Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Re: pojezdy

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 13 črc, 2008 6:06 pm

Irudzi píše:Vím že plast je zřejmě tišší, ale kolečka si nechávám vyrábět v práci z mosazi a technologii výroby koleček z plastu zatím neovládám...bohužel.

:shock: No jestli máš možnost je nechat frézovat pak není problém dodat materiál !!!!
Co se týče výroby je shodná i pro ten Ertalon či Delrin. To jsou totiž plasty které jsou učeny k obrábění.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: pojezdy

Příspěvekod PaMi » ned 13 črc, 2008 6:44 pm

Zdenek Valter píše:
Irudzi píše:Vím že plast je zřejmě tišší, ale kolečka si nechávám vyrábět v práci z mosazi a technologii výroby koleček z plastu zatím neovládám...bohužel.

:shock: No jestli máš možnost je nechat frézovat pak není problém dodat materiál !!!!
Co se týče výroby je shodná i pro ten Ertalon či Delrin. To jsou totiž plasty které jsou učeny k obrábění.


Kdysi (ještě za komančů) jsme takovéto díly frézovali ze silonu a bylo to vpohodě. Tehdy to byl jediný materiál, ke kterému jsme měli přístup :lol:
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 486
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: pojezdy

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 13 črc, 2008 7:21 pm

PaMi píše:Kdysi (ještě za komančů) jsme takovéto díly frézovali ze silonu a bylo to vpohodě. Tehdy to byl jediný materiál, ke kterému jsme měli přístup :lol:


Tyhle plasty jsou podobné. Na obrábění jsou o něco lepší než ten silon.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Hekttor » ned 13 črc, 2008 8:13 pm

To by mě zajímalo, Pavle, kde řežou mosaz laserem? Nebyl by odkaz?
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Popopo » pon 14 črc, 2008 4:50 am

www.plehaso.cz - vyrizene to bylo za tyden, posilaji na dobirku.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » ned 07 zář, 2008 12:50 pm

Vrhnul jsem se na stavbu pojezdu pro M152.0 od DK-modelu:
- rám vyřezaný laserem
- ostatní součástky lept
- hnané obě nápravy 20:1
- motor Mashima 10/20 s dvěma setrvačníky
- obě nápravy odpružené

Doufám, že to taky bude jezdit...snad by i mohlo, za snahu :wink:

http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/M152

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 07 zář, 2008 1:34 pm

Popopo píše:Vrhnul jsem se na stavbu pojezdu pro M152.0 od DK-modelu:
- rám vyřezaný laserem
- ostatní součástky lept
- hnané obě nápravy 20:1
- motor Mashima 10/20 s dvěma setrvačníky
- obě nápravy odpružené

Doufám, že to taky bude jezdit...snad by i mohlo, za snahu :wink:

http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/M152


Vypadá to pěkně, ale nevidím to odpružení - mužeš to nějak popsat ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Houmr » ned 07 zář, 2008 2:59 pm

Dva ocelové drátky pod nápravou. Náprava se může tím pádem pohybovat nahoru i dolů s celou převodovkou.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Popopo » stř 10 zář, 2008 9:35 pm

Doplnil jsem setrvačníky a kardan

Obrázek

Boční pohled: nápravová převodovka je uložena ve vedení připevněném k rámu. Ocelová struna pak napodobuje funkci listové pružiny.

Obrázek

Nápravová převodovka - nad osou je uchycení struny

Obrázek

"motorová zkouška" dopadla dobře, vrhnu se na druhou nápravu... pak se uvidí na kolejích
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » ned 14 zář, 2008 9:17 am

Motoráček už se rýsuje... jen při prohlížení mé práce zblízka nevím, jestli to ještě patří do tématu "modely vytvářené přesnými technologiemi"...

Obrázek

Obrázek

Karoserie je nasazena "jen tak". WC ma byt na druhem konci...

Obrázek

http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/M152
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Houmr » ned 14 zář, 2008 4:39 pm

Pavle parádní práce, zařazení sedí :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Pája » ned 14 zář, 2008 5:17 pm

Pavle paráda.Nějak ale nemohu najít zda jde o H0,TT... ?
Neuvažoval si si tím i přivydělávat ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod badliner » ned 14 zář, 2008 5:40 pm

Pája píše:Pavle paráda.Nějak ale nemohu najít zda jde o H0,TT... ?
Neuvažoval si si tím i přivydělávat ?

HO....je to na zacatku 8)
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Příspěvekod Irudzi » ned 14 zář, 2008 6:00 pm

joo umí 8) :wink:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Popopo » úte 16 zář, 2008 3:24 pm

Pánové, díky za pochvalu. Je to H0, karoserie je DK-model.

Udělal jsem první zkoušku na kolejích - jezdí to! Jeden z kardanů trochu hází, jinak OK.

Přivydělávat? Nevím jestli by z toho byl dobrý business model :) - komponenty jsou z CZ, Japonska, USA a Británie. 8 hodin práce na montáži, už ani nevim kolik na designu... K tomu by to chtělo x desítek hodin zkoušení, aby byla jistota, že se to nerozpadne..... :oops:
Jinak, proč ne :)
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron