Stránka 2 z 8

Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2016 2:46 pm
od Tobyška
Musím se rychle opravit. Poučuju a pak místo dýmnice napíšu dýmovnice. Ach jo.

Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2016 3:44 pm
od RadekH0
No detailů, tohle zas takový detail moc není, spíš takový jeden z mnoha celků. Základní principy a fungování těhle strojů tak nějak znám (ale pořád se učím). Jenom to názvosloví se při datlování do klávesnice trochu plete. Stejně jako tobě :lol:

Z knížek se mi docela zalíbila Česká stavba parních lokomotiv (třetí díl), kde je všechno hezky popsáno detailněji. Jeden můj kamarád dokonce za levno sehnal příručku pro strojvedoucí a topiče z roku 195...
Tam už je teda úplně všechno ale už taky něco asi zažila, protože jenom na ní sáhnout je o strach :lol:

Radek

Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2016 4:45 pm
od Tobyška
Jo, příručku jsem měl na mysli, ale musel bych ji ofotit. Ale vzhledem k tomu, že k ní máš přístup, bylo by to nošení dříví do lesa..
BT

Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: pon 03 říj, 2016 5:31 pm
od RadekH0
Jo, s tím by neměl být problém.
Radek

Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: úte 25 říj, 2016 6:04 pm
od RadekH0
Tak po dlouhé době AHOJ! :D

Pomalu nám začíná podzim a tak započala modelářská sezóna. Trochu jsem zase pokročil na tomhle krasavci a něco jsem nafotil.
Jako první bylo stočení kotle, z boku jsem nazačil nýtování. Ano, vím že nýty končí vpředu s koncem válcového kotle, ale pro jistotu jsem nýty protáhl až k dýmnici s tím, že po rozdělení těhle dvou částí přebytečný nýty ubrousím.
Jako další bylo vysoustružení "kroužků" tvořící čelo dýmnice a trubkovnice z bronzové kulatiny. Do trubkovnice jsem potom vyfrézoval jednotlivé díry. Díry rozhodně nejsou přesně podle reálu. Základ jsem vzal z fotek a zbytek jsem udělal podle dokumentace a fotek co jsem našel na internetu. Teď mám vyrobený základ pro přehřívačovou hlavu (říkám to správně? :lol: ). Do tý vyvrtám díry, vypiluju do potřebnýho tvaru a připojím k ní přehřívačový trubky. Akorát se rozhoduju, jestli má cenu dělat všech 66 trubek, protože by byla vidět jenom jedna, max. dvě řady a to předtím bude ještě dyšna a jiskrojem.

Co se týče pojezdu lokomotivy, tak jsem se rozhodl, že model chci rozhodně pojízdný. V sobotu jsem se na burze v Opletalce seznámil s panem Fule. Jsem domluvený na tom, že mi objedná kompletní pojezd od firmy Roco z lokomotivy BR52. Když už jsem tam byl, tak jsem rovnou koupil za velmi slušnou cenu potřebné nápravy a běhoun. Jakmile pojezd dorazí, tak začnu pomalu dělat skříňový kotel, budku a zároveň celek pasovat na pojezd. Pak by následovala úprava tvaru parních válců a rozvodů.

Jako takový bonus přikládám fotky již vyrobeného čelníku a žebříku který přijde zavěsit na madlo u ochozu z levé strany. Všechno je vyřezaný a sletovaný z kusu mosaznýho plechu. Ten žebřík byl na zbláznění, když hrot pájky je pomalu jednou tak velkej :lol:
Zbytek fotek je na rajčeti, tady je odkaz: http://radekh0.rajce.idnes.cz/556.0457/

Radek

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: čtv 03 lis, 2016 2:22 pm
od RadekH0
Zdravím všechny.
Měl bych jeden dotaz týkající se jiskrojemu. Jak se v případě nějaké opravy nebo údržby demontoval? Sundával se jako celek nebo se dala odkrýt třeba jenom nějaká část když to stačilo?

Radek

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: ned 06 lis, 2016 9:35 am
od RadekH0
Nemá teda někdo prosím aspoň nějaký foto jiskrojemu Štokra? Moc by mi to pomohlo.

Radek

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: stř 23 lis, 2016 8:41 pm
od Michal Bouček
Jediné co jsem našel

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: pát 25 lis, 2016 1:18 pm
od RadekH0
Tak trubkovnice hotová. Na učilišti jsem si stočil dyšnu a zhotovil vršek komínu. Teď to přijde všechno spasovat a přidělat jiskrojem který je v reálu za provozu odnímatelný. Michal Bouček díky moc za fotku.
Odkaz na fotky:
http://radekh0.rajce.idnes.cz/556.0457/#DSCF8572.jpg
http://radekh0.rajce.idnes.cz/556.0457/#DSCF8573.jpg
http://radekh0.rajce.idnes.cz/556.0457/#DSCF8584.jpg
http://radekh0.rajce.idnes.cz/556.0457/#DSCF8586.jpg

Radek

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: pon 05 pro, 2016 7:37 pm
od Tobyška
Prohledal jsem všechno co mám a po jiskrojemech ani stopy. Když jsem někde našel fotku otevřené dýmnice tak s výjmutou dyšnou, aby byly vidět trubky
V příloze posílám výkres, kde je vidět obrys jiskrojemu našich poválečných lokomotiv s dyšnou Kylchap. Na druhém obrázku z Gieslovy Anatomie je vidět konstrukce a způsob otevírání jiskrojemu německých lokomotiv z konce dvacátých let
Zdravím, Bohouš

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: úte 13 pro, 2016 11:22 pm
od medvidek
Tady maš inspiraci,jinak kdyby jsi chtěl mam dost fotek 0457 jak modelu tak skutečneho stroje :wink:

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: stř 14 pro, 2016 7:12 pm
od RadekH0
Ahoj, díky všem za fotky. Na stavbě se dál postupně pracuje. Za nějakou dobu zas přidám pár fotek.

Radek

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: stř 11 led, 2017 5:00 pm
od Tobyška
Radku, nevím zda jsi sehnal podklady na jiskrojem? Ne, že bych přišel k nějaké pořádné fotce, ale něco pro inspiraci přece jen mám.
Jednak kresbička Kylchap a naznačeného jiskrojemu z 556.0, uznávám že to není právě ideální podklad, ale něco to vypovídá. Pak řez 498.0 ještě s původní jednoduchou dyšnou a klapkou na komín, nicméně to ukazuje řešení jiskrojemu děleného na poloviny, které bylo možné otevřít. Řez Papouškem 476.1, který měl Kylchap dyšnu ukazuje jak byl jiskrojem široký. A na dokreslení dvě fotky na jiskrojemu u dyšny Giesel, kde bedýnka jiskrojemu byla opravdu málá, ale princip otevírání byl stejný.
Zdravím Bohouš

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: stř 11 led, 2017 5:01 pm
od Tobyška
ještě ty slibované Giesly..

Re: Stavba 556.0 z mosazi (H0)

PříspěvekNapsal: čtv 23 úno, 2017 11:38 am
od martini
RadekH0 píše:Co se týče rozvodů, tak by údajně měl mít tyto rozvody k dispozici pan Muras. Ovšem kdybych si je vyrobil, tak by ta radost byla zase úplně něco jiného :lol:


Zdravím kolegové modeláři,

víte někdo co přesně je od p. Murase k dispozici? Jde o nějaký lept rozvodů? Nemáte někdo foto?

Díky.