Stránka 7 z 9

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2011 5:00 pm
od Tomáš
DĚKUJI

Ano o tomto odlitku jsem slyšel myslím,že ho dělá p.Bártek ne? bohužel jaksi neznám cenu.Pokud by to bylo kolem 100-200kč tak ok...ale nato že mu udělám obřízku tak za víc peněz to je zlý
já bych totiž potřeboval jen toto:

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2011 5:11 pm
od Jacek
Originální držák coby náhradní díl stál kolem 15 Kč, ale lepší je místo nějakého plastu ten motor nalepit na desku olova a tu nalepit na mosazný rám

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2011 5:18 pm
od Tomáš
Jacek píše:Originální držák coby náhradní díl stál kolem 15 Kč, ale lepší je místo nějakého plastu ten motor nalepit na desku olova a tu nalepit na mosazný rám


jjo přesně takhle nějak to zamýšlím :idea:..akorád já bych motor vložil do té vaničky naspod nalepím tenký plát olova a celý to nalepím na mosazný rám

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2011 6:16 pm
od TTmili
Tak tohle uchycení jsem se snažil dotáhnout k dokonalosti u T458.1 od Jirky Šimsy, a to tak že jsem motor "potáhl" vrstvičkou mýdla, na mosazný rám jsem dal vrstvu silikonu a zavřel do toho na chvilku motor. Pak jsem o vytáhl a hle, bylo to pěkně, čistě a motor v tom seděl jak v bavlnce. Původní záměr (odizolování motoru od rámu po stránce mechanické) se nepovedl, vibrace to nepohlcuje ale jinak dobrý :D .

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2011 6:52 pm
od Tomáš
TTmili píše:Tak tohle uchycení jsem se snažil dotáhnout k dokonalosti u T458.1 od Jirky Šimsy, a to tak že jsem motor "potáhl" vrstvičkou mýdla, na mosazný rám jsem dal vrstvu silikonu a zavřel do toho na chvilku motor. Pak jsem o vytáhl a hle, bylo to pěkně, čistě a motor v tom seděl jak v bavlnce. Původní záměr (odizolování motoru od rámu po stránce mechanické) se nepovedl, vibrace to nepohlcuje ale jinak dobrý :D .


To je taky možnost,přesně tímto spůsobem jsem ukládal motorky do mosazných pojezdů p.Vilingera.ozubené mosazné kolečka pak našplíchat silikonovým olejem..jsem přesvědčen (dnes velmi populární výraz :D :D ) ,že se pojezd o dost sklidnil

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 8:24 am
od Tomáš
ještě by mě celkem zajímalo kdo jak nastavujete kardanky z V100,při použití do T478.
Já to zatím skušebně provedle velmi "neprofesionálně"...kardanku jsem jednoduše přepůlil a oba konce nasunul do kousku bužírky...ano funguje to..ALE...je to takový dost divný..
napadlo mě to skusit trochu jinak:
A)místo bužírky použít např.nějakou kovovou trubičku.elektrikářský piny by použít šly,ovšem mají pouze 6mm a to bude si dost málo...
B)použít pouze hlavy kardanu a ty nalepit na trubičku
C)přemluvit někoho by vyrobil kardan totožný V100,ale delší..

Kardanek mám doma spoustu ovšem všechny mají tu hlavu moc velkou,a ta nepsuje do setrváku motoru.Kardan se musí velmi lehce pohybovat všemy směry a proto origo hlava je nejlepší.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 9:21 am
od Jeňa Sova
Tomáši, já jsem si to ted přeměřoval a pokud by do 754 byl motor z V100 uprostřed, tak mi vychází délka kardanů na 17mm. Tudíž jsem objednal 2 ks 16mm a jak to dopadne, uvidíme.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 9:52 am
od Tomáš
suvis píše:Tomáši, já jsem si to ted přeměřoval a pokud by do 754 byl motor z V100 uprostřed, tak mi vychází délka kardanů na 17mm. Tudíž jsem objednal 2 ks 16mm a jak to dopadne, uvidíme.


a co to je za kardany?

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 10:10 am
od Jeňa Sova

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 10:15 am
od Jeňa Sova
Kardany by mi měly přijít tak do dvou týdnů, protože jsem si ještě objednával výstružník, který není skladem. Motor budu mít v originálním sedle z V100 přilepeném na mosazném rámu. Kardany půjdou dost zešikma dolů na náhon podvozků. Až to bude, můžu sem hodit foto.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 11:58 am
od TTmili
Tome a co kardany z Nohabky? Ty jsou delší a někde někdo říkal že v kombinaci jeden Nohab a jeden V100 přesně sednou na "brelo-zamračený" pojezdy.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 12:27 pm
od Tomáš
tak o těchto kardanech co nabízí Pojezdy.eu jsem nevěděl.Myslím,že 16mm musí 100% stačit.Já to naměřil taky někde kolem 17mm..jenže kardan nemusí být narvnej až úplně do konce.Stačí když hlava bude schovaná v protikuse.Já ty svoje kardany měl do délky 15mm a chodilo to dobře.Případná vůle se dá vytěsnit bílou vazelínou.
Myslím,že tento kardan bude to prvé ořechové,hlavně z jednoho dílu :!:

TTmili: no tohle jsem taky uvažoval,jenže kdesi jsem se dočetl,že není dobré používat různé délky kardanů,kvůli přenosu sil...co je na tom pravdy netuším,ale myslím, že kardan pojezdy.eu je už jasná volba

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: úte 28 čer, 2011 12:33 pm
od Jeňa Sova
Tak ta "samice" :D kardanu má na hloubku cca 3 mm. Takže, pokud se tam dají ty od pojezdů, tak kardan bude na každé straně o 0,5 mm kratší, než je max možná délka. Tomáši, být tebou, chvíli bych počkal. Já to vyzkouším, nafotím a hodím to sem.

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: pon 04 črc, 2011 5:25 pm
od Jeňa Sova
Tak mám kardánky doma. Dobrá zpráva je, že délkově by sedět mohly... Ale! Co se týká průměru kuličky, všechno je špatně... Origo V100 má 2,5 mm a ty z pojezdů mají 3 mm. Další rozdíl je v "záběrných tyčinkách" na kuličkách. V100 má 4 a od pojezdů jen 2. To by ale takový problém nebyl. Jsou dvě možnosti. Bud zvětšit díru v podvozku a nebo ubrousit kuličku na kardanu. A vlastně ještě koupit od pojezdů jejich uložení kardanů. Zítra vletím do železářství optat se na vrták 3 mm. A potom pravděpodobně budu dělat další objednávku na pojezdy.eu až to zk...rvím :D

Re: Použití náhradních dílů z V100 TT na české lokomotivy

PříspěvekNapsal: pon 04 črc, 2011 6:45 pm
od Tomáš
JJo zrovna jsem chtěl reagovat :D Já už totiž nevydržel a objednal taky :lol: :lol:.Dobrá zpráva ovšem je,že kardanky jsou zatím ty nejlepší co jsem už sehnal a to mi věř,že těch nevhodných mám doma spoustu.
Víděl bych to asi takto:vemu vrtákem ty pouzdra na 3mm.O 0,5mm to nemůže uškodit.Hlavu 2,5mm stejně nedělá nikdo a se 4ma výstupkama taky ne.Ty výstupky se budou muset taky lehounce zakrátit.
S hlavou bych určitě nic nedělal,jednou jsem to skoušel a nedopadlo to moc dobře.Nikdy se mi nepovedlo to líznout rovnoměrně..do kulata.
Taky by stálo za zvážení,téma konzultovat zde z Vvittym.Je autorem kardanky,tak snad objasní situaci.