Stránka 1 z 3

T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 10:44 am
od Tempotaxi
Do mého lokomotivního depa přibila další motorová lokomotiva a to T 458.1103.
Po vybalení a odzkoušení provozuschopnost jsem započal podle návodu doplňovat doplňky. Model dostal brzdové hadice a tažný hák. Na střechu jsem přidal houkačky. Pro doplnění stíračů jsem musel vyvrtat dírečky. Výrobce je zapomněl udělat.
Obrázek
Obrázek
Bohužel v návodu není žádná zmínka jak vyměnit bandážované dvojkolí. Ale při provozních zkouškách utáhne lokomotiva nákladní soupravu o délce 1 400 mm. Dobrá tážná síla je do stoupání a to 1 cm na 1 m délky. Tak, žádnou dodatečnou bandáž tam nedám.

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 10:48 am
od Tempotaxi
Na střeše jsou dva naznačené otvory. Přitom v návodu není žádná zmínka o těchto otvorech. Přitom montážních dílků je přibaleno více. Kam co patří se, ale nedozvím.
Obrázek
Rozložení lokomotivy.
Obrázek

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 10:57 am
od Tempotaxi
Jak lokomotiva vypadá na fotkách je zde:
Obrázek
Další fotka je zde: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006061601

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 11:30 am
od Tempotaxi
Z výroby lokomotiv ČME 2 pro SSSR byly postupně uvolněny v letech 1963, 64, 65 a 1968 jisté počty lokomotiv pro potřebu ČSD. Pouze několik z těchto lokomotiv bylo převzato v původním provedení pro širokorozchodné tratě ČSD a jsou označeny řadou T 458.0 a jsou dodány v roce 1962.
Normálně rozchodné lokomotivy T 458.1 jsou rozděleny do několika sérií.
I. Série – dodávka v roce 1963, lokomotivy T 458.1001 až T 458.1140
II. Série – dodávky v roce 1964, lokomotivy T 458.1141 až T 458.1206
III. Série – dodávka v roce 1968, lokomotiva začíná číslem T 458.1027

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 11:48 am
od Tempotaxi
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
ZdroJ: Motorové lokomotivy T 458.1 a T 735.0 - ing. Rudolf Durdil, NADAS 1971

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 12:00 pm
od Tempotaxi
První změna bude domalovat barvou nad okenní tmavě modrý pruh. Zatmelit střešní naznačené dírečky. Další změna bude úprava přední části zábradlí. Lokomotiva nemá vzpěru. Zadní část zábradlí zase nemá přechodový plech a ve střední části zábradlí je řetízek. Ten bude problém nějak znázornit. Dále na modelu není víko bateriové skříně. Pak se bude lehce patinovat.

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 12:20 pm
od Tempotaxi
Ještě doplním dobovou fotkou lokomotivy T 458.1192, která má boční okenní část třídílnou.
Obrázek
Obrázek
Pokud má někdo poškozenou skříň lokomotivy, tak mám zde jeden nápad, jak ji využít.
Přeprava lokomotivy DEC-003 do Indie na plošinovém voze Pxx.
Obrázek
Zdroj. katalog ČKD Praha.

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: ned 19 čer, 2016 8:25 pm
od Tempotaxi
Přední část zábradlí je upravena.
Obrázek
Zadní části je řetízek a přechodový plech. Dále je protažená modrá na střeše.
Obrázek
Až to dokonale proschne, bude se střecha trochu patinovat, aby rozdíl v modré barvě se ztratil.

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 7:13 am
od Jarda H.
Tempotaxi píše:Ještě doplním dobovou fotkou lokomotivy T 458.1192, která má boční okenní část třídílnou. .....


V materiálech ČKD Praha je k vidění i (červená) T458.1518 s třídílným oknem. Asi těch strojů s třídílným oknem bylo vícero ....

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 10:30 am
od Mcx
Ještě chybí udělat:
- madla u kabiny jsou modrá
- na druhém čele je nutno doplnit dvě malá madla přes roh skříně - jsou taky modrá
- houkačka má být otočena každá na jiné čelo lokomotivy
- červená na pluhu má být i přes svislou část profilu L
- madlo pod reflektorem je taky modré
- žebřík na střechu - ten jeden stupeň v bílém poli je taky modrý, odstranit zábranu pro výlez na střechu ta byla dosazována později
- na čele jen jedna brzdová hadice - pravá, dvě až později
- a samozřejmě do roku 1968 plastická hvězda na čele jako u T669.0
- a ještě zašpinit střechu, lokomotivy tehdy byly povětšinou čisté, lesklé mimo střechy

Já si zase nevšiml špatně vedeného rozhraní modrá-bílá na kabině :D

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 1:14 pm
od Tempotaxi
Mcx - Děkuji za další náměty. :idea:

Zatím jsem model lehce patinoval. Jen střechu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 2:39 pm
od Mcx
K tomu bych měl poznámku, takto lokomotiva bude vypadat když ji novou na 2 roky odstavíte do kopřiv. Provozní lokomotiva má špinavou pouze střechu ani kousek boku a má to být prach nikoliv rez. Bok lokomotivy je lesklý čistý takto i několik let po nátěru. Lokomotivy se leštily pořád dokola. Takže ta bílá na hraně střechy musí být z boku čistá.

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 4:44 pm
od Tempotaxi
T 458.1113 a T 669.001 železniční spojka přes Českomoravskou ulici do stanice Praha - Libeň.
Obrázek
Pro SSSR bylo vyrobeno celkem 522 lokomotiv ČME 2.
Pro ČSD bylo vyrobeno 206 lokomotiv T 458.1 a 13 lokomotiv T 458.0 pro stanici Čierná nad Tisou.
Pro průmysl bylo vyrobeno 24 lokomotiv pro oba rozchody.
Do Indie bylo celkem dodáno 99 lokomotiv na rozchod 1 676 mm, pod označením DEC, (dvojitá střecha).
Do NDR dodány 3 lokomotivy.
Do Albánie dodáno 8 lokomotiv pod označením T 458.1 s inventárními čísly průmyslových lokomotiv.
Do Iráku bylo dovezeno celkem 28 lokomotiv DEC 3000 v tropickém provedení.
Do Polska 2 lokomotivy T 458.1 s inventárními čísly průmyslových lokomotiv na rozchod 1 524 mm.
Průmyslové lokomotivy vyrobené v roce 1968.
15 lokomotiv pro Polsko, 2 lokomotivy pro Indii, 8 lokomotiv pro Irák jsou prodány do československého průmyslu.
Průmyslové lokomotivy vyrobené v roce 1971.
20 lokomotiv pro Střední východ zůstaly pro potřebu československého průmyslu.
Zdroj: Pod značkou ČKD, Bohumil Skála, NADAS 1990.

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 6:01 pm
od Mcx
Myslím, že podle fotek skutečných lokomotiv z 60. let by spíše střecha měla vypadat takto a skříň včetně rámu spíše čistá. Jinak na modelu není zdaleka vše uděláno :D
Obrázek

Re: T 458.1103 dostavba modelu od MTB

PříspěvekNapsal: pon 20 čer, 2016 6:04 pm
od A2C
Tempotaxi píše:...
Přeprava lokomotivy DEC-003 do Indie na plošinovém voze Pxx.
Obrázek
Zdroj. katalog ČKD Praha.


Ďakujem! Mám doma nevyužitý Pxx a nevedel som čo na neho umiestniť (T-34 aleb T-54 by neboli zlé avšak nie som militarista)
Prípadne sa na Pxx prevážali i iné lokomotívy? Hektor nie je práve moja srdcovka :lol: