Stránka 5 z 8

Re: 310

PříspěvekNapsal: pon 11 kvě, 2020 6:04 pm
od Rtep
Pěkný večer

ještě jsem zapoměl na jednu lok a to T3 od BRAWA, ale ta cena :oops:
Průměr kol 1045 mm


Obrázek
Obrázek

Re: 310

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2020 4:38 pm
od Střelec
Náhodně jsem narazil na tuhle tabulku:
https://www.pospichal.net/lokstatistik/ ... kstb97.htm
Možná to existuje někde jinak a lépe, ale pro základní přehled to není k zahození.

Re: 310

PříspěvekNapsal: stř 13 kvě, 2020 6:13 pm
od hank
Základní přehled původního přídělu všech lok. 97/310.0 a osudy všech strojů, které zůstaly u ČSD, jsou zpracovány v češtině dokonce dvakrát, ve dvou monografiích pánů, kteří to původně psali a měli vydat společně, ale pak se bůhvíproč rozkmotřili... Takže:

Jan Koutný, Mojmír Leštinský: Parní lokomotivy řady 310.0, Corona 2004, ISBN 978-80-86116-28-0
Miroslav Petr: Parní lokomotivy řady 97/310.0, Gradis Bohemia 2004, ISBN 978-80-902791-7-1

Ten Pospichal se sice snaží mít záběr na celé území bývalé monarchie, ale dost často v tom mívá chyby, na druhé straně po upozornění na chyby je opravuje. Nicméně t. č. asi lepší souhrnná databáze na internetu neexistuje.

Re: 310

PříspěvekNapsal: čtv 14 kvě, 2020 1:00 pm
od radeksindy
Střelec, Rtep: Württenberskou T3 od Brawy mám, ale jízdní vlastnosti nejsou nic extra. Pro přestavbu nedoporučuji, TIEGERLI bude asi lepši volba.

Re: 310

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2020 5:15 am
od Střelec
Včera dorazil odlitek kastle, objednaná je T3 od FLM (u BMŽ). Na odlitku je vidět, že master má svý léta. Až mi příští tejden dorazí lidlovská variace na dremla, pustím se do díla. Odlitek půjde do hladka - nýtování je nepoužitelné, lampy taky a uhlák podle fotek taky dojde úprav. Pak vezmu plechy od vína (poplastovaný tenčí ekvivalent plechu z čajových svíček), modelářskou nýtovačku a vyrobím nový potah na vany, dvířka kotle taky budou potřebná nová (plastové destičky, plech). Viditelná část kotle budí rozpaky - turbo mezi parním dómem a písečníkem půjde pryč, nálevka před budkou asi zůstane. Otázkou je, jestli zkusit nový potah, nebo jen přetmelit a po zabroušení dosadit nýtované pásy na hypotetické spoje prstenců. Ty by ale podle všeho mělo nahradit jen rytí. Komín taky bude muset počkat, až se rozběhnou burzy, ale stávající zatím ujde. Otázkou jsou ventily na parním dómu - nechat, vyměnit? Optický efekt z větší vzdálenosti bude stejný... Lampy mám od Murase, původně jsem s nimi počítal na něco jiného...
Rád bych se přiblížil stavu cca k roku 1930, bez nutnosti dělat úpravy van pro kompresor. Drobné detaily (zábradlí, tabulky, ovládací táhla, potrubí od písečníku atd.) budu řešit průběžně. S trochu štěstí bych se cenově mohl udržet na polovině toho, co nabízí Pragomodel při stejném nebo o chlup lepším vzhledu.

Re: 310

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2020 8:53 am
od Rtep
Ahoj
prosím dej sem fotku toho odlitku co jsi dostal a co budeš dále sochat. Jinak k tomu Lidldreml ( PARKSIDE ) ti mohu sdělit, že jej mám už pár let a zatím spokojenost.
Takto vypadá MSE Modellbahnen ( Rakousko ) http://www.mse-modellbahnen.at, odlitek pouze za 230 jurošu :roll: :roll:
Mají to přímo pasované na T3 od FLM.

Obrázek
Obrázek

Držím palce a hodně trpělivosti.

Pěkný den
Petr H

Re: 310

PříspěvekNapsal: čtv 21 kvě, 2020 3:33 pm
od Střelec
Je to tahle příšernost: http://odlitkymodely.cz/odlitkyvelke/Ve ... 0310_o.jpg
Patrně se od vynálezu polyuretanu dělá ze stále stejné formy. Nýtování odpovídá mostu zahradní železnice, přední okna jsou jen naznačená rámem, schůdky jsou tam asi proto, aby modelář věděl, kam dát nové. Podle současného výrobce se to kdysi montovalo na pojezd Br89 od Pika, protože tu prostě nic jiného nebylo.

Ten rakouskej kousek je udělanej po řemeslný stránce o několik tříd vejš, ale tvar budky je poněkud unikátní. Pokud ho předlohový kus měl, tak bych to typnul na nějakou rekonstrukci po havárii, nebo zásahu. Nebo si to nějaká místní dráha objednala jinak, ale tvarově to odkazuje spíš na c. k. obrněné vlaky.

Re: 310

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2020 4:41 pm
od Střelec
Dneska dorazila Br89/T3 od FLM. Odlitek bude na pár místech nutno vydlabat "na papír", aby sedl přes motor a původní rám. Zadní stěna s čelníkem. přední čelník a část stěny van, strop kotle cca do poloviny délky a oblast kolem spojení kotle a budky a van. patrně bude nutné mírně pokrátit pojezd (ubrat trochu plastu), ale rád bych se tomu vyhnul. Překvapilo mě, že řada drobných detailů na lokomotivě je jen nacvakaná a drží pouhým třením pružností materiálu.
Budu muset pořídit očková spřáhla "na kolík", stroj má vpředu imitaci šroubovky a vzadu kleštinu FLM na kolíku.

Re: 310

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2020 6:57 pm
od Popopo
Letos už to snad dotáhnem do sériového provedení...

Obrázek

Re: 310

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2020 2:09 pm
od radeksindy
Popopo: Bohužel se stala někde chyba, žádný obrázek se nezobrazuje. Alepsoň mně.

Re: 310

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2020 6:34 pm
od Popopo
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jsou vidět?

Re: 310

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2020 6:40 pm
od radeksindy
Já nic nevidím, jen text 3 x Obrázek a otázku.

Re: 310

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2020 6:54 pm
od milan ferdián
Chybné zkopírování adresy obrázku.
-m-

Re: 310

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2020 7:22 pm
od Popopo

Re: 310

PříspěvekNapsal: pon 25 kvě, 2020 5:09 pm
od Střelec
Co to projede a kolik to bude stát?
Ty tabulky budou k mání i samostatně? Hodila by se mi sada na 310.085...

Dneska mi od Lidlu dorazila soupravička od Parkside, tak jsem zvědavej, jak se poperu s technikou a s odlitkem.