Stránka 3 z 50

PříspěvekNapsal: úte 16 zář, 2008 9:59 pm
od Pája
Kdyby se ti to (Prasátko,Rosnička,130,152..) chtělo udělat v TT,tak bych byl zájemce a dodal bych i karosérie na zaměření.

PříspěvekNapsal: stř 24 zář, 2008 2:53 pm
od Popopo
TT je pro me moc male, tam se clovek nemuze moc vyradit :)

PříspěvekNapsal: ned 12 říj, 2008 8:51 am
od Popopo
Motoráček na zkušební trati: odpružení se osvědčuje, sbírání proudu je spolehlivé.

Obrázek

Trocha čtení a prohlížení u Houmra:
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Ruzne/img00056.htm

Další projekt:

Obrázek

PříspěvekNapsal: ned 12 říj, 2008 7:09 pm
od Radek
Tvou reportáž u Houmra sem sjel snad desetkrát a nemůžu se nabažit. K úspěšnému zkoušení gratuluju. Doufám, že až dostane motoráček finální podobu, tak se s námi o svou radost znovu rozdělíš. R :lol:

PříspěvekNapsal: stř 29 říj, 2008 6:06 pm
od Zdenek Valter
Popopo píše:Motoráček na zkušební trati: odpružení se osvědčuje, sbírání proudu je spolehlivé.


Takže zkoušel jsem pojezd na modulišti v Komorní Lhotce a musím říci, že konstrukce mne nadchla.
Trakční vlastnosti, vzhledem k pružným nápravám jsou fantastické !!!!!
Funkční vzorek měl sice trochu problémy se sbíráním proudu, ale to je drobná muška, kterou bude snadné odstranit.
Pavel už na tom pracuje.

Průjezd přes zhlaví s angličany neměl chybu.

PříspěvekNapsal: úte 11 lis, 2008 11:09 am
od Popopo
Obrázek

http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/M152

Na uprave sbirani pracuju, take uzavru napravove prevodovky...
Mezitim jsem model opatril zakladovkou - ted je teprve poradne videt, co vse je potreba zabrousit a vytmelit... pri koukani do oslnujiciho lesku mosazi to poradne neni videt. At zije Surface Primer...

PříspěvekNapsal: pát 26 pro, 2008 8:46 am
od Popopo
Nově řešená nápravová převodovka pro M152 - "Ušák II":
- 20:1 M0.35
- plně uzavřená
- s podpěrou pro sbírání proudu

Obrázek Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: pát 26 pro, 2008 8:47 am
od Houmr
No jo, to je zase parádička. :D

PříspěvekNapsal: pát 26 pro, 2008 12:24 pm
od Radek
..a to vybrání, ať to sedne :lol: ...nové a lepší... :wink: parádička..!

PříspěvekNapsal: ned 28 pro, 2008 8:45 pm
od Popopo
Upravené - zjednodušené - vedení nápravové převodovky

Obrázek

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 7:18 am
od Radek
Možná hloupý laický dotaz.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak si převodovce umístěním do uzavřené šachty znemožnil boční výkyvy. Nesníží to jízdní vlastnosti?

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 7:58 am
od Zdenek Valter
Radek píše:Možná hloupý laický dotaz.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak si převodovce umístěním do uzavřené šachty znemožnil boční výkyvy. Nesníží to jízdní vlastnosti?


Ne Radku tak to není. Náprava je sice opravdu pevně k převodovce fixována, ale všimni si těch strunek.
JEN na nich totiž visí celý domek převodovky - tedy ve svislé rovině kolmé na osu kolejí má celá převodovka všechny stupně volnosti !!!!

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 9:04 am
od Popopo
V šachtě je několik desetin vůle. Dá se to regulovat vůlí v šroubech nebo ohýbáním. Převodovka se trochu může natáčet v horizontální rovině - nevím ale, jestli to v praxi bude něco platné...

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 9:49 am
od Zdenek Valter
Popopo píše:V šachtě je několik desetin vůle. Dá se to regulovat vůlí v šroubech nebo ohýbáním. Převodovka se trochu může natáčet v horizontální rovině - nevím ale, jestli to v praxi bude něco platné...


Od Holgera vím, že stačí vůle +/- 0,5 mm. Maximum rozkmitu je +/- 1 mm.
Při větším výkyvu než 1mm by se musel zase tlumit - to je další komplikace v konstrukci.

PříspěvekNapsal: pon 29 pro, 2008 9:55 am
od Popopo
Ano, +- 0.5mm. Větší nerovnosti se na kolejišti nepředpokládají...

Sbírání proudu fosforbronzovým drátkem 0.3mm - tváří se to slibně - náprava nemá v převodovce téměř žádný boční posuv, drátek by tedy měl mít na kole konstantní přítlak. Drátek se dotýká kola zezadu, v místě, které je "nejvzdálenější" od jeho uchycení.
Obrázek