odbroušení části těch původních a nakašírování nových a to je nad moje možnosti. Ostatně po přebarvení na černo to bude poznat jen z blízka.

Měl bych dotaz na znalejší publikum: Na novějších, nebo rekonstruovaných kusech je mezi budkou a parním dómem (většinou zleva, ale u pár kusů i zprava) vedena jakási tyč, napojená do blíže nespecifikované malé armatury na parním dómu. Nevíte, co to bylo za zařízení? Odhaduju to na upravené ovládání regulátoru, původně vedené vnitřkem kotle, ale stejně dobře může jít o ovladač nějakého ventilu.

Re: 310

PříspěvekNapsal: sob 06 čer, 2020 2:38 pm
od hank
Střelec píše:Nevíte, co to bylo za zařízení?


Můžeš sem prosím dát obrázek?

Re: 310

PříspěvekNapsal: sob 06 čer, 2020 4:13 pm
od Bw_Ig
Nemyslíte hřídelník vedoucí k parnímu připouštěcímu ventilu (na parním dómu) k pouštění páry do parního kompresoru (dvoustupňový D nebo jednostupňový F).
20160805_105509.jpg

Re: 310

PříspěvekNapsal: ned 07 čer, 2020 2:56 pm
od Střelec
Díky, to je přesně ono. Na většině fotek ani na výkresu v knize ale nebylo vidět, kam to vede dál. Lokomotivy ještě bez kompresoru jsou tudíž bez hřídele.

Re: 310

PříspěvekNapsal: ned 07 čer, 2020 3:12 pm
od Střelec
Dneska jsem zkoušel potahovat kastli onýtovaným plechem. Po vyfocení a zvětšení je jasné, že se pár věcí bude předělávat - třeba panty dvířek prostoru na nářadí. a celá partie okolo dýmničních dvířek. Čela budky počkají na okna - zjistil jsem, že šablona na elipsy vyjde 4x dráž (bez dopravy), než sada oken od Roco. Budu se muset pokusit udělat nové "plivátko" na kotli před budkou, původní bylo dost deformované a nakonec upadlo do nenávratna, zvětšená ohrádka na uhlí přijde na řadu až po oknech a armaturách.

Nejbližší další v pořadí budou úpravy rámu (v zásadě nakašírování pomocí plastových destiček) a osazení předního čelníku.

Jsem si vědom, že to nevypadá nic moc, ale pořád lepší než původní odlitek.

Re: 310

PříspěvekNapsal: pon 27 črc, 2020 11:48 am
od Bw_Ig
Pro toho pána jak se ptal "co je nahoře na vanách", tak zde má odpověd - viz vložené obrázky.
Jelikož v Telči nejezdíme - z rozhodnutí "jedné osoby" (nikoliv KHS - ta nevydala žádný negativní neb zakazující úřední dokument, pouze "doporučení", ale ne písemně), tak jsem vylezl na střechu a pořídil pár snímků studené 310.093. Jen upozorním, že tento stroj prošel několika rekonstrukcemi a úpravami, přičemž zásadní byla výměna kotle. Tedy ne všechny drobné prvky armatury musí být stejné jako u jiných strojů téže řady.
Prosím též o omluvu neuklizených předmětů na vanách stroje, prostě tak to s ní jezdíme, provozní stav.
20200723_150517_vlozit.jpg

20200723_150408_vlozit.jpg

20200723_150649_vlozit.jpg

Re: 310

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2020 8:51 am
od Corwin
To: Střelec
Pokračuje nějak stavba? Jsem zvědavý na pokroky.. :)

BTW: díky informaci o pár příspěvků výše jsem si pořídil knihu "Parní lokomotivy řady 97/310.0" - tak se těším. Jen musím vydržet do narozenin... v prosinci :)

Re: 310

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2020 6:15 pm
od Střelec
Přes léto práce stála, měl jsem objednaný eliptický okna (byly výrazně levnější než vhodná šablona - jde o nějakej náhradní díl na něco od Roco). Počítal jsem se sadou o čtyřech oknech, ale byly jen dvě jako jeden díl, takže jsem objednával na dvakrát - pořád je to ale za nějakých 150,- proti třem stovkám (bez poštovnýho) za šablonu. Druhej pár jsem na krámu vyzvedával dneska, takže mam podle čeho dopasovat otvory v boudě a jejím potahu. Jakmile bude zvenku potažená bouda, můžu se pustit do armatur na kotli a vytvoření čelníku (musím do něj zapasovat přední spřáhlo). Na burze někdo nabízel 3d tištěnej komín a nějaký další nástavby, takže pokud burzy zase nezrušej, rád bych ho pořídil - byl mnohem lepší než na originál odlitku.
Taky spekuluju, jak dotvarovat podvozek, ale vypadá to na klasickou stavbu z desek evrgreenu. Naporcuju potřebný kusy, udělam příslušný výřezy (toho se při svý šikovnosti bojim) a dolepim to na původní rám. Přední partie se pak doplní na náležitých místech hranolkama a podle potřeby potáhne onýtovaným plechem.

Re: 310

PříspěvekNapsal: čtv 27 srp, 2020 8:29 pm
od A2C
Střelec píše:Na burze někdo nabízel 3d tištěnej komín a nějaký další nástavby

Skús pozrieť či to nebol náhodou pán Muras
https://a2c.rajce.idnes.cz/Muras_diely/
či prípadne BV model
http://www.bvmodel.cz/

Re: 310

PříspěvekNapsal: pon 31 srp, 2020 6:26 am
od Střelec
Neprodával to ani Muras, ani BVmodel, ale nějací mládenci na vlastní triko. Jenže když jsem to viděl, ještě jsem kafemlejnek neplánoval,ten se tak nějak vylíhnul až v čase moru a to bylo poněkud pozdě. U Murase beru armatury, světla a další podobné doplňky.

Re: 310

PříspěvekNapsal: pon 31 srp, 2020 6:37 am
od martin.havranek
Střelec píše:Neprodával to ani Muras, ani BVmodel, ale nějací mládenci na vlastní triko. Jenže když jsem to viděl, ještě jsem kafemlejnek neplánoval,ten se tak nějak vylíhnul až v čase moru a to bylo poněkud pozdě. U Murase beru armatury, světla a další podobné doplňky.


Nějaká nabídka na kafemlejnky je i zde http://dh-loko.cz/239-sla-resin-187-h0

Re: 310

PříspěvekNapsal: pon 31 srp, 2020 11:14 am
od Střelec
martin.havranek:
Díky moc!
To by mohlo být to, co jsem na burze viděl. Komíny, parní dómy, písečníky a další bižuterie - vypadá to skvěle. Ještě dneska to zkusím objednat - zdá se, že skladové zásoby jsou minimální.

Pokud by někdo sháněl Br89 od FLM kvůli pojezdu, tak na BMŽ je k mání ještě jeden kousek - sice s tendrem, ale pořád za přijatelnou cenu (necelá trojka i s dopravou).