310

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: 310

Příspěvekod Střelec » úte 26 kvě, 2020 5:33 pm

Tak jsem prubnul bruskovrtačku, nahrubo vytesal odlitek z blány a poněkud odtučnil jeho vnitřek. Pak jsem zkusil, jak asi půjde na pojezd. Pokud pojezd nebudu chtít krátit, bude přední čelník poněkud víc vpředu (nějaké dva milimetry), zaskočily mě ale kulisy rozvodu, jsou hodně vysoké. Přední část kastle ale trčí výrazně v luftě - částečně díky kulisám rozvodu. Pod kotlem a vanami měla sice předloha jakýsi průhled, ale ne zrovna takový. Asi tam půjde nakašírovat část rámu a odpružení, ale patrně jen stylem "něco jako". Další "legrace" budou spřáhla - kvůli udržení rozumné výšky asi půjdou skrz čelníky, původní FLM systém "na čudlík" nebudu měnit, jenom místo kleštiny vzadu a imitace šroubovky vpředu přijdou standardní oka.
Přílohy
DSCN4026.JPG
DSCN4024.JPG
DSCN4023.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 959
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod Střelec » úte 26 kvě, 2020 5:36 pm

Ještě přidám pro ilustraci druhý konec. Fotky jsou mizerné, vodotěsný turistický kompakt je prostě v cimře dost náladový.
Přílohy
DSCN4025.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 959
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod Corwin » čtv 28 kvě, 2020 8:46 pm

Těším se na pokračování. 310 bych si chtěl postavit také a toto je pro mne asi nejreálnější cesta. T3 mám doma. Jen sebrat odvahu. No a když mi někdo ukáže cestu - tak by to mohlo být snažší.
Corwin
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 27 pro, 2018 4:01 pm

Re: 310

Příspěvekod Střelec » sob 06 čer, 2020 2:05 pm

Pořídil jsem publikaci "Parní lokomotivy řady 97/310.0" a potvrdil si teorii, že co kus, to originál, podoba každého kusu navíc závislá na době vyfocení. Odlitek tak nějak rámcově odpovídá třetí sérii v pozdních úpravách. Takže pokud chci 310.085 někdy z konce 20. let, budu kromě běžných úprav (nová dvoudílná dýmniční dvířka místo té pseudomříže na odlitku, kompletní onýtovaný potah odlitku, nové lampy) dotvořit předek a zadek rámu a jeho návaznost na čelník a spřáhlo, výrazně rozšířit ohrádku na uhlí a časem vyměnit komín za 3D tištěný (někdo je nabízí v Opletalce). Teoreticky bych měl upravit i závaží v kolech, ale to by zahrnovalo odbroušení části těch původních a nakašírování nových a to je nad moje možnosti. Ostatně po přebarvení na černo to bude poznat jen z blízka.

Měl bych dotaz na znalejší publikum: Na novějších, nebo rekonstruovaných kusech je mezi budkou a parním dómem (většinou zleva, ale u pár kusů i zprava) vedena jakási tyč, napojená do blíže nespecifikované malé armatury na parním dómu. Nevíte, co to bylo za zařízení? Odhaduju to na upravené ovládání regulátoru, původně vedené vnitřkem kotle, ale stejně dobře může jít o ovladač nějakého ventilu.
Střelec
 
Příspěvky: 959
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod hank » sob 06 čer, 2020 2:38 pm

Střelec píše:Nevíte, co to bylo za zařízení?


Můžeš sem prosím dát obrázek?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3982
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: 310

Příspěvekod Bw_Ig » sob 06 čer, 2020 4:13 pm

Nemyslíte hřídelník vedoucí k parnímu připouštěcímu ventilu (na parním dómu) k pouštění páry do parního kompresoru (dvoustupňový D nebo jednostupňový F).
20160805_105509.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: 310

Příspěvekod Střelec » ned 07 čer, 2020 2:56 pm

Díky, to je přesně ono. Na většině fotek ani na výkresu v knize ale nebylo vidět, kam to vede dál. Lokomotivy ještě bez kompresoru jsou tudíž bez hřídele.
Střelec
 
Příspěvky: 959
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod Střelec » ned 07 čer, 2020 3:12 pm

Dneska jsem zkoušel potahovat kastli onýtovaným plechem. Po vyfocení a zvětšení je jasné, že se pár věcí bude předělávat - třeba panty dvířek prostoru na nářadí. a celá partie okolo dýmničních dvířek. Čela budky počkají na okna - zjistil jsem, že šablona na elipsy vyjde 4x dráž (bez dopravy), než sada oken od Roco. Budu se muset pokusit udělat nové "plivátko" na kotli před budkou, původní bylo dost deformované a nakonec upadlo do nenávratna, zvětšená ohrádka na uhlí přijde na řadu až po oknech a armaturách.

Nejbližší další v pořadí budou úpravy rámu (v zásadě nakašírování pomocí plastových destiček) a osazení předního čelníku.

Jsem si vědom, že to nevypadá nic moc, ale pořád lepší než původní odlitek.
Přílohy
DSCN4041.JPG
DSCN4041.JPG (169.81 KiB) Zobrazeno 1199 krát
DSCN4039.JPG
DSCN4037.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 959
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: 310

Příspěvekod Bw_Ig » pon 27 črc, 2020 11:48 am

Pro toho pána jak se ptal "co je nahoře na vanách", tak zde má odpověd - viz vložené obrázky.
Jelikož v Telči nejezdíme - z rozhodnutí "jedné osoby" (nikoliv KHS - ta nevydala žádný negativní neb zakazující úřední dokument, pouze "doporučení", ale ne písemně), tak jsem vylezl na střechu a pořídil pár snímků studené 310.093. Jen upozorním, že tento stroj prošel několika rekonstrukcemi a úpravami, přičemž zásadní byla výměna kotle. Tedy ne všechny drobné prvky armatury musí být stejné jako u jiných strojů téže řady.
Prosím též o omluvu neuklizených předmětů na vanách stroje, prostě tak to s ní jezdíme, provozní stav.
20200723_150517_vlozit.jpg

20200723_150408_vlozit.jpg

20200723_150649_vlozit.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků