Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod U37.002 » čtv 12 bře, 2020 8:20 pm

Ano, běžně ji používám, je to nejjednodušší varianta - umýt v acetonu, v lihu, potom to opláchnu horkou vodou, nechám usušit a na tři, čtyři minutky ponořím do lázně. Potom vytáhnout, opět umýt horkou vodou a nechat usušit. Za mě naprostá spokojenost.
Dík, už aby ta třistadesítka byla, chystám se na další potvůrku.
U37.002
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 01 říj, 2013 8:24 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » pát 03 dub, 2020 8:37 am

V týdnu jsem pokročil se stavbou, vyrobil jsem závitové díry pro připojení "tažného zařízení" k tendru (v mém případě spíš uložení čepu tlačné ojnice od tendru :-)) a díry pro šrouby spodního krytu. Včera večer jsem naohýbal sběrače z fosforbronzu a o víkendu je připájím k desce. Budou schované mezi hranou desky a dvojkolími, takže nebudou vidět. Na desku připájím i pružnice. Potřeboval bych pomoct s brzdovými zdržemi - nevíte kde by se daly sehnat? Zkoušel jsem svoji vrakárnu, ale musely by to být zdrže z mašiny s podobným uspořádáním a průměrem kol, jinak to nesedí.
Přílohy
sberace1.jpg
Mára
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » úte 07 dub, 2020 8:33 pm

Přiletoval jsem sběrače z fosforbronzu a došlo i na osazení spodních pružnic 3. a 4. dvojkolí. Sběrače pracují v oblasti hrany kuprextitové destičky, takže zatím žádný zkrat nehrozí. Škrábe to a dělá to kravál. Bude to chtít v každém sbíracím plíšku udělat rýsovací jehlou bouli, aby kontaktní plocha byla kulatá a tolik to nedřelo.. Nu uvidím jak tenhle víkend. Jinak mi dorazil dnes AG1, tak se těším na chemický pokusy :-D
Přílohy
sberace2.jpg
Mára
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » úte 14 dub, 2020 10:12 am

O Velikonocích jsem otestoval stříbření pomocí AG1. Dopadlo to celkem dobře, jen na pájce to oxiduje. Hodilo to trochu matný povrch, který se dá rozleštit, takže tyčoví ještě absolvuje pohlazení putzvolem. O víkendu jsem ještě spájel zbývající pružnice a upravil sběrače.
Přílohy
rozvody po AG1.jpg
Mára
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » pon 03 srp, 2020 10:36 am

V poslední době jsem pokročil jen mírně. Pro gumičkový pohon jsem potřeboval zapouzdřit uložení šnekového hřídele. Tak jsem díry vystružil hodinářským výstružníkem a nacvaknul mosazná pouzdra od pojezdů. Pojezd bylo potřeba rozebrat a poté opět složit. Použité nářadí vesměs od Fohrmanna. Jak stahovák, tak lisovací nářadí na dvojkolí.
Přílohy
MS pouzdra 1.jpg
lisovani 2.jpg
lisovani 1.jpg
Mára
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod MirekTT » stř 16 zář, 2020 6:12 am

Zeptám se tady, asi někdo netušíte, jaký mohla mít číslo tendru http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... e&id=14885
A neskromně bych se zeptal na všechna čísla břeclavských čtyřkoláků.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2364
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Jado84 » sob 19 zář, 2020 6:31 am

Tendrů měla víc, v době zrušení jezdila s 516.0668.
Jinak jedny z dalších loko v Břeclavi jsou:
434.221 od 2.6.1956 do 22.7.1968
434.233 od 1.7.1955 do 12.1.1967
434.238 od 1.7.1955 do zrušení 8.12.1967
434.251 od 1.7.1955 do 10.5.1960
434.258 od 23.5.1969 do zrušení 24.2.1972
434.259 od 1.7.1955 do zrušení 26.2.1969
434.2110 od 4.10.1969 do zrušení 11.6.1971
434.2111 od 16.12.1955 do 4.9.1968

Seznam není úplný, ale ještě tam určitě patřily 434.2306 a 434.2343.
Jado84
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 26 dub, 2019 3:22 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod MirekTT » sob 19 zář, 2020 6:47 am

:arrow: Jado84
Super, moc děkuji za informace.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2364
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » stř 23 zář, 2020 10:18 am

Spasoval jsem dohromady kotel a rám lokomotivy, rám postupně doplňuji o detaily jako jsou pružnice, nosiče ochozů, nosiče kotle, atd. V budce je příprava na osazení makety kotle. Budka celá ještě potřebuje dotáhnout, včetně posunutí střešního větráku. Ale to až bude hotový rám. Jízdní zkoušky s tendrem dopadly dobře, jen občas tendr cuká. Mám podezření na otřepy na plastovém šneku, bude potřeba jej opět rozebrat, prohlédnout a složit. Taky bandáže nesedí jak by měly, občas vylejzají ven a tendr se kolíbá. Pořídím nové. Těším se na zapojování napaječů, to je jedna z posledních akcí na rámu a může jít do laku. Přikládám pár fotek.
Přílohy
stav zari2020_3.jpg
stav zari2020_2.jpg
stav zari2020.jpg
Mára
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Re: Stavba čtyřkoláků 434.0, 434.1 a 434.2

Příspěvekod Mára » čtv 24 zář, 2020 6:06 am

.. a zapojený napaječ na pravé straně.
Přílohy
IMG_20200923_222942.jpg
Mára
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned 16 říj, 2011 9:48 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník