lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 21 zář, 2016 6:29 am

Spoustu detailů lze nalézt v této knížce, včetně Rahmentenderu. http://wwpbooks.com/product.php?id_product=48
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 9:01 am

Ano, knížky, fotky jsou, ale vše je zaměřeno na německé stroje a východní frontu. Bohužel většina fotek, které jsou, tak opravdu jen málo čísel lokomotiv se může najít v atlasu lokomotiva, že uvedená lokomotiva působila u ČSD. Na zakoupené lokomotivy BR 52 se žádné lepty ve velikosti HO nedělají. Všechny lepty jsou jen v měřítku 1:35. Takže, zabývat vylepšením vzhledu nemá cenu. Když neznám základ.
Číslo lokomotivy a číslo příslušného tendru a typ tendru.
Tím souvisí i barva stroje. Když byla lokomotiva černá, byl spodek červený. Když byla lokomotiva šedivá, tak některý spodek u lokomotivy byl černý.
Dále i výstroj na kotli a podél kotle je u každé stroje jiné, přesně řečeno jinde umístěné.
Pak samozřejmě je nutný znát popis lokomotivy, veškeré nápisy a tabulky.
A těch dobových fotek z let 1945 až 50-léta je také opravdu málo.

Docela by mně zajímaly fotky frontových lokomotiv, které zde zůstaly pojízdné, či nepojízdné. Zda mají nějaké lehké pancéřování atd.
Jako je třeba toto. :?:
http://www.super-hobby.cz/products/BR-52-Kriegslok.-Wannentender.html
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 9:42 am

Tato lokomotiva má jiný typ tendru a na ochozu je kotel pancéřován pražci.
Obrázek
Otázkou je, zda podobně vyhlížející stroje se nenacházeli na našem území, zda zde zůstali jako poškozené nebo zde přes tratě ČMD projížděli. :?:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 9:56 am

Předělání tendru.
http://bahnbilder.burkhkoe.de/TT-HTM/TT9%20-%2052%203363.htm
Obrázek
Seznam lokomotiv, který mají tento tendr K2´2´T30.
52.015
52032 Giesl
52 079 MV Giesl K2'2'T30
52 105 plechový rám MV Giesl K4T30
52149 Giesl
52.177
52192 bar rám MV K2'2'T26 K2'2'T30
52228 bar rám / K2'2'T30
52234 bar rám MV Giesl K2'2'T30
52.302
52336 Giesl
52.344
52 360 plechový rám MV Giesl K2'2'T30
52 395 plechový rám MV Giesl K2'2'T30
52468 Giesl
52 705 plechový rám MV Giesl K2'2'T30
52 819 plechový rám MV Giesl K4T30
52 1129 kovový rám MV?
52 1168
52 1354 bar rám MV Giesl K2'2'T30
52 1404 kovový rám MV K2'2'T30
52 1412 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 1436 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 1463 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 1609
52 1865
52 1932
52 1934 Giesl
52 1961 bar rám OV Giesl K2'2'T30
52 1969 bar rám MV Giesl K2'2'T30
52 2281 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 2409 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 2412 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 2492 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 2528 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 2561 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 2743 Giesl
52 3107 bar rám MV K2'2'T30
52 3205 kovový rám MV K2'2'T30
52 3225 kovový rám MV K2'2'T30
52 3233 kovový rám MV Giesl K2'2'T30, 1945 ČSD, vrácena 01.06.1970.
52 3381 Giesl
52 3548 kovový rám MV K2'2'T30
52 3820 kovový rám MV Giesl K2'2'T30 bez čísla, 1945 ČSD, 1950 SŽD.
52 4533 kovový rám MV K2'2'T30
52 4787 bar rám MV K2'2'T30
52 4797 bar rám MV K2'2'T30
52 4821 bar rám MV Giesl K2'2'T30
52 4827 bar rám MV Giesl K4T30 K2'2'T30
52 4869
52 4965 Giesl
52 5024 kovový rám MV K2'2'T30
52 5030 Giesl
52 5239 kovový rám MV K2'2'T30
52 5354 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 5355 kovový rám MV K4T30
52 5448 bar rám MV K2'2'T30
52 5457 bar rám MV K2'2'T30
52 5468 bar rám MV K2'2'T30
52 5488 bar rám MV Giesl K2'2'T30
52 5585 Giesl
52 5642 kovový rám MV K2'2'T30
52 5799
52 5884 bar rám MV K2'2'T30
52 5916
52 5918 bar rám MV Giesl K2'2'T26
52 5932
52 5960 bar rám MV Giesl K2'2'T30
52 6356 Giesl
52 6358
52 6634 bar rám MV K2'2'T30
52 6700
52 6706 bar rám MV K2'2'T30
52 6708 bar rám MV K4T30 K2'2'T26
52 6712 bar rám MV Giesl K4T30 K2'2'T30
52 6912 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 6921
52 6932 kovový rám MV K2'2'T30
52 7191 kovový rám MV Giesl K2'2'T30
52 7238
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 21 zář, 2016 11:36 am, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 10:51 am

BR 52 104 má jen pučený tendr.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 11:41 am

U ČSD byl tendr K2´2´T30 jen u těchto dvou strojích.

52 3233 kovový rám MV Giesl K2'2'T30, 1945 ČSD, vrácena 01.06.1970.
52 3820 kovový rám MV Giesl K2'2'T30 bez čísla, 1945 ČSD, 1950 SŽD.


Další námět na předělání.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 6:19 pm

52 3233 kovový rám MV Giesl K2'2'T30, 1945 ČSD, vrácena 01.06.1970, foto v roce 1976.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 7:18 pm

Zde je pak tendr K2´2´T26.
Obrázek
Obrázek
Tendr od lokomotivy BR 50 se musí upravit podle předešlé fotky.
Obrázek
U lokomotivy BR 52 104 jsou bočnice tendru opancéřovány.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » stř 21 zář, 2016 9:15 pm

Takhle by pak mohla vypadat přestavba další BR 52. Na modelu je pak stroj BR 52 3363.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod statistik » čtv 22 zář, 2016 5:36 am

U lokomotivy BR 52 104 jsou bočnice tendru opancéřovány.


To není opancéřování, ale dodatečná tepelná izolace proti mrazu (východní fronta).
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod statistik » čtv 22 zář, 2016 6:51 am

Seznam lokomotiv, který mají tento tendr K2´2´T30.


Poznámka pro ty, kteří nečtou paralelně vedenou diskuzi na K.reportu:
ta výše uvedená tabulka vyjmenovává něco poněkud jiného, jen to Tempotaxi špatně pochopil ze špatného překladu. Kromě toho, K2'2'T30 je vanový tendr, na obrázku je skříňový tendr (nejspíš 22T34). Navíc nejde o seznam mašina a tendrů z výroby, ale o seznam mašin a tendrů přistavených u DR na generální opravy. MV znamená s předehřívačem (tedy rekonstrukce), OV bez předehřívače, Giesl je asi každému, kdo něco málo o párách ví, jasné, že jde o dyšnu (tedy opět rekonstrukce) atd. Pak se řeší rámy - kovovým rámem je myšlen "plechový rám", jedna ze dvou variant rámů, které BR52 měly (mimochodem, oba rámy se lišily i rozměrově, tedy i délkově).

Detailněji reagovat nebudu, je to ztráta času. Jdu dělat něco užitečnějšího.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » pát 23 zář, 2016 7:54 pm

52 3201 rok 1945 ČSD, 1950 SŽD tendr 52 5633.
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne sob 24 zář, 2016 8:47 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » pát 23 zář, 2016 8:01 pm

Lokomotiva DRG 52.6641 ve Škodě Plzeň s tendrem K 4 T 30. Lokomotiva po roce 1945 skončila v SSSR.
Obrázek
Zdroj: http://www.klubfoticu.estranky.cz
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » pát 23 zář, 2016 8:10 pm

Sofie – popelová jáma 1964.
Obrázek
1943 - DRG 52 4843, 1945 - CSD, 1947 - CSD 555.069, 1959 - BDZ 15 122
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: lokomotiva 555.0 a tendr K4T30

Příspěvekod Tempotaxi » sob 24 zář, 2016 7:39 pm

Obrázek
BR 52 3842, 1945 ČSD, 1951 SŽD, v roce 1957 úprava na topné oleje. Na topné oleje je na tendru přidána jímka kotlového vozu.
Obrázek
52 781 jímka na topné oleje na tendru.
Obrázek
52 0313 jímka na topné oleje.
Naposledy upravil Tempotaxi dne sob 24 zář, 2016 8:39 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků