Stránka 5 z 50

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 8:21 pm
od Popopo
Před rokem jsem si také říkal, že se na nic nezmůžu...

Vánoční dovolená byla super, dorazil jsem dva pojezdy... odzkoušená je nyní i druhá verze M152 a může vyrazit do světa...

Obrázek

PříspěvekNapsal: pát 16 led, 2009 4:15 pm
od Hekttor

PříspěvekNapsal: ned 25 led, 2009 10:09 am
od Hekttor
Pánové, takže mám tady sérii rámů na T435 z 2 mm mosazi. Jedná se o obrobek řezaný laserem a frézovaný na 3D fréze, přímo určený k instalaci komponent (motoru a podvozků) se startové V100. Výhodou rámu je jeho hmotnost a pevnost a díky materiálu také možnost přímo pájet dílky z leptané stavebnice. Nevýhodná se může zdát jeho cena - 290 Kč za kus. S tou se ale nedá nic dělat, zvláště frézování je drahé. Docela by mě zajímalo, jak se na to díváte vy, protože v případě zájmu nebude problém vyrobit analogické rámy pro T466, T458, T478, taktéž na komponenty V100 a T669 pro použití podvozků z Nohab Tillig. Vbrzku dodám obrázky.

PříspěvekNapsal: ned 25 led, 2009 10:30 pm
od Martin Kalina
Během tohoto týdne se mi podařilo vyrobit základ pro pojezd na T435 lept Dk, T478 odlitek Číž i lept DK a M 296 odlitek Číž.
Mechanika: použil jsem díly z V100.
Rámy jsem rozkreslil a nechal vypálit laserem z nerezu 2mm. Nerez jsem zvolil jako materiál, který je svými vlastnostmi vhodný. Jedná se o destičku, rozměry jsou naformátované do vnitřního rozměru skříní vozidel. Otvory pro podvozky jsou vypáleny, dle podvozků V100.
Na otázku: “Proč ne z mosazi ?“, musím odpovědět: “Laser, který jsem použil neumožňuje pálit do mosazi“.
Nerez nijak neomezuje další práce i když nejde pájet. Držák motoru bude přišroubován, doplňky nalepeny.

PříspěvekNapsal: ned 25 led, 2009 10:47 pm
od Pája
Hektor ,ten rám na T435 je to už k prodeji ?

PříspěvekNapsal: ned 25 led, 2009 11:10 pm
od Zdenek Valter
Martin Kalina píše:Během tohoto týdne se mi podařilo vyrobit základ pro pojezd na T435 lept Dk, T478 odlitek Číž i lept DK a M 296 odlitek Číž.
Mechanika: použil jsem díly z V100.
Rámy jsem rozkreslil a nechal vypálit laserem z nerezu 2mm. Nerez jsem zvolil jako materiál, který je svými vlastnostmi vhodný. Jedná se o destičku, rozměry jsou naformátované do vnitřního rozměru skříní vozidel. Otvory pro podvozky jsou vypáleny, dle podvozků V100.
Na otázku: “Proč ne z mosazi ?“, musím odpovědět: “Laser, který jsem použil neumožňuje pálit do mosazi“.
Nerez nijak neomezuje další práce i když nejde pájet. Držák motoru bude přišroubován, doplňky nalepeny.


Pokud máš výkres tak to můžeš poslat i do Plehasa. http://www.plehaso.cz
Ti to vypálí z mosazi.
Asi lepší by byla obyčejná ocel na kterou se pomocí chemie pájet dá.

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 7:08 am
od Hekttor
Martin Kalina píše:Během tohoto týdne se mi podařilo vyrobit základ pro pojezd na T435 lept Dk, T478 odlitek Číž i lept DK a M 296 odlitek Číž.

DK - model taky dělá T435?
Martin Kalina píše:Jedná se o destičku, rozměry jsou naformátované do vnitřního rozměru skříní vozidel. Otvory pro podvozky jsou vypáleny, dle podvozků V100.

Tzn. že jsou rám na podvozcích leží celou plochou, bez možnosti výkyvů podvozků?
Pája píše:Hektor ,ten rám na T435 je to už k prodeji ?

Mám je tady, v nabídce se objeví dnes k večeru.

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 11:16 am
od Martin Kalina
Hekttor píše:
Martin Kalina píše:Během tohoto týdne se mi podařilo vyrobit základ pro pojezd na T435 lept Dk, T478 odlitek Číž i lept DK a M 296 odlitek Číž.

DK - model taky dělá T435?
Pardon T 466. Na ten jsem dělal pojezd.
Martin Kalina píše:Jedná se o destičku, rozměry jsou naformátované do vnitřního rozměru skříní vozidel. Otvory pro podvozky jsou vypáleny, dle podvozků V100.

Tzn. že jsou rám na podvozcích leží celou plochou, bez možnosti výkyvů podvozků?
Rám neleží přímo na podvozku. Na rám jsem, v místě otvorů pro podvozky, nalepil plastový profil. Tak jak to má rám V100 zespodu.

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 11:18 am
od Martin Kalina
Zdenek Valter píše:
Martin Kalina píše:Během tohoto týdne se mi podařilo vyrobit základ pro pojezd na T435 lept Dk, T478 odlitek Číž i lept DK a M 296 odlitek Číž.
Mechanika: použil jsem díly z V100.
Rámy jsem rozkreslil a nechal vypálit laserem z nerezu 2mm. Nerez jsem zvolil jako materiál, který je svými vlastnostmi vhodný. Jedná se o destičku, rozměry jsou naformátované do vnitřního rozměru skříní vozidel. Otvory pro podvozky jsou vypáleny, dle podvozků V100.
Na otázku: “Proč ne z mosazi ?“, musím odpovědět: “Laser, který jsem použil neumožňuje pálit do mosazi“.
Nerez nijak neomezuje další práce i když nejde pájet. Držák motoru bude přišroubován, doplňky nalepeny.


Pokud máš výkres tak to můžeš poslat i do Plehasa. http://www.plehaso.cz
Ti to vypálí z mosazi.
Asi lepší by byla obyčejná ocel na kterou se pomocí chemie pájet dá.

Díky moc. Příště vyzkouším i tuto firmu.

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 11:44 am
od Popopo
Ja do mosazneho ramu nesel ani tak kvuli pajeni - mosazny ram je proste tezsi... A v oceli bych asi lamal zavitniky dvakrat tak casto :D

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 2:05 pm
od Popopo
Nemuzu se nepochlubit: kolega MM2 postavil pojezd pro M152.
Mrknete na vysledek:

http://mm2.rajce.idnes.cz/H0_810-M152_pojezd_motorizace_P.G.-_lept/#album

Obrázek

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 3:34 pm
od Houmr
Pavle moc pěkná a čistá práce od kolegy, budeme se těšit na další pokračování stavby a taky testů pojezdu, i když mě se pojezd u nás v akci líbyl moc. :lol:

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 3:50 pm
od Pivrnec78
Popopo píše:Nemuzu se nepochlubit: kolega MM2 postavil pojezd pro M152.
Mrknete na vysledek:
http://mm2.rajce.idnes.cz/H0_810-M152_pojezd_motorizace_P.G.-_lept/#album


Pavle, uvažuješ někdy v budoucnu ty pojezdy i na kšeft?

PříspěvekNapsal: pon 26 led, 2009 5:57 pm
od Hekttor
Martin Kalina píše:Tzn. že jsou rám na podvozcích leží celou plochou, bez možnosti výkyvů podvozků?
Rám neleží přímo na podvozku. Na rám jsem, v místě otvorů pro podvozky, nalepil plastový profil. Tak jak to má rám V100 zespodu.

Tak to ano, rozumím. To je samozřejmě taky řešení. :)

Pojezdy

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2009 11:37 am
od mm2
Zde jsou mé postřehy ke stavbě a provozu pojezdu M152:

Od P.Gűlicha (http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich ) jsem si koupil H0 stavebnici pojezdu pro 810 – M152 ( Lept DK-model ).
V balíčku došly pečlivě zabalené všechny komponenty, včetně laserem vyřezaného rámu a samozřejmě lept. Součástí je také přehledný návod i s obrázky postupu stavby.
Po rozbalení jsem se ihned pustil do stavby. V místech pájení dílů k sobě jsem si jednotlivé díly předem opatrně pocínoval ještě před odstraněním z rámečku.

Stavba je vcelku jednoduchá a pokud se řídíte návodem a pracujete pečlivě – není co pokazit.
Po sestavení jednotlivých částí jsem je přišrouboval do rámu, nastavil volný chod v šachtách a upravil výšku nárazníků nad TK ( lze vypodložit šachty – já jsem zvolil předpružení strun ), a pustil jsem se do testování. Několikahodinový test jsem prováděl se třemi připojenými os.vozy "Rybák".

Pojezd se rozjel hned napoprvé bez známek kouře či jiných záludností. Pojezd se rozjíždí a jezdí plynule i na analogu, při jízdě se nehoupe a uložení motoru nemá žádné vibrace, kardany chodí lehce ve všech možných vzájemných polohách převodovky a motoru.
Bez znatelného zpomalení projíždí i oblouky R380 a na vyhybkách se nezastavuje. Pojezd opravdu jezdí skvěle i při pomalých otáčkách motorku.
Hlučnost motoru je velmi nízká i při maximální rychlosti – převodovka není slyšet vůbec.
Závěrem můžu konstatovat, že tu máme pro modeláře super pojezd na 810 – M152 ( a obdobné hnací vozy ) s oběmi hnanými podvozky.


Fakt dost dobrý !!!! Jen tak dál Pavle. :D