vlakové soupravy

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Vladimír_B » pát 26 čer, 2015 11:33 am

Já navážu na Michala s pár příklady z tratě 160. Klasiky jezdily na vytížených vlacích, ale na dopoledním Os do Mladotic stačil bohatě M131.0 s vlekem, příp. výlet 810 z Rakovníka do Plas. Dále depo Plzeň zajišťovalo dálkové Os do Mostu (v Žatci přepřah do elektriky), ale rychlíky, konkrétně Plz-Lib vozili děčíňáci s M262.0. Manipuláky: dálkový Žatec-Plzeň vozilo dvojče žateckých 735, Mn připlzeňské čmeláci...
V pozdějších letech se o rychlíky dělili CV a Praha, kdy CV jezdili přes den s 843/714 a poslední a první rychlík do a z Plzně vezl pražák s 854/749/751. Z Chomutova pokračoval po 120/110 do Prahy, tím pádem neměli takové prostoje v Chomutově...
Příkladů a výjimek se dá najít hodně...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod hank » pát 26 čer, 2015 1:57 pm

Na některých tratích se střídala hnací vozidla i z více dep, např. na úseku Týniště n. Orl. - Letohrad měla výkony skoro rovnoměrně rozdělena depa Letohrad, Hradec Králové a Meziměstí, takže kolem roku 1972 bylo možno třeba v Žamberku vidět na Os vlacích střídající se 475.1, 464.0 a občas ještě i 354.1, často (z důvodu potřeby vyrovnání oběhů) ve dvojspřežích různého složení, z nichž nejhezčí byly jistě dvojice složené z meziměstských "perel" 475.1103, 1121 nebo 1122. A protože Meziměstí bylo podřízenou služebnou Trutnova, občas se trutnovská lokomotiva zatoulala s Pn nebo Vn vlakem až do dalekých Hanušovic... Ale to prolínání ramen bylo běžné, hradečtí brejláci zajížděli v 80. letech s pražským rychlíkem přes Ramzovou až do Jeseníka, zatímco o 20 let dříve měly kyšperské 354.1 (a s nimi v turnuse jediné rekonstruované torpédo s přehřívačem 354.201) jeden pár vlaků až do Svobody nad Úpou a zajížděly s Os vlaky i do Prahy... Uhlí jim prý do té Prahy vydrželo celých 197 km bez potřeby zbrojení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 26 čer, 2015 9:40 pm

jirkah píše:Ahoj zajímalo by mě jak dlouhé vlakové soupravy provozujete na kolejištích?


Ahoj, ja mam tu "vyhodu", ze na hlavni trati nejsu omezen zadnou stanici, ale pouze SN. :-) Proto mi tam bude krouzit i nezkraceny Metropol o delce 10xY, vlak EC o 6xY, osobni vlak 4xBymee + Bds a snad i petivozova rada 560. U vedlejsi trati do koncove stanice se bude objevovat nedelni rychlik do Prahy o delce 4xY. Osobni vlaky pak oblouzi Barca s dvema patraky a Bds, Jancurovo Desiro, rada 810 +010 a da-li buh tak snad nekdy i Regioshuttle od Kuehna. Znamena to, ze se nedrzim konkretne jedne trate, ale spise toho, co se v soucasnosti vyskytuje na nasich tratich a take na sortimentu, jenz je k dispozici.

U nakladni dopravy to budu mit slozitejsi. Zatim absolutne netusim, jakymi vozy obsluhovat sypku, pivovar a skladiste. To se tady budu muset taky zeptat. Na hlavni trati budou frcet asi jenom dlouhe ucelenky (Rajky, cisterny, uhlaky asi 2) a jeden vlak Ro-La s deseti vozy (na sesti z nich kamion od Herpy) a jednim lehatkem. :-D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Tomáš » sob 27 čer, 2015 7:35 pm

To s tou unifikací lokomotiv je sice hezké,ale kdo to řekne výrobcům,aby tolik druhů nevyráběli. Mit doma jen brejlovce,to bych si uměl představit,ale nemít k tomu pak žádnou mráču,to bych nepřežil. Myslím,že pokušení je silnější :o :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Petr S. » sob 27 čer, 2015 9:24 pm

[quote="Vladimír_B"] Manipuláky: dálkový Žatec-Plzeň vozilo dvojče žateckých 735, Mn připlzeňské čmeláci...
Vladimíre_B : Mn vlaky Plzeň - Žatec vozilo zásadně depo Plzeň . 87401 , 87402 , 87403 , 87404 . Jezdil jsem na nich ještě na 556.0 . Později přešly do T669.1. Ještě později se personálně obsazovaly Plzeň - Blatno u J. - Plzeň plzeňskými četami , B.u J.- Žatec - B.u J. rakovnické čety . Později vozba přešla do řady 742 . O turnusovém nasazení řady 735 ve dvojčeti mi skutečně není nic známo .
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Donatelli » sob 27 čer, 2015 10:51 pm

Metropol v JŘ 1988/1989 měl celkem 11 vozů. Řazení vypadalo takhle :

Bm/ČSD - Bm/ČSD - ABm/ČSD - WRm/MÁV - Ame/DR - Bme/DR - Bme/DR - Bme/DR - WLABme/DR ( Mitropa ) - WLABme/DR ( Mitropa ) - Bcme/DR
Donatelli
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Vladimír_B » ned 28 čer, 2015 5:43 pm

Petr S.: oprava dvojice lounských T466.0 na nějakém nákladu. Viz. fotka http://k-report.net/ukazobrazek.php?sou ... &stranka=1
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 29 čer, 2015 8:58 am

To vypadá spíš na vyrovnávku. Zřejmě náhrada za Sergeje.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod hank » pon 29 čer, 2015 5:38 pm

K těm dvojčatům pielsticků: V 80. letech, po beznadějném ucpání hlavních tahů převáděním veškeré dálkové nákladní dopravy pod dráty po druhé ropné krizi koncem 70. let, se řešilo vyčerpání propustnosti některých hlavních tratí (především uhelné magistrály) trvalým převedením některých Vn vlaků na souběžné neelektrizované vedlejší trati, kam sergeje neměly přechodnost. Šlo o ucelenky prázdných uhláků, sypáků od šutrů a písků , prázdných cisteren od ropných produktů a butanu apod. Jedna z těch tratí byla Vraňany - Straškov - Libochovice a pokud si dobře pamatuju, jezdily to mj. právě i dvojice lounských pielsticků. Nepamatuji se sice, jestli ta dvojčata pravidelně jezdila i na druhou stranu na Plzeň, ale logiku to má. Zajímavé taky je, co tu dopravu tak zahustilo: Bylo to navážení šutru a písku do Prahy na výstavbu Jižního města, Jižní spojky a Severojižní magistrály. A může to být reálný příklad jinak běžně nevídané dopravy ucelených souprav na lokálkách.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Martin Škoda » úte 30 čer, 2015 5:28 am

Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let pielstiky obsluhovaly i komplet celou trať Vsetín - Velké Karlovice. Na osobácích jezdily dvě soupravy osmidveřových Bai - křižovaly se v Halenkově. Soupravy byly cca pětivozové - dost lidí dojíždělo za prací na Vsetín. V Halenkově byly i vojenské sklady PHM - s vlastní vlečkou i lokomotivou. Měli tam i několik svých poválešných Ztr - ty jsem viděl v provozu, i když už většina vozů už byla vyřazena. V Hovězím byly rozsáhlé sklady NZ s vlečkou. Prakticky v každé stanici rozsáhlá nakládka dřeva, v Karolince sklárny a v Karlovicích pokračovala za stanicí vlečka na pilu. Takže jezdily tuším minimálně dva manipuláky denně. V té době se u Karolinky stavěla přehrada - Stanovnice, takže tam jezdily i ucelené vlaky se stavebním materiálem - hlavně sypáky. Před Karolinkou byla odbočka ke staveništi z širé trati a pod hrází vlečka končila. Jako vytápěcí kotel tam byl i nějaký čtyřkolák, číslo ale poznačené nemám.
Martin Škoda
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 19 led, 2013 3:03 pm

Re: vlakové soupravy

Příspěvekod Petr S. » úte 30 čer, 2015 3:04 pm

Nákladní doprava na trati Plzeň - Žatec byla v zásadě plzeňská záležitost . V letech okolo 1982 krátce ( asi jeden grafikon ) byly asi 2 páry vlaků vedeny náležitostmi Pld. Žatec . Většinou to vozili sergejema , když nebyl sergej , tak dvojčetem pylštyků . To co je zachyceno na foto je nejspíš Vn 47xxx , prázdné Falls/Wap od uhlí ze Schwandorfu do Třebušic nebo na Herkules .
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Předchozí

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků