Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Marthin » pát 20 kvě, 2022 6:21 am

I tak velké díky.
Já tvořím stroj 434.264 v TT z leptu a dodělávek z kovu. Těch fotek ohledně dvojky moc není - výběr padl kvůli tomu, že má plochý komín a jezdil kolem Benešova u Pr.
Mám 4 fotografie a nikde není spodek - proto vycházím z výchozí 434.0 a budou tam jen brzdové zdrže a táhla. Víc se toho tam nevejde. Možná kulisy vzduchojemů nebo vakuojemů by se daly naznačit, ale bude to vždy sporné.
Tato lokomotiva měla tendr 818.027 a byly sešrotovány v roce 1978-79.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod blekk1 » pát 20 kvě, 2022 5:50 pm

Marthin: robite aj pojazd lokomotivy z leptu alebo len vrch lokomotivy?
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Marthin » pon 23 kvě, 2022 6:31 am

blekk1 píše:Marthin: robite aj pojazd lokomotivy z leptu alebo len vrch lokomotivy?


Nyní je to takové kombinované s nejistým výsledkem - pro změnu dělám celý z kovu a sám nevím, jestli to dotáhnu do konce.
Kastle je z leptu (DK-model) a bude upravena na 434.2, celý se to tak musí předělat a překopat, místo tendru 516 mám 818, kde je pojezd.

Nicméně pro Vás bude nejjednodušší sehnat pojezd z tilliga Br81/92 a sestavit ho. Na mojett jsou návody a výsledky jsou hezké. Jedinou vadou může být malý průměr kola a křižák (u dvojek). Odpovídající průměr kol má elektrika E94/44, ale to musíte stáhnout obruče...a aby Vám pára projela bez problémů, musíte mít postavené kolejiště přesně a mít větší poloměr. Jinak Vám bude vykolejovat.
Toto je přijatelný kompromis peníze/čas, jinak pak to bude metoda pokus/omyl.

Otázkou je však, jestli čekat, až někdo dá na trh 434.2 v 3d tisku. Pak je tu pára 413.0 v TT, (piko) která má průměr kol bližší ke dvojce, ale rozkopat ji celou za 6.5 tis?
Samotný pojezd páry by se měl prodávat, ale já na něj čekal 1,5 roku až jsem to vzdal. Mezitím firma vyprodukovala ještě polské a nic...tak jsem šel tou náročnou cestou.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod hank » pon 23 kvě, 2022 9:46 am

Marthin píše:...pojezd z tilliga Br81/92...


Jenom bych chtěl upozornit, že původní modely BTTB mají vyšší okolky a neprojedou kvůli nim výhybkami Kühn. Modely Tillig jsem bohužel v ruce neměl, takže nevím (a docela by mě zajímalo), jak je to s okolky u nich. Navíc jsou skoro nesehnatelné a poslední nabídka BR 92 od Tilliga, na kterou jsem narazil na eBay, byla za 195 EUR... :o
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod vojtas » pon 23 kvě, 2022 10:09 am

dají se použít dvojkolí z libovolné V60, nebo BR80 od roco. (nebo stáhnout okolky pilníkem a vrtačkou)
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Marthin » pon 23 kvě, 2022 11:15 am

vojtas píše:dají se použít dvojkolí z libovolné V60, nebo BR80 od roco. (nebo stáhnout okolky pilníkem a vrtačkou)


ty se spíš hodí na 423 a 433....
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Marthin » pon 23 kvě, 2022 11:17 am

hank píše:
Marthin píše:...pojezd z tilliga Br81/92...


Jenom bych chtěl upozornit, že původní modely BTTB mají vyšší okolky a neprojedou kvůli nim výhybkami Kühn. Modely Tillig jsem bohužel v ruce neměl, takže nevím (a docela by mě zajímalo), jak je to s okolky u nich. Navíc jsou skoro nesehnatelné a poslední nabídka BR 92 od Tilliga, na kterou jsem narazil na eBay, byla za 195 EUR... :o


podívám se - mám oba a mohu zjistit, jak to je.
Fakt za 195 Ecek? To je dost, nedavno na Aukru bylo za 1600 Kc.
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod vojtas » pon 23 kvě, 2022 11:45 am

A nedají se už konečně objednat dvojkolí od pika?
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Marthin » pon 23 kvě, 2022 3:43 pm

vojtas píše:A nedají se už konečně objednat dvojkolí od pika?


Daji u ttmodelar. Mám je též na 433.0´
Marthin
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 02 črc, 2019 9:35 am

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Čouda » úte 19 črc, 2022 10:27 pm

Zde bylo asi mysleno, zda se nedaji objednat dvojkoli z BR 83.10 od Piko v TT. Sedi prumerem i provedenim zavazi. Drobne odchylky tam jsou, ale je to 100x lepsi nez "jezevcik" na kolech V60. Ted jsem dostupnost nezkoumal, ale piko ty kola melo v nabidce, coz je dobra zprava, lec prozatim nedostupne.
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Gulda » stř 20 črc, 2022 8:31 pm

...u PIKO jsem je objednal jako náhradní díl a za cca 14dní došli
Auftrag#: AU22018402 Pos# 1
Menge: 4 Stueck
Treibradsatz (4 Stck.)
guli
Gulda
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 21 zář, 2008 11:54 am
Bydliště: Bučovice

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků