Lokomotivy ř. 121 a 141 na pojezdu MTB v H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Lokomotivy ř. 121 a 141 na pojezdu MTB v H0

Příspěvekod Pawlik » úte 02 dub, 2024 5:00 pm

Jéé, on si s tím dal někdo práci. :D Velmi dobře!
Musím odečíst 9, 11 a 12 - ony jsou na fotce levá a pravá maska, aby to mohlo být jakoby položeno zrcadlově. Ve skutečnosti jsou náhon rychloměru i uzemňovače u obou řad umístěny shodně. Ale to nebylo z fotky patrné.
Na trojku jsem úplně zapomněl, ta je u uhelky ještě vyříznutá kvůli otáčení podvozku, ale ukázalo se, že to není potřeba.
Bobina má ještě:
- kratší listovou pružnici primáru,
- primární pružnice má o jeden list méně,
- sekundární pružnice má o jeden list méně,
- nouzový závěs sekundáru je u Bobiny rovný, u uhelky je mírně vybočený vně,
- šikmé táhlo u sekundární pružnice, na kterém visí brzda je u Bobiny trošku užší.

Takže 12 - 3 + 5 = nakonec 14 :mrgreen:
Pawlik
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: Lokomotivy ř. 121 a 141 na pojezdu MTB v H0

Příspěvekod Zlámalík » úte 02 dub, 2024 5:02 pm

Jafobe zdá se bobiny zná a proto vyhraje zlatého bobana!
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1839
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Lokomotivy ř. 121 a 141 na pojezdu MTB v H0

Příspěvekod jafobe » stř 03 dub, 2024 4:55 pm

Zlámalík píše:Jafobe zdá se bobiny zná a proto vyhraje zlatého bobana!

Asi bych to tak růžově neviděl, se svými znalostni budu rád i za bramborového... :mrgreen: Ale že se mi doma potulují dva odlitky na BTTB podvozku, tak koukám trochu po předlohách...

Pawlik píše:Jéé, on si s tím dal někdo práci. :D Velmi dobře!
Musím odečíst 9, 11 a 12 - ony jsou na fotce levá a pravá maska, aby to mohlo být jakoby položeno zrcadlově. Ve skutečnosti jsou náhon rychloměru i uzemňovače u obou řad umístěny shodně. Ale to nebylo z fotky patrné.
Na trojku jsem úplně zapomněl, ta je u uhelky ještě vyříznutá kvůli otáčení podvozku, ale ukázalo se, že to není potřeba.
Bobina má ještě:
- kratší listovou pružnici primáru,
- primární pružnice má o jeden list méně,
- sekundární pružnice má o jeden list méně,
- nouzový závěs sekundáru je u Bobiny rovný, u uhelky je mírně vybočený vně,
- šikmé táhlo u sekundární pružnice, na kterém visí brzda je u Bobiny trošku užší.

Takže 12 - 3 + 5 = nakonec 14 :mrgreen:

Spíš mě jen zajímalo jestli tam může být tolik rozdílů, když na letmý pohled to tak moc vidět není, ale neoznačit si to tak za chvíli nevím co jsem našel před chvílí... :mrgreen:
Na listové pružnice jsem taky koukal, zdáli se mi trochu jiné, ale nějak jsem se v těch jednotlivých listech už ztrácel tak jsem hledal dál... až jsem na ně zapomněl... a to že jsou ty u kol delší mě nějak ani netrklo, i když jsou na stranách zavěšené jinak, čehož jsem si všiml... Ale když na to koukám tak to je vidět docela dost.

Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 698
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků