Ahoj,
blizi se druho eposni FREMO setkani v Nemecku, tak jsem si rekl, ze bych mohl konecne upravit 413tku od Brawy. Lokomotivy teto rady se prohanely po CSD tratich uz za prvni republiky, CSD koupili velkou cast techto lokomotiv hned po prvni valce, takze model je vhodny pro milovniky druhe epochy.
Puvodne jsem mel v planu jen smyt petikorunu na tendru a nalepit mosazne tabulky s cernym podkladem. Na petikorunu jsem nastoupil s redidlem Gunze, cervena barva sla dolu rychle, ale bila barva byla nezmar. Driv povolila cerna a az pote bila, takze jsem barvu na tendru smyl az na kov. Mosazne tabulky, ktere mam, jsou zase mensi nez predtistene cervene, takze jsem musel umyt i boudu. Takze rozebrat masinu a zacit umyvat. Proces byl skoro stejny az na to, ze jsem cernou smyl na plast:), bouda je z plastu.
Kdyz uz jsem mel rozebranou celou masinu, kterou stejnak budu muset nastrikat, tak jsem se rozhodl pro vetsi upravy. Vychazel jsem z fotky od Griebla a obecnych rad. Lokomotivu stavim do roku cca 1930, tedy bez el.osvetleni, ale uz s tlakovou brzdou. Lampy na modelu nejsou elektricke, ale nejspis petrolejove, takze o praci min. Z prave strany jsem odstranil generator a prislusne potrubi, pod boudou jsem odstranil vetsi jimku. Na leve strane jsem presunul kompresor na dymnici a vymenil nizkou dlouhou jimku za dve vyssi a kratsi a propojil je dohromady. Taky jsem odstranil klapku do komina. Cely model jsem striknul lesklou cernou od Gunze, stanoviste je natreno okrovou barvou a dymnice s kominem matnou od Vallejo.
Fotky jsou zde:
Marek