Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Pojezdy

Příspěvekod Popopo » pát 11 črc, 2008 7:37 pm

Zjistil jsem, ze me ze vseho nejvic na masinkach bavi stavet pojezdy... moje vytvory jsou nize. Muj sen je postavit pojezd pro parni lokomotivu, uz na to sbiram sily...
Je nekdo podobne zameren?
Naposledy upravil Popopo dne pát 11 črc, 2008 7:59 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 363
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » pát 11 črc, 2008 7:55 pm

Pojezd pro M240 H0 - ram vyrezany laserem, podvozky lept.
http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/PojezdM240

Obrázek
Obrázek

Pojezd pro MUV69 H0 - ram z leptu.
http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/PojezdMUV69

Obrázek
Obrázek

Pojezdy jsou zatim spis prototypy, jeste je potreba hodne doladit / zmenit podle tezce nabytych zkusenosti. :shock:
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 363
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 11 črc, 2008 8:41 pm

Jo jo Pavle ty zkušenosti jsou opravdu potřeba ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1827
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Příspěvekod TTcko » sob 12 črc, 2008 10:56 am

Vypadaji vazne supr :wink: :shock:
Miluju tt lokomotivy a kolejiste
TTcko
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 25 kvě, 2008 10:15 am
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod Hekttor » sob 12 črc, 2008 12:54 pm

Zajímavé. Už o něčem podobném delší dobu uvažuji a sbírám odvahu. Jak je vidět, cesta tudy je možná.
Hekttor
 
Příspěvky: 334
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 12 črc, 2008 1:44 pm

Hekttor píše:Zajímavé. Už o něčem podobném delší dobu uvažuji a sbírám odvahu. Jak je vidět, cesta tudy je možná.


Možná je, ale je nutné zvolit modernější koncepci a hlavně sehnat správná ozubená kola ;-)
S malými moduly alespoň 0,4 a menšími (Pro TT je lepší 0,3 ;-)
Použitelné minimum je však modul 0,2 ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1827
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Příspěvekod Hekttor » sob 12 črc, 2008 2:32 pm

M0,2 zvyšuje nároky na přesnost, pokud by nebyly strojově tvářené díly bočnic, zůstal bych snad i u M0,4. Modernější konstrukcí myslíš co?Podvozkovou převodovku se šnekem na 1. stupni převodu?
Hekttor
 
Příspěvky: 334
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

pojezdy

Příspěvekod Irudzi » sob 12 črc, 2008 3:13 pm

mňo pane Valter já bych to s tím modulem neviděl tak hrozně. m=0,3 je totiž to nejmenší co dokáži sehnat :lol: ale v H0 je tento modul větší.
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 398
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Popopo » sob 12 črc, 2008 7:02 pm

U M240 mam snekove prevody M0.254 Na prenos vyssich vykonu to nebude, ale motorak uhelne vlaky tahat nebude, tak to bude OK. Vyhoda je, ze prevod se mi takhle hezky vejde "pod podlahu" a je tam dostacujicich 21:1 pri osove vzdalenosti 4mm
Obrázek
Foto www.ultrascale.co.uk

Zdenek je vyznavac sneku na prvnim stupni a pak dal uz jen ozubenymi koly :) Nekdy to take zkusim, u mosazi mam ale strach, aby z toho nebylo uplne chrastidlo. Neco jineho je to u profi modelu, kde je vse vystriknuto z plastu. Navic se to poctem presnych ozubenych kol prodrazi.

Hekttore, pokud muzes frezovat je lept asi zbytecny, ja nemam doma ani stojanovku, tak je pro me lept a rezani laserem super moznost. Hridele ukladam do mosaznych pouzder, ktere k ramu pajim nasazene na hridelce, aby to bylo co nejpresnejsi.
U sneku budu davat priste + toleranci, bude to lepsi, jen odhadnout kolik :)
Jeste jedna cerstva zkusenost: u M240 jsem pouzil hridele s "nedostatecnou" povrchovou upravou a ty si pri zajizdeni vybrousili v mosaznych pouzdrech vule = hluk. Do dalsich kusu uz pujde jen spickovy material :wink:
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 363
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod mawerick » sob 12 črc, 2008 7:59 pm

SUPER práce, mohu jen chválit.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 13 črc, 2008 7:16 am

Hekttor píše:M0,2 zvyšuje nároky na přesnost, pokud by nebyly strojově tvářené díly bočnic, zůstal bych snad i u M0,4. Modernější konstrukcí myslíš co?Podvozkovou převodovku se šnekem na 1. stupni převodu?


Přesně !
Je totiž důležité, aby hnaná náprava měla vůli, velkou axiální = tedy posun v její ose, a pokud možno i vertikální posun ve svislém směru.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1827
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Re: pojezdy

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 13 črc, 2008 7:18 am

Irudzi píše:mňo pane Valter já bych to s tím modulem neviděl tak hrozně. m=0,3 je totiž to nejmenší co dokáži sehnat :lol: ale v H0 je tento modul větší.


Dokážeš to sehnat v plastu ?
Modul 0,3 dělá pan Šátek ale jen mosaz :(
Kdyby ho někdo přesvědčil aby kolečka udělal třeba z Ertalonu ...
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1827
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 13 črc, 2008 7:21 am

Hekttor píše:M0,2 zvyšuje nároky na přesnost, pokud by nebyly strojově tvářené díly bočnic, zůstal bych snad i u M0,4.


M 0,25 nebo 0,2 se občas používá na N či Z hnacích vozidlech.
Co se týče bočnic tak já ani jinak neuvažuju.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 1827
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Praha, Ústí n.L.

Re: pojezdy

Příspěvekod Irudzi » ned 13 črc, 2008 2:27 pm

Zdenek Valter píše:
Irudzi píše:mňo pane Valter já bych to s tím modulem neviděl tak hrozně. m=0,3 je totiž to nejmenší co dokáži sehnat :lol: ale v H0 je tento modul větší.


Dokážeš to sehnat v plastu ?
Modul 0,3 dělá pan Šátek ale jen mosaz :(
Kdyby ho někdo přesvědčil aby kolečka udělal třeba z Ertalonu ...


Vím že plast je zřejmě tišší, ale kolečka si nechávám vyrábět v práci z mosazi a technologii výroby koleček z plastu zatím neovládám...bohužel.
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 398
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Popopo » ned 13 črc, 2008 4:08 pm

Ja bych axialni posuv naprav nezobecnoval, treba v dvounapravovem podvozku je asi zbytecny. I u vicenapravovych podvozku nemusi byt u vsech naprav.
Odpruzeni naprav (vertikalni pohyb), to je jina - to uz je frajerinka - odpruzeni, treba pomoci oceloveho dratku/struny, napravove prevodovky, vedeni napravoveho loziska v rozsochach... u pary delene tyce... jednou se mi to povede :wink:
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 363
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Další

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník