stefanelmont píše:Z datasheetu by v lokomotivě mělo být :
BR011 -
kolo 15/14 , kolo 21z , kolo24z , ozubené kolo na nápravě .
NA obrázku máš ale kolo 19 z a kolo 28z !
A to i sedí.
stefanelmont píše:BR50 -
kolo 15/14 , kolo19z , kolo17z , ozubené kolo na nápravě .
Na BR11
1/15 převod ze šneku
15/14 převod na prvním kole (na ose kolo se šikmými zuby proti šneku a první čelní zuby)
14/19 další mezikolo
19/28 poslední mezikolo
28/14 Náprava
převod je:
1/(1/15*15/14/19*19/28*28/14)
Takže je to zjednodušeně:
1/(1/15*15/14*14/14) tj. 14
Na BR 50
Vychází mi převod
1/15 převod ze šneku
15/14 převod na prvním kole (na ose kolo se šikmými zuby proti šneku a první čelní zuby)
14/17 další mezikolo
17/19 poslední mezikolo
19/17 Náprava
převod je:
1/(1/15*15/14*14/17*17/19*19/17) - z toho se mezikola pokrátí
Takže je to zjednodušeně:
1/(1/15*15/14*14/17) tedy 17
pak z průměru kola lze stanovit úhlovou rychlost.
U BR 50 je to 11,5 mm
Doufal jsem, že se budou převodovky lišit jen v prvním mezikole ze šneku.
Tam by se dalo čarovat ....
Ale takhle ....
Prosím ještě o ty mašiny.