Stránka 46 z 50

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2016 9:18 pm
od A2C
Veľmi pekný stroj z toho bude :)
Ešte tak keby sa spravila Viedenská / Bratislavská električka bol by to zaujímavý loko park :)

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2016 11:04 am
od Rtep
Spíše bych se přimlouval za následující provedení z Muzea v Mariazell, model není problém lept na skříň EG 5 a rám skříně existuje nejsou pouze podvozky.
Ostatní bižuterie je dostupná u Weinerta .
Obrázek

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2016 5:09 pm
od Popopo
Opravdu sympatická mašinka, ale nezláká mě.

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: stř 27 led, 2016 10:13 am
od Popopo
Pro kamaráda jsem vytvořil rámy oken pro odlitek M240.0 - v H0. Pokud by se někomu hodily, dejte mi prosím vědět. Podle zájmu bych je nechal vyrobit a nabídl.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pát 19 úno, 2016 9:09 am
od Popopo
Zatímco Igor Zahrádka je v projektu 475.1 zde:

Obrázek

já se plácám tady:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pát 19 úno, 2016 7:01 pm
od mlha
jste šikovní kluci

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2016 8:37 am
od A2C
Som fanúšik pojazdov PG, avšak trošku ma desí to riešenie prepojenia hnacích podvozkov, je to dosť na krátko, bude sa to robiť bužírkou alebou psou kosťou?
Pri bužírke sa obávam že nebude na tak krátku vzdialenosť dosť pružná a pri psej kosti že bude vypadávať nakoľko tie podvozky podľa všetkého majú dosť veľkú vôlu výkyvu.
Mám z toho trochu divný pocit, možno preto, že nie som fanúšikom pohonu iba v tendri...

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2016 10:21 am
od hummus
Dnes jsem viděl lept 475.1 u Pavla Gülicha na burze a musím říct, že je to opravdu nádhera. Lept se Igoru Zahrádkovi náramně povedl a máme se opravdu na co těšit.
S pojezdem bych si starosti nedělal. Pavlovi pojezdy jsou na velmi vysoké úrovni a pokud se objeví nějaké problémy při zkušebních jízdách, tak je jistě odstraní.
Stejně tak nemám problém s pohonem v tendru. Mají to takto všechny parní lokomotivy od Fleischmanna a já jsem s nimi zatím neměl vůbec žádné problémy.

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: sob 20 úno, 2016 2:20 pm
od greenery
hummus píše:Dnes jsem viděl lept 475.1 u Pavla Gülicha na burze a musím říct, že je to opravdu nádhera. Lept se Igoru Zahrádkovi náramně povedl a máme se opravdu na co těšit.
S pojezdem bych si starosti nedělal. Pavlovi pojezdy jsou na velmi vysoké úrovni a pokud se objeví nějaké problémy při zkušebních jízdách, tak je jistě odstraní.
Stejně tak nemám problém s pohonem v tendru. Mají to takto všechny parní lokomotivy od Fleischmanna a já jsem s nimi zatím neměl vůbec žádné problémy.


Taky jsem ji viděl.
Pohon v tendru - myslím, že ani tak nejde o technické problémy, jestliže běží pojezd lokomotivy zlehka. Problém asi bude v synchronizaci zvuku s pohybem rozvodu.

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2016 8:29 am
od Popopo
Ohledně tendru - čerpám ze zkušeností Igora Zahrádky. U lokomotiv s tendrem používá pohon v tendru - https://youtu.be/zi4wjLGn8_o Zkušenosti má dobré a mé obavy rozptýlil. Docela se těším, že si u toho oddechnu. Ladit vše dohromady - pohon, spojnice a rozvody - je docela výzva. Takhle je to o moc jednodušší. Se synchronizací zvuku zkušenosti nemám, ale hádám, že pokud se nepoužívá snímač otáček spřažených náprav, bude to vždy kompromis. U pětasedmy bude v kotli "spousta" místa, tak bude reproduktor blízko parního stroje.

Spojení podvozků je kardanem, tedy kostí... nejprve jsem se mu chtěl vyhnout, ale pak bych nemohl použít velký motor M18/30 a hlavně bych neměl dostatek místa na KKK s lokomotivou. U E467.0 jsem si vyzkoušel kardany ALS, které mají relativně hluboký unášeč a tedy jsou odolnější proti vypadávání. Výkyv podvozků jsem omezil zarážkami. Zatím se mi kardan nepodařilo vyklepat. Jediné co zbývá je, zda nebude kardan příliš vidět při pohledu z boku. Uvidím, až bude vše komplet, vzdušník a válec brzd by měl kardan maskovat.

Zarážky u příčníku čepu:
Obrázek

Maximální otočení podvozků:
Obrázek

Obrázek

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2016 8:32 am
od radeksindy
Dobře se na to kouká, už se těším. Na první fotce na webu Igora Zahrádky jsou ukázky odlitků pro 475.1. Úplně vlevo na obrázku jsou odlitky hvězdic pro 310.0. Bude mít i 475.1 vlastní kola nebo budou použita kola anglické provenience jako v případech 2'D2' lokomotiv? A jak se daří 310.0 ? :-)

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2016 10:57 am
od Popopo
475.1 bude na anglických kolech Alan Gibson.

310.0 čeká na ta kola. Odlitky vypadají bezvadně, tak snad dopadnou dobře i jako kompletní. 310.0 měla mít původně také anglická kola, ta ale byla o větším průměru a s jiným počtem paprsků. Takže jsme se rozhodli vyvinout vlastní. Nabrali jsme tím ale roční zpoždění. Teď už se to ale snad dá do pohybu.

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2016 2:37 pm
od Michal Šuhajda
Šlechtična vypadá parádně, vzhledem k tomu, že Pavlovi věřím, že si dá práci se skutečným vyřešením rozvodů, začínám se na ni těšit.
Opravdu bych ocenil, kdyby byla možná montáž dvojkolí bez stahování resp. nasazování kol z/na osy, případně možnost objednání si sestavených dvojkolí vč. ložiskových domků. Správn a hlavně přesné sestavení a vystředění kol je záležitost obtížná a v běžných domácích podmínkách (bez soustruhu či nástrojů) téměř nemožná. Mě sestavená dvojkolí (u T211.0) výrazně usnadnila práci a myslím, že byla jedním z důvodů proč se sestava pojezdu pro "Prasátko" byla pro mě opravdovou radostí.
Líbil by se mi pohon i v lokomotivě, ale chápu, že sladění chodu kol různých průměrů (loko/tendr) znamená značnou komplikaci. Též mám zkušenost (pojezd Ušaté)), že když se dvojkolí odvalují "vlastní vahou" (při tlačení) mají monohem menší snahu se různě příčit, zatímco při pohonu dvojkolí spojnicemi je zapotřebí hodně jemného ladění, než se povede docílit klidného chodu. Navíc toto odladění je záležitost, která se mění kus od kusu díky drobným odchylkám při stavbě, takže docílit vhodného "sériového" řešení není snadné.

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2016 5:51 pm
od mlha
Tak doufám, že Pavel už u předního podvozku zavedl vkládání zespodu bez rozlisování, u dvoukolí v převodovce to o moc líp nepůjde....

Re: Pojezdy

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2016 7:59 pm
od A2C
Vidím že ste myslel na všetko a kardan bude spoľahlivý :)
Ešte sa skúsim, nepremýšlali ste nad motorom v tendri a kardanom priamo do lokomotívy bez poháňania dvojkolí v tendri? :)