310

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: 310

Příspěvekod Střelec » úte 01 zář, 2020 4:31 am

Tak jsem prostudoval obchodní podmínky DH-loko a došel k závěru, že přes ně nic kupovat nebudu. Už mě šmíruje počítač dost šmelinářů i bez nich a ještě se nechat oholit Českou poštou... Raději počkam na burzu a nakoupim z ruky do ruky.
Střelec
 
Příspěvky: 982
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod Střelec » ned 18 říj, 2020 8:43 am

Poslední tejden jsem se donutil k postupné výrobě drobných dílů. 14 dní předtím jsem koukal na kastli na stole (s prozatímně dolepeným potahem čel budky a proříznutými okny), až jsem se dokopal k sepsání nejnutnějších operací. Vznikl jakýsi rámcový plán č. 1, který by mě měl stylem JZD (tedy "jeden záběr denně") dohnat k výrobě potřebných součástek, nebo jejich polotovarů v reálném čase. Po shromáždění dílů vznikne plán č. 2 - montážní, kdy dojde k postupné instalaci vyrobených součástek. Obavy mám hlavně z armatur na kotli a z doplňků na rámu, které by měly opticky odstranit rozdíly mezi T3 a 310.0. Poslední fáze bude barvení, aneb jak nabarvit pojezd tak, aby nebyla nutná rozborka a přitom to fungovalo. Jistou praxi už v tom mám, pouhým okem to většinou dopadlo dobře, na detailních fotkách už tak pěkně ne.

Dotaz na znalce:
Na některých dobových fotkách vystupuje z pravé strany paty komína jakýsi ovládací prvek, od kterého jde tenké táhlo do budky. Šlo o ovládání dyšny, kropení dýmnice, nebo něco úplně jiného? Dále: na horní ploše pravé vany těsně před prostorm, kde by asi měla začínat schránka na vercajk, je válcový výstupek. Na fotkách provozního kusu je zhora zakrytý plochou záslepkou, na dobových fotkách z něj ale trčí ještě užší výstupek. O co šlo - byl to nějaký ventil, nebo jednoduchý výstup plovákového vodoznaku, ukazující stav v nádrži? Samozřejmě byly vodoznaky i na kotli, ale "stav v systému" nemusel být totožný, jako "stav v nádrži" (jiné typy lokomotiv z daného období mohly mít mechanický ukazatel stavu vody na boku nádrže).
Střelec
 
Příspěvky: 982
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod jafobe » ned 18 říj, 2020 3:20 pm

Odborník sice nejsem, jen jsem byl nablízku, ale ten výstupek by mělo být nejspíš pro měření hladiny vody v nádrži, alespoň se měnila výška "ukazatele" před dotankováním vody (po nějaké hodině jízdy) a po něm... sic to trochu může zkreslovat i úhel pohledu.

IMGP7874m.jpg


IMGP7760.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 330
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků