od Střelec » ned 18 říj, 2020 8:43 am
Poslední tejden jsem se donutil k postupné výrobě drobných dílů. 14 dní předtím jsem koukal na kastli na stole (s prozatímně dolepeným potahem čel budky a proříznutými okny), až jsem se dokopal k sepsání nejnutnějších operací. Vznikl jakýsi rámcový plán č. 1, který by mě měl stylem JZD (tedy "jeden záběr denně") dohnat k výrobě potřebných součástek, nebo jejich polotovarů v reálném čase. Po shromáždění dílů vznikne plán č. 2 - montážní, kdy dojde k postupné instalaci vyrobených součástek. Obavy mám hlavně z armatur na kotli a z doplňků na rámu, které by měly opticky odstranit rozdíly mezi T3 a 310.0. Poslední fáze bude barvení, aneb jak nabarvit pojezd tak, aby nebyla nutná rozborka a přitom to fungovalo. Jistou praxi už v tom mám, pouhým okem to většinou dopadlo dobře, na detailních fotkách už tak pěkně ne.
Dotaz na znalce:
Na některých dobových fotkách vystupuje z pravé strany paty komína jakýsi ovládací prvek, od kterého jde tenké táhlo do budky. Šlo o ovládání dyšny, kropení dýmnice, nebo něco úplně jiného? Dále: na horní ploše pravé vany těsně před prostorm, kde by asi měla začínat schránka na vercajk, je válcový výstupek. Na fotkách provozního kusu je zhora zakrytý plochou záslepkou, na dobových fotkách z něj ale trčí ještě užší výstupek. O co šlo - byl to nějaký ventil, nebo jednoduchý výstup plovákového vodoznaku, ukazující stav v nádrži? Samozřejmě byly vodoznaky i na kotli, ale "stav v systému" nemusel být totožný, jako "stav v nádrži" (jiné typy lokomotiv z daného období mohly mít mechanický ukazatel stavu vody na boku nádrže).