Štokr 556 a Litevka 399

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Štokr 556 a Litevka 399

Příspěvekod stefanelmont » čtv 21 úno, 2008 9:58 pm

Pro možnost kombinace pojezdů lokomotiv Roco BR50 a Roco BR011 pro stavbu štokra a litevky jsem pořídil srovnávací fotografie obou pojezdů .
Vzájemná kombinace pojezd z BR50 , tendr z BR 011 a pojezd z BR 011 , tendr z BR50 - kromě jiných převodů je i rozdílná výška uložení motoru a principiálně jiné spojení tendru s lokomotivou .
Pro kombinaci to tak nebude až tak jednoduché . Vypadá to , že lokomotiva BR 011 je " novější generace " , než BR 50 .

http://picasaweb.google.cz/stefanelmont/BR50BR011
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Re: Štokr 556 a Litevka 399

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 21 úno, 2008 11:16 pm

stefanelmont píše:Pro možnost kombinace pojezdů lokomotiv Roco BR50 a Roco BR011 pro stavbu štokra a litevky jsem pořídil srovnávací fotografie obou pojezdů .
Vzájemná kombinace pojezd z BR50 , tendr z BR 011 a pojezd z BR 011 , tendr z BR50 - kromě jiných převodů je i rozdílná výška uložení motoru a principiálně jiné spojení tendru s lokomotivou .
Pro kombinaci to tak nebude až tak jednoduché . Vypadá to , že lokomotiva BR 011 je " novější generace " , než BR 50 .

http://picasaweb.google.cz/stefanelmont/BR50BR011


Supr dokumentace. Jirko můžu Tě poprosit abys napsal i převody v mašinách?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod stefanelmont » čtv 21 úno, 2008 11:23 pm

Ty jsem preventivně ještě nerozhodil .
Zdenku , jak se počítaj ozubené převody ?

011 - 15/14 + 14/19 + 19/28 + 28/14 =1,0714

pro průměr kola 11,5mm , při výměně za 12mm je to už 1,118

50 - 15/14 + 14/17 + 17/19 + 19/17 =0,8823

pro průměr kola 11,5 , což by zůstalo .

Nebral jsem v potaz šnekový převod , jen ozubená kola , docela se mi to trefilo na Michalovo měření 150 / 180 na 10 otáček .
Poměr mi sedí .

nebo to mám uplně blbě ?
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod stefanelmont » čtv 21 úno, 2008 11:37 pm

Z datasheetu by v lokomotivě mělo být :

BR011 -
kolo 15/14 , kolo 21z , kolo24z , ozubené kolo na nápravě .
BR50 -
kolo 15/14 , kolo19z , kolo17z , ozubené kolo na nápravě .
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 21 úno, 2008 11:38 pm

stefanelmont píše:Ty jsem preventivně ještě nerozhodil .
Zdenku , jak se počítaj ozubené převody ?

011 - 15/14 + 14/19 + 19/28 + 28/14 =1,0714

pro průměr kola 11,5mm , při výměně za 12mm je to už 1,118

50 - 15/14 + 14/17 + 17/19 + 19/17 =0,8823

pro průměr kola 11,5 , což by zůstalo .

Nebral jsem v potaz šnekový převod , jen ozubená kola , docela se mi to trefilo na Michalovo měření 150 / 180 na 10 otáček .
Poměr mi sedí .

nebo to mám uplně blbě ?


Jestli cca 30 minut vydržíš (Musím se psem ;-) tak To přepočítám a pošlu to sem.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 22 úno, 2008 12:45 am

stefanelmont píše:Z datasheetu by v lokomotivě mělo být :

BR011 -
kolo 15/14 , kolo 21z , kolo24z , ozubené kolo na nápravě .


NA obrázku máš ale kolo 19 z a kolo 28z !
A to i sedí.

stefanelmont píše:BR50 -
kolo 15/14 , kolo19z , kolo17z , ozubené kolo na nápravě .


Na BR11
1/15 převod ze šneku
15/14 převod na prvním kole (na ose kolo se šikmými zuby proti šneku a první čelní zuby)
14/19 další mezikolo
19/28 poslední mezikolo
28/14 Náprava

převod je:
1/(1/15*15/14/19*19/28*28/14)
Takže je to zjednodušeně:
1/(1/15*15/14*14/14) tj. 14

Na BR 50
Vychází mi převod
1/15 převod ze šneku
15/14 převod na prvním kole (na ose kolo se šikmými zuby proti šneku a první čelní zuby)
14/17 další mezikolo
17/19 poslední mezikolo
19/17 Náprava


převod je:
1/(1/15*15/14*14/17*17/19*19/17) - z toho se mezikola pokrátí
Takže je to zjednodušeně:
1/(1/15*15/14*14/17) tedy 17

pak z průměru kola lze stanovit úhlovou rychlost.
U BR 50 je to 11,5 mm

Doufal jsem, že se budou převodovky lišit jen v prvním mezikole ze šneku.
Tam by se dalo čarovat ....

Ale takhle ....

Prosím ještě o ty mašiny.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2690
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod stefanelmont » pát 22 úno, 2008 6:22 pm

http://picasaweb.google.cz/stefanelmont/BR50BR011

Přidal jsem pojezdy v lokomotivách .
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod stefanelmont » pon 03 bře, 2008 10:37 pm

Ty vzorečky se mi nějak nezdají . Ať se dosadí co chce , výsledek je vždy počet zubů posledního kola !!! ???

1/(1/15*15/14/19*19/28*28/14)=14
1/(1/15*15/14*14/17*17/19*19/17)=17
1/(1/15*15/14*14/19*19/24*24/26)=26
1/(1/15*15/14*14/19*19/17*17/24)=24
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod Petr Berka » stř 05 bře, 2008 11:51 am

stefanelmont píše:Ty vzorečky se mi nějak nezdají . Ať se dosadí co chce , výsledek je vždy počet zubů posledního kola !!! ???

1/(1/15*15/14/19*19/28*28/14)=14
1/(1/15*15/14*14/17*17/19*19/17)=17
1/(1/15*15/14*14/19*19/24*24/26)=26
1/(1/15*15/14*14/19*19/17*17/24)=24


Ve vzorečku je chyba, nemá tam být ta druhá dvojice, tedy 15/14. Tato kola jsou na jedné ose, tedy se stejnou úhlovou rychlostí. S mezikoly není třeba vůbec počítat, neboť jak je správně řečeno, se vykrátí. Tedy rozhodující převod je ze šneku na první kolo a po vynechání mezikol vyjde (1/15)*(14/17)=1/18,21 pro tendr 050

Tendr 011: (1/15)*(14/14)=1/15
Mašina 011: (1/15)*(14/26)=1/27,86
Mašina 050: (1/15)*(14/24)=1/25,71

Jinka by také mělo vycházet, že poměr převodovek v tendru a mašině by měl odpovídat poměru průměrů dvojkolí:

050: 25,71/18,21=1,41
1,41*11,5=16,24

011: 27,86/15=1,857
22,7/1,857=12,22
Má tendr 011 kola o průměru 12? nepřesnost může být způsobena zaokrouhlením, případně je nutno přesně změřit průměr kola...rozhoduje tu každá setina.
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod stefanelmont » stř 05 bře, 2008 5:36 pm

Dík za upřesnění , 11,5 .
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod stefanelmont » stř 05 bře, 2008 5:38 pm

No mně šlo i o to , jak přesně se Roco strefilo do převodů v lokomotivě a tendru , případně co je snesitelná odchylka .
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvekod stefanelmont » stř 05 bře, 2008 5:40 pm

tendr 011 - 11,5
loko 011 - 22,7
tendr 050 - 11,5
loko 050 - 16

Průměry kol .
Jirka Š - HO - HOe(KBK)
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků