Pojezdy M152, ozubená kola rámy atd..

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod seven » čtv 18 úno, 2010 4:50 pm

TTmili píše:Celková délka je 1,45mm. Zakončení musí být kuželové .....


Výrobu s pánem řeším přes email a tobě TTmili díky za změření a Zx1974 za podnět.

Řekl bych že to měření šuplerou postačuje, jelikož i kolega Dan na http://www.domacimodulovka.kx.cz/tipyat ... e00001.htm ložisko po zalepení do rozsoch upravil vrtáčkem.
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod maayaa » čtv 18 úno, 2010 6:51 pm

No jen jestli se to vyplatí,když jedno ložisko vyjde na cca 5,30Kč.(cena za 50ks balení je 9,75E)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JM » čtv 18 úno, 2010 7:26 pm

...no třeba by byly dostupnější :wink:
Uživatelský avatar
JM
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 07 úno, 2007 4:11 pm
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvekod MirekTT » čtv 18 úno, 2010 7:38 pm

Jsem rád, že většina výroby vláčkovin se chce postupně přesunout do Česka, ale zvažte maayaa-ova slova. Vyplatí se to? Nerozumím oboru, ale myslím, že PEHOvi to padá z nějakého automatu. Pižlat se ručně s posuvy?! Každopádně držím palce a pokud bude kvalita alespoň stejná a cena jen o malinko dražší, máte ve mne zákazníka (bohužel mám zatím zásoby PEHO) :wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Hellraiser17 » čtv 18 úno, 2010 9:22 pm

v praci na cnc bych to viděl ks tak na 20sekund a když by na vačkovym soustruhu, tak možná polovic.
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod seven » čtv 18 úno, 2010 11:04 pm

maayaa píše:No jen jestli se to vyplatí,když jedno ložisko vyjde na cca 5,30Kč.(cena za 50ks balení je 9,75E)


Pokud cena nebude vyšší než u Peho, tak se mi kup pouzder samozřejmě vyplatí, protože po montáži do starého vozu od BTTB mi přestnou šmajdat soukolí, která už špatně sedí v plastu. V případě dvouosého vozu úprava ve výši cca 20 Kč je cena zanedbatelná za vysledný efekt.
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod maayaa » pát 19 úno, 2010 12:26 am

samozřejmě jsem myslel jestli se vyplatí vyrábět něco co už tady je za vyšší cenu.A ne jestli se vyplatí dávat ty ložiska do vagonů,to bych to nedával všude kde to jen trochu jde a má to cenu(tim myslim,že to nebudu rvát do nějakýho starýho otřískanýho šrotu)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Luis0 » úte 23 úno, 2010 12:45 pm

Takže je tu pár nesrovnalostí s rozměry. Norma definuje vrcholový úhel min. 60° a někdo tu psal, že hloubka zavrtání rovné části (bez kužele) je 0,8mm. Pokud bych to takto hluboko zavrtal tak bohužel při celkové délce vložky 1,4mm půjdu s vráním skrz což je evidentně špatně....

Pokud udělám nástroj s vrcholovým úhlem 62° tak bude výška kuželové části otvoru cca 1,2mm. Tudíž abych při celkové délce vložky řekněme 1,5mm nešel zkrz a zůstalo tam trošku materiálu, může se to zavrtat maximálně 0,2mm, tedy válcová část otvoru nemůže být v žádném případě 0,8 ale jen 0,2mm. Pokud to u originálního pouzdra je takhle hluboko tak bych tipoval že potom úhel kuželové části neodpovídá normě!!!!
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod Luis0 » úte 23 úno, 2010 2:53 pm

Takže tady jsou první pouzdra....

http://rcmicrocars.eu/obchod/product.ph ... oduct=1033

Doufám, že budou fungovat jak se sluší a patří. :wink:
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod Luis0 » úte 01 čer, 2010 9:43 pm

Takže tady máme novou miniaturní šnekovou převodovku s poměrem 1/20.

Více informaci viz http://alsracing.net/?p=1164
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod TTmili » stř 02 čer, 2010 5:57 pm

Výborně, to mi neuvěřitelně usnadní stavbu pojezdu právě pro tu mojí M152, zatím jsem se piplal s leptem a nebylo to ono. Mohl bych poprosit o základní rozměry jako výška, šířka jak s úchyty tak bez a jejich výšku, a délku? Nebo je to obchodní tajemství a pro jejich zjištění musím převodovky prvně koupit? :lol:
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Luis0 » stř 02 čer, 2010 11:27 pm

Půdorysný průřez je 5x6mm, šířka (míra je napříč k podélné ose pojezdu) přes závěsy cca 9mm Celková výška 12mm. Šířka přes ložiska je 9,5mm. Je to navržené pro konstrukci pojezdu na plastovou M152 tuším od Bramosu tak aby se malý Mashima motor i rám dal osadit pod originální plastovou podlahu a osa motoru byla proti osám šneků.
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Re: Pojezdy M152, ozubená kola rámy atd..

Příspěvekod Luis0 » čtv 22 črc, 2010 9:08 pm

Sortiment ložiskových pouzder "Peho" je doplněn o další typ pro měřítko HO.
http://rcmicrocars.eu/obchod/product.ph ... oduct=1135
Přílohy
pouzdraHO.jpg
pouzdraHO.jpg (24.17 KiB) Zobrazeno 13778 krát
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Re: Pojezdy M152, ozubená kola rámy atd..

Příspěvekod vvitty » pát 23 črc, 2010 6:41 am

Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Pojezdy M152, ozubená kola rámy atd..

Příspěvekod Luis0 » ned 27 zář, 2015 6:15 pm

Trvalo to sice trochu déle než jsem původně plánoval, nicméně dovoluji si představit první z připravované kolekce nových CNC technologiemi vyráběných pojezdů, které sestaví opravdu každý prakticky jen s pomocí šroubováku a dobrého zraku ..... :D
První pojezd pro motorák M810 v měřítku TT je postaven na bázi osvědčených nezávisle zavěšených odpružených převodovek 1/20 s izolovanou osou. Díky tomu je sbírání proudu realizováno přímo z kluzných pouzder, nicméně na rámu jsou navíc připraveny i montážní otvory pro eventuální osazení držáků obvyklých sběracích strun. Notoricky známý pětipólový motor Mashima 1015 je opatřený standartním setrvačníkem 10x7mm, náhon převodovek je pomocí dvoupinových kardanů, celokovová mosazná kola jsou tak jako prakticky vše na modelu vlastní výroby a jsou s profilem RP25. Přesně frézovaný mosazný rám má sílu 3mm. Hmotnost hotového pojezdu je cca 50g. Prvotní testy na koleji ukazují, že to bude velmi zajímavá záležitost .... pro představu, model přejížděl na jednotlivých kolejích nastřídačku položené ubrousky, papír a nakonec dokázal přejet i drát o průměru 1mm a to vše dokonce s neosazeným setrvačníkem, takže sbírání proudu i kontakt nezávislých náprav s kolejí se jeví velmi dobře. :wink:
S jednoduchým PWM regulátorem se mi po chvíli laborování podařilo při napájení cca 12V dosáhnout plynulou modelovou rychlost v rozsahu 6-80km. S dekoderem budou možnosti vyladění nepochybně ještě větší.
Dalších testů se brzy ujme některý z kolegů modelářů, kteří to budou mít kde zajet a vyzkouší se reálné jízdní situace na výhybkách, kříženích, stoupání atd.
Přílohy
P5270554.jpg
P5270545.jpg
P5270556-1.jpg
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků