RadekH0 píše:Náhodou 80 Euro není za kompletní pojezd taková darda. Budeš to mít ale horší s úpravou těch válců a rozvodů. Anebo jestli na to nejsi tak náročný tak stačí zakulatit parní válce a přívodní trubky páry udělat kulatý.
Radek
Za cenu mezi 1000-2000 Kč se už dá koupit i celá lokomotiva BR 52 od Guetzold. Jsou s kondenzačním tendrem, proto ty vysoké válce. Ani BR52 ale nemá válce stejné jako Štokr. Mě ta moje na aukro stála kdysi 1200,- (jako nová). Celý rozvod je plastový. Kromě ceny bych se asi zamýšlel nad tím, jak rozvod vypadá a jak jej předělat. I z fotek na e-bay je vidět, že to má udělaný závěs předstihové páky dosti hračkovitě. Kola samotná jsem přestříkal a patinoval a vypadají vcelku slušně.
Válce se zakulatit dají, ale jsou duté. Můžou se samozřejmě vyplnit epoxidem. Kdyby chtěl někdo rovnou vyplněné uvnitř hmotou, s čímž se asi bude pracovat líp, tak už to pro nás zakulatili pánové vyrábějící odlitky:
http://www.odlitkymodely.cz/odlitkyvelke/H0_prislusenstvi/HO%20556.JPG. Je to sice inzerováno jako válce k odlitku 556.0, ale to je spíš vtip. Je to zakulacená kopie válců právě z Guetzold BR 52. Je to uprostřed celé trochu křivé, chce to rozřezat na dvě části a zbrousit. Víka válců se dají odbrousit a nahradit - buď je zhotovit ručně (z plastu či mosazi), nebo použít ty ze stavebnice 556.0 od DK-MODEL. Stavebnice 556.0 od DK-MODEL obsahuje pouze víka válců a dvojité pravítko. Není zde ani lept bloku válců, ani žádné části rozvodů. Případně se dá snad použít celý blok válců z leptu 498.1, o kterém už tady byla řeč dříve (samozřejmě s vynecháním prostředního válce).