Pojezdy M152, ozubená kola rámy atd..

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Luis0 » stř 17 čer, 2009 8:39 pm

Převodovku lze řešit vcelku jakkoliv a také vybrat roviny dělení lze různě. Fantasii se meze nekladou pokud člověk není omezen na pravoúhlé ohýbání leptu. Mám několik takových provedení převodovek již nakreslených a některé i vyrobené, bohužel po výše uvedené kopírovací zkušenosti budou jejich obrázky k dispozici až v okamžiku, kdy budou otestované v pojezdech a bude možné je koupit, nerad bych totiž někomu ulehčoval konstruktérskou práci.
Pochopitelně tohle vše vyžaduje kvalitní CNC výrobu a v leptu to udělat nejde. Všechny převodovky takto řešené taky budou snadno sestavitelné (bez potřeby ohýbání, pájení atd.) A to hlavní je, že budou brzy vyřešené nejen pro H0 ale i TT a popř. N-ko.
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod vvitty » stř 17 čer, 2009 9:17 pm

presne tak, tu prevodovku jsem pekne okopiroval, cast napr odsud
http://www.ultrascale.co.uk/data/15_1_gearbox.pdf
- telo prevodovky, uz to vyrabeji par let

a odsud pro zmenu ulozeni sneku
http://www.atlasrr.com/pdf/PartsPDFs/HOS1S3Locomotive.pdf
- ve vyrobe od roku '96

pravda, puvodne tam mela byt mosazna pouzdra od Anglicanu, ale kdyz se objevila moznost kupovat v CR plastova...

;)

PS: plastova pouzdra podobneho typu byla k videni uz pred nejakym rokem na webech v UK, bohuzel tu uz nemam patricny link :(
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod jobr » stř 17 čer, 2009 10:21 pm

Obavam se, ze typicky pro Cechy se zde zatim jen startuje diskuze mimo topic :(
Jinak je jiste na kazdem celosvetove:
- co ze svych napadu zverejni, patentuje, jak rychle dostane na trh ci jinemu usnadni
- co pro sve vyuziti prepouzije ( zkopiruje ) v souladu se zakony
- zda se v rozporu s dobrymi mravy chlubi cizim perim ci ne :)

Zaim si myslim, ze to je v mezich slusnosti, zapalu pro vec a nezaslouzene zisky si nikdo nemusi zavidet. :) Bylo by fajn aby to tak zustalo
H0 DCC, navrat k masinkam kvuli detem :-)
Uživatelský avatar
jobr
 
Příspěvky: 124
Registrován: sob 01 bře, 2008 11:25 pm

Příspěvekod Luis0 » čtv 18 čer, 2009 6:35 am

vvitty píše:presne tak, tu prevodovku jsem pekne okopiroval, cast napr odsud
http://www.ultrascale.co.uk/data/15_1_gearbox.pdf
- telo prevodovky, uz to vyrabeji par let

a odsud pro zmenu ulozeni sneku
http://www.atlasrr.com/pdf/PartsPDFs/HOS1S3Locomotive.pdf
- ve vyrobe od roku '96

pravda, puvodne tam mela byt mosazna pouzdra od Anglicanu, ale kdyz se objevila moznost kupovat v CR plastova...

;)

PS: plastova pouzdra podobneho typu byla k videni uz pred nejakym rokem na webech v UK, bohuzel tu uz nemam patricny link :(


Nějak ale nikde nevidím to provedení vkládacího plastového ložiska.... :lol:
Nebudu dál ovlivňovat směr diskuse takže obrázek si jistě každý udělá sám. Dnes nikdo nic zcela nového nevymyslí, pokrok a vývoj je v drobných detailech a drobných nápadech, v tomto jsem já osobně nikoho nekopíroval i když pochopitelně inspiraci také hledám ledaskde. :wink:
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod Martin HO » pát 10 črc, 2009 5:11 am

Snad mě nikdo nebude kamenovat, když zde vložím svůj dotaz k pohonu M152 Bramos.

Nechci zatím tento motoráček zbytečně rozebírat, ale z fotografií na netu jsem zjistil, že by nemělo být problém vložit i druhou osu jako poháněnou. Z fotek http://modely.firenet.cz/gallery.php?mo ... ek_id=1702 dokonce usuzuji, že to tak bylo původně připravováno.

Protože jsem se na fóru dočetl, že samostatnou vloženou převodovku nelze od Bramose získat, bylo by fajn, kdyby někdo nabídl vhodnou převodovku pro dodatečnou montáž (nejlépe i s kardanem).

Nepřemýšlí někdo i o tom ?

Nicméně, nevíte někdo alespoň jaký převodový poměr má ta originální převodovka ?
Martin HO
 

Příspěvekod Luis0 » úte 11 srp, 2009 12:04 am

Takže aby to tu trochu obživlo a aby si někteří nemysleli, že je tohle vlákno pouze výkřik do tmy, dovoluji si sdělit, že se pomalu ale jistě rozbíhá slibovaný avizovaný sortiment. Je to sice pomalejší než jsem chtěl, ale zpoždění způsobil nákup nových technologií a jejich ovládnutí.
Díky tomu, že jsou nyní k dispozici špičkové přesné švýcarské soustruhy a odvalovací frézky na ozubení mohu všem zájemcům stoprocentně slíbit, že převody ale i další díly budou nejen pro modely HO, TT ale i pro ty nejmenší konstrukce. Dosažitelný modul převodů je nyní 0,11mm jak s přímými tak šikmými zuby a přesně opracovatelný průměr dílů se posunul pod 1mm.
No a ještě uvažuji o výrobě nějaké kvalitní optiky abyste na ty zuby a další titěrnosti vůbec viděli..... :lol:

Viz. zde:
http://rcmicrocars.eu/obchod/product.php?id_product=391
http://rcmicrocars.eu/obchod/category.p ... tegory=187

Momentálně je naplněn sortiment mosazných setrvačníků a běží sériová výroba šikmých ozubených kol s modulem 0,2mm. Každý týden přibývají nové kousky. :wink:
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod seven » čtv 18 úno, 2010 11:15 am

Obrázek

Obrázek

Měl bych námět pro výrobu mosazného pouzdra - ložiska pro uložení soukolí. Výrábí tyto ložiska firma Peho z Německa, viz: http://www.peho-kkk.de/ .
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Luis0 » čtv 18 úno, 2010 12:39 pm

Udělat se to dá, jen je potřeba nějaký výkres s rozměrovou specifikací. Taky mi není úplně jasný k čemu jsou ty vrtáčky.
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod JBr » čtv 18 úno, 2010 12:45 pm

Vrtacky se odvrtavaji puvodni otvory v rozsochach, aby tam slo zadelat prave ono mosazne pouzdro.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod maayaa » čtv 18 úno, 2010 1:13 pm

ten vrtáček s mosaznym kroužkem je na vrtání otvoru do rozsochy,ten druhej je na případný vyčištění pouzdra po lepení(když se tam třeba dostane lepidlo)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod seven » čtv 18 úno, 2010 2:40 pm

Odpověď na můj email:
Dobrý den,
není problém, vyrobit se to určitě dá, jen bych potřeboval nějaký výkres (klidně od ruky ofocený), podle fotky to udělat nejde. Montážní vyrtáček by asi teké nebyl problém. Nebude ale reálná nižší cena jelikož oni to dělají určitě v tisících kusech na automatu a já dělám malé až střední série ručně. Nicméně jsem schopen zajistit stabilní dostupnost a prodej na kusy.


Můžete někdo kdo má aspoň 1 kousek mosazného pouzdra v TT po ruce poskytnout rozměry?
- TT - ČSD - ČD - DCC -
Uživatelský avatar
seven
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 10 črc, 2008 9:26 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod TTmili » čtv 18 úno, 2010 2:54 pm

Určitě můžu hodit rozměry. Takže vnější průměr 2mm, vnitřní průměr 1,4mm, hloubka dutinky je 0,8mm (pouze rovná část), úhel zkosení je 45°. Snad to bude stačit.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Luis0 » čtv 18 úno, 2010 3:32 pm

Takže pár dotazů, jak by mělo vypadat zakončení pouzdra z vnějšku, může to být rovné nebo pod úhlem. Na foto originálu mi přijde, že to je kuželové. Jaká by měla být celková délka pouzdra?
Jaké tolerance pro průměr otvoru 1,4mm?? plus pět setin, nebo méně??? :wink:
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Příspěvekod TTmili » čtv 18 úno, 2010 4:09 pm

Celková délka je 1,45mm. Zakončení musí být kuželové, je to z toho důvodu že když se do rozsochy vyvrtá otvor je také zakončen kuželem, tudíž pro rovné vložky by ta rozsocha musela být dvakrát silnější.... Tolerance je podle změření několika dalších pěti kousků okolo 0,1mm (otvor se pohybuje v rozmezí 1,35-1,45mm).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Zx1974 » čtv 18 úno, 2010 4:33 pm

Co se týče vnitřních rozměrů bych se raději držel normy - http://www.morop.org/fr/normes/nem314_f.pdf . Šuplerou toho moc nezměříte, vzlášť v TT.
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků