Stránka 1 z 2

T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: stř 17 úno, 2016 9:15 pm
od Pietro
Tuhle lokomotivu jsem si přál už jako malý kluk, ale nikdy se mi ji nepodařilo sehnat. Nyní se dá sehnat její rekonstruovaná verze od Tilliga za hříšné peníze :D a poměrně často se dají sehnat na Aukru starší kousky od BTTB v různém stavu rozkladu za naprosto šílené částky :shock: Nyní sem si splnil svůj dávný sen a za relativně rozumnou cenu sem si pořídil jeden muzeální kousek v docela rozumném stavu. (No, jezdí to) :wink: Na internetu, a trochu i zde jsem našel dostatek informací, které se ale týkají doplění detailů, osvětlení, remotorizace, digitalizace, lakování, výměna spřáhla (přepracovaný model od Tilligu) nebo úpravy modelu ve velikosti H0.

Ale co jsem tu nenašel: - Je to starý model s původním a pevným spřáhlem (ten typ před očkovým spřáhlem), respektive, teď je zcela bez spřáhla. Má někdo zkušenosti s instalaci mechaniky pro nová spřáhla do modelu od BTTB. Zřejmě se nevyhnu úpravě závaží. Dále modelu chybí původní pluhy s madly, dají se někde sehnat?

V plánu mám remotorizaci, změnu převodů, osvětlení, leptané detaily, možná i digitalizaci
Ano, existuje jednodušší možnost - dát jí do vitríny a sehnat nějakou startku od Tilliga, ale to by nebyla taková švanda. Jsme modeláři, ne? :D

Díky za náměty.

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: čtv 18 úno, 2016 7:51 am
od Povstalec
Tak se spřáhlem by mohlo pomoci toto...
http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=2151

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: čtv 18 úno, 2016 9:14 am
od Pietro
Díky, přesně tohle jsem hledal a nemohl najít. :)

Má s tím někdo zkušenosti? Spokojenost?

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: čtv 18 úno, 2016 9:16 am
od workous
Určitě jdi do toho (jasně, že jsme modeláři :D nebo se tak alespoň tváříme :D ) na statický model je vždy dost času :D

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: čtv 18 úno, 2016 9:31 am
od Povstalec
Pietro píše:Díky, přesně tohle jsem hledal a nemohl najít. :)

Má s tím někdo zkušenosti? Spokojenost?


Né konkrétně s tímhle, ale s otočnou šachtou ano. Doporučuju k tomu zakoupit měrku výšky, jinak je to dost problém správně umístit. A pozor na ten šroubek. Já sem si ho vyšrouboval pro lepší manipulaci. Jenomže pak bylo víceméně nemožné ho dát zpátky. Strašně špatně se chytá závit.

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: čtv 18 úno, 2016 12:22 pm
od rawen
Pietro píše:Díky, přesně tohle jsem hledal a nemohl najít. :)

Má s tím někdo zkušenosti? Spokojenost?

Mám to na Rosničce, ale nejezdím s ní, neb jsem přešel na digitál...
Dělal jsem kvůli tomu nové pluhy.

Radek

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: pon 07 bře, 2016 10:42 am
od Pietro
Tak, Rosňa je rozebraná. Původní motor je na tom (na svůj věk) překvapivě dobře, nicméně jsem přikročil k výměně motoru kvůli volnému průhledu kabinou. Nový jsem nekupoval, použil jsem něco z domácích zásob, takový malá plochá mrcha Mabuchi (http://obchod.elsikor.sk/images/m_mig_1822.jpg) Ale pořád je to dost velké, takže se musely na dvou místech motoru udělat vybrání 2x2 mm, aby se vešel naplocho do rozšířené kabiny.

Převody varianta1
V hromádce náhradních dílů jsem našel hřídel z V100, která má stejný modul a propojil jsem to s hřídelí motoru takovou pružnou věcí, kvůli tomu, že osa motoru a hřídel převodovky není v jedné ose, (dvěma pružnýma věcma, které do sebe krásně zapadaly a perfektně držely bez prokluzu). Vypadalo to famózně, nicméně ty pružné věci se jeví až příliš pružně. Zkonstruoval jsem vibrátor. :D

Převody varianta2
Opět jsem se ponořil do hromady dílů, odkud jsem vyhrabal plastovou převodovku z nějaké H0 věci. S pomocí žiletkové pilky jsem vysochal převodovku, aniž by se rozpadla, která se vejde pod karosérii představku. Z uchošťouchů jsem zkonstruoval hřídelky a zkusmo naaranžoval do lokomotivy, kde už je vytvořeno lože pro motor. Vypadá to ještě famózněji, nicméně použitá ozubená kola jsou moc velká, velká je rozteč jejich os a motor je o pár milimetrů výš, takže karosérie se nedá zaklapnout. :D Ale my nezoufáme, v zásobě je dost převodovek na rozřezání. :D

Převody varianta3
Delší zkoumavý pohled na vysochanou převodovku mě osvítil. Stačí ji otočit o 45° použít jinou její část, jinou variantu ozubených kol a výsledkem bude menší rozteč os hřídelí a dokonce převod do pomala. :) Beru do rukou druhou převodovku ze zásob a sochám. :D

Vypadá to optimisticky.
Až se to slepí dohromady, tak z to bude v jednom kuse s ložem motoru a bude to dokonce demontovatelné bez destrukce. :twisted:

Ovšem, jelikož je to BTTB, má to uložení hnacích soukolí v plastu, které je na jednom soukolí už dost vymleté a způsobuje skotačivou jízdu modelu.
Takže bude následovat instalace ložisek. Našel jsem tu nějaké mosazné mininýtky, respektive původně to jsou nějaké kontakty (bohužel moc mini) :) Ale vím kam zajít pro vhodnější..
Nebo je lepší použít PEHO?

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2016 7:32 pm
od Pietro
Rekonstrukce pokročila. Nová převodovka je vyřezaná a složená a otestovaná a připraven je integrální :D držák motoru a převodovky. Ozubená kola přilepená k hřídelím z uchošťouchů.

Ve starém rámu jsou vyvrtány odlehčovací otvory, jako je to v novém rámu od Tilliga. Zalepeny ložiska náprav.

Zítra dojde k zavázání motoru s převodovkou do rámu. Paráda. :D

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2016 8:16 pm
od rawen
Ty odlehčovací otvory nechápu - nemá být mašina co nejtěžší?

Radek

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: stř 09 bře, 2016 9:23 pm
od Pietro
No, možná je můj úsudek špatný. V rámu lokomotivy jsou otvory. Nevím k čemu slouží. Možná chtěli konstruktéři dodržet nějakou určitou hmotnost na nápravu odtud - odlehčovací otvor. Možná tam jsou kvůli přístupu k něčemu nebo jako průchody pro něco skrz rám??

Prostě reálná mašina má na každé straně rámu tři kruhové otvory a jeden obdélníkový a ty jsou i v rekonstruovaném rámu od Tilliga, zatímco rám od BTTB je má jen naznačené a ty kruhové dokonce jako výstupky nad povrch rámu.

Díry jsou v plastu, závaží je v původním stavu.

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: ned 13 bře, 2016 8:26 pm
od Jiřik
Ahoj,
také přestavuji a chci se optat zda-li někdo neví jak je to se výsostným znakem na armádních rosničkách. Všude se uvadí, že na nich byly, ale na všech? Nesly je od začátku, nebo se doplňovaly později? Kdy? Jedná se mi o období cca 1970-1980. Jedinou fotografii co jsem objevil je T334.0622 z roku 1972 a ta ho nenese. Též řadová tabulka se mi zdá standardní (červená-bílá). Ostatní fotky jsou pozdějšíhzo data a hlavně po přeznačení UIC po roce 1988.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 10622c.jpg

Budu vděčen za všechny informace.
Jiřik

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: pon 14 bře, 2016 4:56 pm
od Pietro

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: pon 14 bře, 2016 7:58 pm
od Pietro
Pokus o remotorizaci vypadá asi takto:

http://kapitan-pejsek.rajce.idnes.cz/Masinky

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: ned 30 říj, 2016 7:24 pm
od jardaficz
zdravím, chtěl bych se zeptat, kde se na tuto mašinu dají sehnat spřáhla, ty očkový typy? Které se zasunou za ,,nárazník,,

Re: T334 Rosnička BTTB - úpravy

PříspěvekNapsal: pon 31 říj, 2016 11:10 am
od Jeff Hopper
No nevim co přesně myslíš - u starých Zekeho a prvních BTTB bylo spřáhlo(staré zekeho) chyceno za plechový čelník a ten aretován nárazníky. Novější BTTB a poté Tillig používají již toto http://www.hobby-shop.cz/masinky/sprahl ... (210180-11) (lokomotiva nemá kovový čelník a spřáhlo se zasouvá do speciál šachty). Takže pokud máš starší kusanec, tak ten se dá vyrobit tím, ře klasické spřáhlo ohneš a zaaretuješ tím čelníkem.