Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: pon 05 úno, 2007 8:04 pm
od Zdenek Valter
TomBart píše: 9. Nevím jak je na tom ted Pleticha s kolečkama, ale Vilinger má rozhodně lepší. Nevím co v provozu, ale obecně mám doma problém s pletichou, že musím mnohem častěji /*čistit kolečka od bordelu a celkově jsou dost hrubý. V tomhle má Vilineger velký plus

Celkově bych řekl, že je Vilinger na lepší úrovni. Jízdní vlastnosti jsou nepatrně tišší a působí na mě jemněji. Spousta věcí se dá vyřešit dosazením třeba motorku a nebo se dá doma dodělat. Každopádně nechci odsuzovat ani jednoho. Už jsem to řekl nejednou a řeknu to klidně znovu. Díky za takovýhle borce co doma dokážou udělat pojezd do čehokoliv.

http://tombart.rajce.idnes.cz/pojezd_pl ... _Vilinger/


Tome díky za porovnání a fotky - to s těma kolečkama je přesný - bohužel Pan Pleticha si neuvědomuje, že běžná mosaz kterou zřejmě používá pro kolečka, obsahuje olovo z důvodů lepší obrobitelnosti. To se pak při zejména analogovém provozu vylučuje na jednom z pólů [zřejmě záporném] a tím pádem i špiní bohužel i koleje.

Co se týče hodnocení - oni to Tome na koleně nedělají. Kdyby to tak bylo tak by si každý dokázal takový pojezd postavit doma. Je to i možná i o tom přemluvit je aby změnili konstrukci svých pojezdů.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: pon 05 úno, 2007 10:03 pm
od Zdenek Valter
Zdenek Valter píše:
Kraken píše:Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, nebo případně i s jiným podvozkem od pana Pletichy nebo jestli jste již podvozek pro M 853 řešili. Díky.


Mám tu jeden M296 na přezutí.


Pleticha po přezutí : http://geocities.com/zdenekvalter/

Nový motorek ještě nemám uchycený. Fotky budou až to dodělám.

PříspěvekNapsal: stř 07 úno, 2007 8:28 am
od Jacek
Zdenek Valter píše:Co se týče hodnocení - oni to Tome na koleně nedělají. Kdyby to tak bylo tak by si každý dokázal takový pojezd postavit doma. Je to i možná i o tom přemluvit je aby změnili konstrukci svých pojezdů.


Ale dělají. Jak by to taky jinak dělali, žádnou fabriku nemají. A není to rozhodně žádná brnkačka. Akorát je jednodušší udělat 10 pojezdů podle šablon a různých přípravků, než 1 bez ničeho.

PříspěvekNapsal: stř 07 úno, 2007 11:25 am
od Zdenek Valter
Jacek píše:
Zdenek Valter píše:Co se týče hodnocení - oni to Tome na koleně nedělají. Kdyby to tak bylo tak by si každý dokázal takový pojezd postavit doma. Je to i možná i o tom přemluvit je aby změnili konstrukci svých pojezdů.


Ale dělají. Jak by to taky jinak dělali, žádnou fabriku nemají. A není to rozhodně žádná brnkačka. Akorát je jednodušší udělat 10 pojezdů podle šablon a různých přípravků, než 1 bez ničeho.


Sorry !! NESOUHLASÍM ! Pro tohle pochopitelně není nutné nutné mít nějakou fabriky. Ovšem základní strojní vybavení frézka a soustruh je nutností - tedy žádná kolena !!!!!

Je samozřejmě pravda, že výroba takového pojezdu úplná brnkačka není, ale má li někdo šablonu a přípravky pak je výroba pochopitelně mnohem jednoduší.

Konstrukčně jim možná výroba současného pojezdu připadá také jednodušší, ovšem vemeš-li fabrický model tak až zas tak složitý není.
Konstrukce současných pojezdů je také celkem primitivní :

Motor - kardan - šnek - kolo s šíkmým zubem ke šneku + na stejné hřídeli kolo s čelními zuby modul maximálně 0.4 [lépe pochopitelně 0,3] - mezikolo čelní zuby šířka min,. 2 mm [popřípadě více mezikol do místa nápravy] - náprava čelní zuby šířka min 3 mm.

To znamená objedná-li si někdo tuhle konstrukci tak si případně oba pánové mohou připravit přípravky pro konstrukci novou.

PříspěvekNapsal: stř 07 úno, 2007 2:07 pm
od Zx1974

PříspěvekNapsal: stř 07 úno, 2007 2:18 pm
od Jacek
Zdenek Valter píše:Sorry !! NESOUHLASÍM ! Pro tohle pochopitelně není nutné nutné mít nějakou fabriky. Ovšem základní strojní vybavení frézka a soustruh je nutností - tedy žádná kolena !!!!!

Já to nebudu rozvádět, ale od V. Vilingera bydlím asi 3 km. On by mohl vyprávět.

PříspěvekNapsal: stř 07 úno, 2007 3:43 pm
od Zdenek Valter
Jacek píše:
Zdenek Valter píše:Sorry !! NESOUHLASÍM ! Pro tohle pochopitelně není nutné nutné mít nějakou fabriky. Ovšem základní strojní vybavení frézka a soustruh je nutností - tedy žádná kolena !!!!!

Já to nebudu rozvádět, ale od V. Vilingera bydlím asi 3 km. On by mohl vyprávět.


No když ne on tak můžeš ty ne ;-)
Chceš nám tím naznačit, že pan Vilinger nemá ani frézku ani soustruh ?
Neumím si představit jak třeba vyrábí šneky či ozubená kolečka.

PříspěvekNapsal: čtv 08 úno, 2007 8:12 am
od Jacek
Zdenek Valter píše:No když ne on tak můžeš ty ne ;-)
Chceš nám tím naznačit, že pan Vilinger nemá ani frézku ani soustruh ?
Neumím si představit jak třeba vyrábí šneky či ozubená kolečka.


Soustruh nemá, setrvačníky mu točí kolega. Ozubená kola, šneky jsou od p. Šátka z Peček. Dvojkolí od M. Žitného, profily z OBI, příp. od p. Litomyského, kardany od ČS-Train.
Zkrátka i ta kolena si obrazně řečeno příjdou na své, zvlášť když někdo chce nějaký speciál (jako třeba já :wink: ), na který nejsou šablony. No a pojezdy vznikají z části v podkrovní dílničce (snad 2x2 m) a z části u dalšího kolegy.

PříspěvekNapsal: čtv 08 úno, 2007 9:47 am
od Zdenek Valter
Jacek píše:
Zdenek Valter píše:No když ne on tak můžeš ty ne ;-)
Chceš nám tím naznačit, že pan Vilinger nemá ani frézku ani soustruh ?
Neumím si představit jak třeba vyrábí šneky či ozubená kolečka.


Soustruh nemá, setrvačníky mu točí kolega. Ozubená kola, šneky jsou od p. Šátka z Peček. Dvojkolí od M. Žitného, profily z OBI, příp. od p. Litomyského, kardany od ČS-Train.
Zkrátka i ta kolena si obrazně řečeno příjdou na své, zvlášť když někdo chce nějaký speciál (jako třeba já :wink: ), na který nejsou šablony. No a pojezdy vznikají z části v podkrovní dílničce (snad 2x2 m) a z části u dalšího kolegy.


:o :o :o

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: sob 03 bře, 2007 1:54 pm
od Zdenek Valter
Zdenek Valter píše:
Zdenek Valter píše:
Kraken píše:Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, nebo případně i s jiným podvozkem od pana Pletichy nebo jestli jste již podvozek pro M 853 řešili. Díky.


Mám tu jeden M296 na přezutí.


Pleticha po přezutí : http://geocities.com/zdenekvalter/

Nový motorek ještě nemám uchycený. Fotky budou až to dodělám.


Takže za přezutým Pletichou je i jeho remotorizace.

http://geocities.com/zdenekvalter/

Bohužel nemám už pojezd doma - je na cestě k Michalovi Daleckému a tak na stránkách chybí zásadní fotografie - doplnění - vyměnil jsem celomosazný kardan za skládaný. Konce z plastu mosazná trubička jako nosný element. Hlučnost se velmi snížila - pojezd začíná být hlučný až v 75% své maximálky. Také závaží je místo z oceli, olověné tedy rozměrově přibližně poloviční. Pojezd má po úpravě ještě cca 30g navíc než původní to je 310 g oproti 280 g.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2011 5:21 pm
od Kadeřábek Michal
Dobrý chci se zeptat,vim že to nebude k tématu ale scháním na 854.021 LENKA barvu červenou nevív jaký je to odstín.Prosím vás poradte mi.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: ned 18 lis, 2012 11:59 am
od Soptík
Zdravím,

mám malej dotaz
neposlal by my někdo prosím kontakt na pana Pletichu

Předem moc děkuji

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: ned 18 lis, 2012 5:43 pm
od Mike
Máš to v SZ.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: úte 27 lis, 2012 4:52 pm
od jomull
Trochu se sem vecpu s malým dotazem. Může mi někdo prosím říci, která světla u M296 svítí červeně? Vnitřní? Mám na mysli původní stav ve IV. epoše před rekonstrukcemi. Mockrát díky.

Re: Pojezd pro M 853 od Pletichy

PříspěvekNapsal: úte 27 lis, 2012 11:12 pm
od Patrik Novák
ano vnitřní