Ako som už v inom vlákne spomínal, MTB vyrobilo síce pekného Kocúra, a nevadili by mi ani chyby na zlom sklone bokov kabíny, ani to že nevyrábajú moju farebnú mutáciu. Dokonca ani to že varianta ktorú by som chcel mať má iný počet prelisov na ráme (MTB má 2 a 1 séria ktorú staviam má 3 prelisy)
Neprekusol som že za cenu od 165€ dostanem model ktorý má len 3 pólový motor ktorý toho veľa nevydrží takže ma rovno čaká investícia za nový motor (+cca 20€ +čas).
Čo je celkom vysoká cena za hračku.
A tak som sa rozhodol že využijem moju Alco S-2 od Atlasku (na ktorú mi každý na stretnutiach aj tak iba nadáva) ako základ tohto modelu.
Rám som získal od pána čo ich predával na modelbazare.
A zvolil som už pre mňa typickú stavbu z leptu. Najlepší lept som našiel od DK-modelu a popravde mal som celkom obavy po skúsenosti s snežnou frézou Henschel.
Avšak bol som milo prekvapený, všetko do seba pekne pasuje, proste je to pekne odladené. Jedinú výtku by som mohol je ku krabovanému plechu ktorý je leptaný do Alpaky, čo je podľa mojich skúsenosti, pekne efektné ale inak nepraktické pri spájkovaní, alpaka sa mi krútila naťahovala a strávil som s tým celkom dlhý čas kým som ho priletoval tak ako aby sa mi výsledok páčil. To je ale asi jediná výtka ktorú by som doteraz mohol povedať.
Karosériu som spájkoval podľa postupu ktorý použilo už pár ľudí predomnou a musím povedať že je to dobrý nápad.
http://mm2.rajce.idnes.cz/H0_742.134-T4 ... ur_-_lept/Avšak kabínu, predné a zadné dvere a žalúzie som spájkoval už na zloženú karosériu.
Zdôvodnil som si to prechodom strechy kabíny, ktorý som vytmelil cínom a následne prebrúsil aby to bolo bez medzery a skoku.
žalúzie budem dávať otvorené a naviac vyrežem otvor v karosérii aby bolo vidno cez žalúzie, cez lokomotívu.
Vytmelil som všetky zámky na karosérii a následne zabrúsil aby ich nebolo vidno.
Nad svetlami ostal otvor v tvare trojuholníčkov, a pretože som sa s tým nechcel príliš zdržiavať, vložil som pásik z leptu ktorý je ako "odpad" a zalial ho na mieste cínom. Čím som vnútri získal hranu a zároveň mi cín vylial aj medzeru medzi plechmi, následne som to prebrúsil aby to bolo pekne ostré.
Miesto pre svetlá som prevrtal aby som do nich mohol vsunúť trubku priemeru 2,5mm s otvorom 2mm takže som jednak nemusel skúšať vycentrovať obruče svetiel a tie následne pájkovať ale súčasne som získal aj " vizuálnu hĺbku" a aby mi diódy netrčali von, a mohol som ich vnútri zasunúť do otvorov.
Lept som prebrúsil aby som videl nerovnosti a nedokonalosti a pokračoval som osadením výfuku, rám som ešte neprispájkoval tak tam vznikla škaredá medzera.
Rám som zatiaľ osadil čelami kde sa som ich naohýbal a vylial cínom ešte pred osadením krabovaného plechu, to je dôležité nakoľko je nutné následne zabrúsiť zámky do roviny.
Nakoľko staviam 1 sériu a dokonca prvú lokomotívu tak som osadil 3 prelisy na rám, a na kabíne nie sú žiadne prelisy.
Budem teraz pokračovať napasovaním rámu na rám pojazdu a riešením uchytenia karosérie na rám pojazdu.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse