413.0 Brawa - 2.epocha

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod marwin » pát 24 lis, 2017 4:23 pm

Ahoj,
blizi se druho eposni FREMO setkani v Nemecku, tak jsem si rekl, ze bych mohl konecne upravit 413tku od Brawy. Lokomotivy teto rady se prohanely po CSD tratich uz za prvni republiky, CSD koupili velkou cast techto lokomotiv hned po prvni valce, takze model je vhodny pro milovniky druhe epochy.
Puvodne jsem mel v planu jen smyt petikorunu na tendru a nalepit mosazne tabulky s cernym podkladem. Na petikorunu jsem nastoupil s redidlem Gunze, cervena barva sla dolu rychle, ale bila barva byla nezmar. Driv povolila cerna a az pote bila, takze jsem barvu na tendru smyl az na kov. Mosazne tabulky, ktere mam, jsou zase mensi nez predtistene cervene, takze jsem musel umyt i boudu. Takze rozebrat masinu a zacit umyvat. Proces byl skoro stejny az na to, ze jsem cernou smyl na plast:), bouda je z plastu.
Kdyz uz jsem mel rozebranou celou masinu, kterou stejnak budu muset nastrikat, tak jsem se rozhodl pro vetsi upravy. Vychazel jsem z fotky od Griebla a obecnych rad. Lokomotivu stavim do roku cca 1930, tedy bez el.osvetleni, ale uz s tlakovou brzdou. Lampy na modelu nejsou elektricke, ale nejspis petrolejove, takze o praci min. Z prave strany jsem odstranil generator a prislusne potrubi, pod boudou jsem odstranil vetsi jimku. Na leve strane jsem presunul kompresor na dymnici a vymenil nizkou dlouhou jimku za dve vyssi a kratsi a propojil je dohromady. Taky jsem odstranil klapku do komina. Cely model jsem striknul lesklou cernou od Gunze, stanoviste je natreno okrovou barvou a dymnice s kominem matnou od Vallejo.
Fotky jsou zde:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod Petr S. » pát 24 lis, 2017 7:48 pm

Ahoj , bezva inspirace . Do té mojí slevovky se dám až po vánocích .
Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod VD.CSD » úte 28 lis, 2017 1:59 am

_
Přílohy
413.073.jpg
Naposledy upravil VD.CSD dne stř 12 zář, 2018 8:56 am, celkově upraveno 1
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod marwin » úte 28 lis, 2017 9:12 am

VD.CSD píše:Poradil by som tie radove tabulky čo najrýchlejšie demontovať, pretože 413.073 tak vobec (a duplom v II.epoche) nevyzerala. Doporučil by som 413.070, s doplnenim napajačov na oboch stranach, ohradky na uhlie a patkových naraznikov.
Autor výrobných podkladov v BRAWE pri tomto modely si to celé vycucal z prsta, pretože 413.073 z vyroby vyzerala presne takto:
413.073.jpg


Diky za reakci. Cedulky neni problem demontovat a nahradit, necham tedy vyrobit pro 413.070. Napajece doplnim, mam je doma, ohradku taky dodelam. Dvoupatkove narazniky uz jsou na lokomotive. Nemate fotku, jak vypadala ta 413.070 z vyroby?
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod VD.CSD » úte 28 lis, 2017 9:16 am

_
Naposledy upravil VD.CSD dne stř 12 zář, 2018 8:55 am, celkově upraveno 1
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod VD.CSD » úte 28 lis, 2017 9:52 am

_
VD.CSD
 
Příspěvky: 150
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod OndraFíra » úte 01 pro, 2020 5:18 pm

Ahoj.
Inspirován zde popsanou přestavbou a také díky spoustě volného času při nuceném pobývání doma, jsem také konečně dokončil přestavbu 413tky od Brawy do stavu II.epochy.

V mém případě jsem se rozhodl lokomotivu vrátit do stavu ještě před osazením tlakové brzdy. Konkrétně stroj 413.086 byl vybaven pouze brzdou parní až do roku 1931. Ale část lokomotiv řady 413.0 nedostala tlakovou brzdu ani do II. světové války a tedy mít model bez tlakové brzdy i později ve II. epoše není chyba.
Potýkal jsem se s podobnými problémy jako už zde výše zmiňované, při odbarvování pětiletky na tendru dřív slezla černá barva tendru, než bílá barva. To samé popisy na budce, takže jsem nakonec celou budku i tendr musel odbarvit.
Na modelu došlo k odstranění vzduchojemů, kompresorů a všech dotčených potrubí. Dále také parní dynamo, lucerny jsou petrolejové. Osadil jsem odpružené patkové nárazníky, nové tabulky s čísly lokomotivy a tendru. Česká dýmniční dvířka jsem vyměnil za původní pruská, protože na všech fotkách co mám z II.epochy je tyto stroje stále měly. Také jsem v budce odstranil zasklení zadních bočních oken, opět jsem ho na žádné fotografii neviděl.
Model jsem stříknul polomatnou Tamiyou a dýmnici matnou Vallejo.
Mezi další úpravy patřilo výměna kinematik za háky s maketou šroubovky, nabarvení vnitřku budky a armatur na kotli, výměna bandážované nápravy za nápravu bez bandáží, aby mi nešpinila koleje. Odstranění mazacího lisu z ochozu, lokomotiva měla lubrikátor. Dosypání skutečného uhlí do tendru. A na závěr digitalizace a ozvučení zvukovým projektem pro G7.1 od ESU.

Zbývá ještě dosadit revizní tabulku na pravou stranu budky a taky píšťalu na střechu, kterou jsem si někam bezpečně uložil a samozřejmě už nevím kam :-)
A až si na to někdy troufnu, tak patina.

A.jpg

B.jpg

C.jpg
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod stefanb » pon 28 pro, 2020 5:54 pm

Prajem príjemný večer. Som vlastníkom 413. od Pika. Videl som Váš prerobený model,je nádherný.Dali by ste sa aj na ten môj ??? S pozdravom : Štefan B.
stefanb
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 27 lis, 2014 6:24 pm

Re: 413.0 Brawa - 2.epocha

Příspěvekod Střelec » úte 29 pro, 2020 8:33 am

Happymodel nabízí relativně levně (za necelou sedmičku) dvoupísečníkové stroje od Brawy (v rakouském provedení). Nebyl by to lepší polotovar, než Piko? Při současných cenách to není zase takový rozdíl a rozsah úprav bude záviset spíš na zvolené subvariantě, než na polotovaru samotném. Stroj se mi líbí přeukrutně, ale je relativně velký na mé poměry, navíc mám jeden pikácký z prvního období výroby.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků