od Petr Barchánek » ned 12 srp, 2018 4:59 pm
Otočte mašinu koly nahoru, opatrně vytáhněte přední a zadní běhoun (drží v pacce-kloubu cca uprostřed pojezdu a zároveň jsou jištěné zobáčky pod čelníky - pozor, neohnout, jen napružit!), objeví se dva šrouby a jejich povolením odstraníte příložku, přes kterou se dostanete k převodům šnek-dvojkolí (defacto třetí převodový stupeň) a k druhému převodovému stupni. Pokud chcete rozebrat celý pojezd, tak opatrně vyvažte dvojkolí (pozor na rozvody!), vyndejte světlovody, vyvažte motor a vyndejte závaží z rámu, v místě prvního a posledního hnacího dvojkolí jsou dva šrouby a matice, jejíchž povolením se dá celý pojezd rozložit na prvočinitele. Při zpětné montáži pozor na geometrii dvojkolí. Stejně se dá rozebrat i BR56, jen s tím rozdílem, že místo zadního běhounu se sudná táhlo tendru. Fanouškům obou lokomotivních řad oporučuju, aby si zajeli někam do Německa do muzea porovnat v reálu BR 56 a BR 86, jak moc soudruzi v NDR v případě BR 56 zaokrouhlovali. Stejně jako třeba v případě Ragulina na pojezdu NOHABy.