Než se bude pokračovat dál ve stavbě modelu, vlastně jen k doplnění pohonné jednotky. Tak trochu teorie.
Motorová lokomotiva řady T 211.0 a následující lokomotiva řady T 212.1 s hydrodynamickým přenosem výkonu jsou určena pro provoz na vlečkách průmyslových podniků středních velikostí. Dále je lokomotiva použitelná na místních tratí, k staničnímu posunu a obsluze přilehlých vleček, vzdálenějších od tratí. Lokomotiva je vhodná i při stavbě a obnově tratí, trakčního vedení na elektrických tratích a k posunu v lokomotivních a vozových depech. Konstrukce lokomotivy zajišťuje bezpečný provoz při teplotě okolí od +40 C do – 35 C.
V některých případech umožnila lokomotiva k úspoře pracovníků a zvýšení bezpečnosti práce. Podle patentu pracovníků lokomotivního depa Ústí nad Labem se například lokomotivy vybavují pneumatickým ovládáním spřáhla. Klouby původní šroubovky jsou navařenými příložkami upraveny tak, aby se mohly ohýbat jen směrem nahoru. Před najetím lokomotivy k tažnému vozidlu je šroubovka pneumatickým zařízením zdvižena a sklopením pneumatického zdvihacího zařízení dojde ke svěšení vozidel. Celé zařízení se ovládá ze stanoviště strojvedoucího.
Hlavní rozdíly mezi lokomotivami T 211.0, T 212.0 a T 212.1 spočívá v použitých hnacích agregátech, kompresorech a brzdových systémech.
Zdroj: Motorové lokomotivy T 211.0, T 212.1, ing. Jan Průžek, NADAS 1977.